O-STA

V Mercatorju se plačuje brezstično in s pametno Piko

Mercator je svojo mobilno aplikacijo Moj M nadgradil v mobilno denarnico M Pay, ki omogoča uporabo Pika kartice na pametnem telefonu. Z aplikacijo M Pay je že pametni telefon dovolj za plačilo hitrega prigrizka ali tedenskega nakupa.

Enako kot s plastično kartico

Tako aplikacija Moj M kot tudi mobilna denarnica M Pay sta na voljo za vse pametne telefone, ne glede na operacijski sistem (iOS ali Android), in tudi za vse vrste Pika kartic - modre bonitetne in zelene ter zlate plačilne kartice. Aplikacija omogoča popolnoma enako uporabo Pika kartice na telefonu kot jo poznamo pri obstoječih plastičnih Pika karticah. Z aplikacijo M Pay se torej zbira in unovčuje pike, kupuje na odlog in obroke (plačilne Pika kartice) in koristi kupone ugodnosti. Najbolj priljubljen je kupon za 25 % popust na izbrani izdelek, ki je že naložen na kartici Pika, torej je dostopen tudi prek aplikacije na telefonu.

Vsem obstoječim uporabnikom aplikacije Moj M, ki že danes pregledujejo stanje zbranih pik, pretekle transakcije in mesečne izpiske, se bo v aplikaciji avtomatsko pojavila ikona M Pay, in v nekaj korakih (vnos gesla Portala Moja Pika in avtorizacijske kode prek SMS sporočila) lahko prenesejo svojo pametno Piko na telefon. Novi uporabniki pa si aplikacijo prej brezplačno namestijo iz Google trgovine ali App Store (iPhone).

Postopek plačevanja na blagajni je prav tako izjemno enostaven. Kupec odpre aplikacijo, blagajniku pokaže QR kodo Pika kartice na telefonu, s skeniranjem kode sistem zazna kartico in pripiše pike, postopek je končan. Če kupec želi s plačilno Pika kartico tudi plačati, lahko to na blagajni prek svojega pametnega mobilnega telefona tudi stori, sicer lahko enako kot doslej plača bodisi z gotovino, s plačilno ali z bančno kartico in zgolj pripišete pike za ta nakup. Pri plačevanju s Pika kartico je potrebno ob prikazu kode imeti vklopljeno internetno povezavo, medtem ko zgolj za zbiranje pik ni potrebna.

Krešimir Ležaić, pomočnik predsednika Mercatorjeve uprave za informatiko in telekomuni-kacije je ob uvedbi M Pay rekel: "Prepričan sem, da bodo kupci v mobilni denarnici M Pay prepoznali odličen pripomoček, ki ga bodo dejansko lahko uporabljali vsak dan. Poseben izziv je bil v zelo kratkem času projekt pripraviti, ga razviti in uvesti na trg. Pri tem pa nam vseeno ni bilo vodilo biti prvi, ampak postati najbolj priljubljen. Ker je M Pay resnično uporaben, se bo zanj vsak dan odločalo vse več kupcev, v to trdno verjamem. Do zdaj beležimo že 50.000 prenosov aplikacije Moj M, pričakujemo pa, da se bo do konca leta to število podvojijo. M Pay ali Mercatorjeva mobilna denarnica pa je šele začetek, saj predstavlja platformo za nove storitve, ki bodo zelo kmalu sledile. Digitalizacija Mercatorjevih prodajnih kanalov je torej pogoj za razvoj sodobne nakupne izkušnje."

V Mercatorju so priprave na mobilno denarnico M Pay začeli pred štirimi meseci, med tem so letos od konca marca do konca aprila zamenjali nekaj tisoč POS terminalov v vseh svojih trgovinah in tudi pri Pika partnerjih, saj se bonitetne pike zbirajo tudi ob nakupih pri njih. To je bilo tudi za največjega trgovca v Sloveniji ogromen finančni in operativni zalogaj. Delovanje sistema so pričeli testirati že prejšnji mesec, v kratkem bodo M pay omogočili tudi na tik tak samopostrežnih blagajnah, pripravljajo pa se že na naslednjo fazo, ki za zdaj še ostaja skrivnost.

Plačuje se tudi brezstično

V Mercatorju so tako omogočili tudi vse bolj razširjeno možnost brezstičnega plačila, s katerim skeniranje kode kartice sploh ni potrebno. Telefoni, ki omogočajo brezstična ali NFC (Near Field Communication) plačila, so vsi tipi telefonov z operacijskim sistemom Android. Z vklopljenim NFC protokolom, ki ga uredite med nastavitvami telefona, lahko enostavno izvedete:

- plačila do 15 evrov opravite s približanjem telefona k POS terminalu (pogoj je zgolj osvetljen ekran telefona)

- plačila nad 15 evrov pa tako, da odprete mobilno aplikacijo na ekran s QR kodo in nato približate telefon k terminalu.

V tujini je razmah brezstičnega plačevanja skokovit, pri nas smo še nekoliko zadržani. V lastni raziskavi, ki jo je opravil Mercator v mesecu marcu letos v sodelovanju z raziskovalno hišo Ninamedia, je nekaj manj kot tretjina vprašanih zelo naklonjenih plačevanju prek mobilnega telefona, med njimi so nekoliko nadpovprečno izstopali moški in najmlajši anketirani. Tisti, ki plačevanja preko mobilnika ne bi uporabljali, izpostavljajo, da ne zaupajo popolnoma v varnost takšnih sistemov, zato jim še ne zaupajo. Vsekakor je tu priložnost, da v Sloveniji, kot je to praksa v svetu, uporabnike bolje obveščamo tudi o varnostnih ukrepih, ki jih prinaša mobilno plačevanje.

Seveda je priporočljivo, da svoj mobilni telefoni že danes zavarujete s PIN geslom ali prstnim odtisom, v Mercatorjevi aplikaciji pa uporabljajo kodo QR, ki se osvežuje vsaki dve minuti, s čimer je plačevanje še varnejše, uporabnik pa za prikaz kode kartice lahko nastavi tudi vsakokratno preverjanje osebnega gesla. Hkrati bo uporabnik po vsakem plačilu v aplikacijo prejel sporočilo o vrednosti izvedenega nakupa. V primeru več zaporednih brezstičnih plačil, pa imajo v Mercatorju urejene tudi zaledne postopke, ki onemogočajo zlorabe.

Varnost osebnih podatkov

In kako je z osebnimi podatki, ki jih sistem zvestobe uporablja? Ta tema je ob nedavnem sprejetju uredbe o varovanju osebnih podatkov posebej aktualna. V Mercatorju uporabljajo samo tiste osebne podatke, ki so potrebni za delovanje sistema kartice Pika. Zaradi kreditno plačilne funkcije zelene in zlate kartice Pika in plačila na odlog ali obroke so določeni osebni podatki nujno potrebne, podobno kot v banki. Osebni podatki o imetnikih kartic pa so strogo ločeni od podatkov o nakupih, ki so kodirani. Ti podatki pa se lahko za tržne namene, torej za pripravo posebnih ponudb in ugodnosti ipd., obdelujejo samo za skupine kupce, ki so v to pisno privolili. In ne, Mercator ne gleda, kaj ste kdaj kupili, saj bi bilo to povsem nesmiselno. Podatkov tudi nikomur in nikamor ne posreduje, ampak jih kodirane uporabi samo za pripravo posebnih ponudb za tiste, ki to želijo. Nesmiselno je namreč vsem kupcem pošiljati enake ponudbe, saj si določene skupine kupcev bolj želijo ponudbe za neke posebne izdelke, denimo za vegetarijanske ali bio izdelke. Namen je torej popolnoma jasen in transparenten, sistem pa je sodoben in varen. Tudi strokovne nadzorne institucije, s katerimi so redno v stiku, nimajo pripomb. Z njimi dobro sodelujejo, saj delovanje sistema in mehanizme ohranjanje varnosti podatkov stalno izboljšujejo.

Kot najboljši v tujini

Andreja Možina, direktorica področja za direktni marketing in Piko, ob tem poudarja: "Mercator enostavno mora ponuditi najsodobnejše storitve, saj se to od največjega slovenskega trgovca pričakuje. Mercator je prvi pri nas uvedel trgovsko kartico zvestobe, spletno trgovino, samopostrežne blagajne in M sken mobile, mobilna denarnica pa je logičen razvoj sodobne nakupovalne izkušnje. Ta je v Mercatorjevih trgovinah podobna kot v večini evropskih držav, naš sistem zvestobe Pika pa so večkrat pohvalili tudi tuji strokovnjaki s področja trgovine. Sistem, ki ga uporablja več kot 680.000 aktivnih uporabnic in uporabnikov kartice Pika, in deluje že več kot 18 let, moramo ves čas razvijati. To je velik sistem, ki ga stalno posodabljamo, ga nadgrajujemo in izboljšujemo, ker so kljub majhnemu trgu naši kupci zelo izobraženi in v dobrem pomenu zahtevni. Pričakujejo in želijo podobno izkušnjo kot v podobnih trgovinah v tujini. To jim vsekakor želimo omogočiti tudi v prihodnje, saj bo nakupovanje ostalo del naših vsakodnevnih opravil, bo pa vedno hitrejše, prijetnejše in varnejše."

Prek Mercatorjevega sistema zvestobe Pika se izvede skoraj milijarda evrov prometa letno, to je 56 milijonov transakcij 680.000 aktivnih kartičarjev. Mercatorjeva spletna trgovina dostavlja nakupe v 600 krajih po Sloveniji in raste za približno 30 % letno. Samopostrežne blagajne uporablja več kot 50 % kupcev v Mercatorju in so vseh starosti, "prijele" pa so se takoj po namestitvi. Mlajši so se navdušili nad M skenom, ki omogoča samostojno skeniranje izdelkov, s katerim je bilo v lanskem letu opravljenih 60.000 nakupov. Mnogi uporabljajo tudi M sken mobile kar na svojih mobilnih telefonih. Skoraj 50.000 prenosov je bilo za aplikacijo Moj M, to število se bo do konca leta predvidoma podvojilo. Kupci torej želijo imeti izbiro, želijo funkcije, ki jim ustrezajo in jim olajšajo nakup.

To, da kmalu ne bomo več brskali po denarnicah in iskali kartice, torej ni več prihodnost, ampak že sedanjost, ki jo pravkar prehitevajo nove zamisli za poenostavitev nakupov. Vse več bo tako tudi ugodnosti, ki jih nudi brezstično plačevanje. Krajši čas na blagajni je le prva med njimi. Pametna kartica na pametnem telefonu se nezadržno uveljavlja tudi pri nas.

***