O-STA

Odprto vprašanje novih članic

(Maribor, 04. junij 2002) Generalna skupščina svetovne organizacije agencij za spremljanje in analizo medijskih objav FIBEP je v Berlinu (29.5.-1.6.02) enoglasno sklenila zaključke po katerih bodo delovale določene delovne skupine in ukrepale do naslednjega kongresa. Prvi zaključek se nanaša na sprejem novih članov v FIBEP. S pojavom novih tehnologij in vsakdanje uporabe interneta se vse pogosteje odpirajo agencije, ki so specializirane za spremljanje informacij na spletnih straneh in informativnih portalih. Rezultat tega je, da je to leto izvršni odbor FIBEP-a dobil prošnje devetnajstih agencij za članstvo. Generalna skupščina kongresa prvič v zgodovini ni sprejela agencije iz Sidneya in Berlina. Namreč, ugotovljeno je, da so agencije ustanovili bivši zaposleni v obostoječih agencijah na način odtujitve podatkov in nemoralnega delovanja. Agencija Pristop Kliping je zahvaljujoč dovoljenju mariborskega Press clippinga (član združenja od leta 1995), postala enakopravni član FIBEP-a. Prav tako je zaključeno, da se bodo definirali standardi na področju analize medijskih objav. Kljub temu, da obstajajo določeni standardi v sedanjih analizah še vedno niso definirani odgovori kot so: po katerih kriterijih izračunavati vrednost objavljenih člankov v odnosu na oglas in kako vrednotiti subjektivno vsebino objav. Novi standardi in metode medijskih analiz bodo tema naslednjega kongresa. Niz odprtih vprašanj je odprl pereč problem avtorskih pravic pri spremljanju medijev. Že dalj časa se analizira stanje v posameznih državah s ciljem, da se še v tem letu prične odprt dialog s Svetovno organizacijo za intelektualno lastnino v Genevi. Slovenija je na letošnjem srečanju kandidirala za domačina 39. kongresa. Izbrana je bila Južna Afrika, kandidatura Slovenije pa ostaja za prihodnji kongres.