O-STA

JYSK v Celju predstavil prvo trgovino z novim skandinavskim konceptom

S pravim ležiščem do kakovostnega spanca

Danska trgovska veriga JYSK je v Celju uradno predstavila nov koncept trgovine, urejene po skandinavskem modelu. S prenovo trgovin želi JYSK kupcem ponuditi še bolj prijazno in domačo izkušnjo pri nakupovanju pohištva in opreme za dom. Poleg same predstavitve novega koncepta je JYSK organiziral tudi okroglo mizo o kakovosti življenja in kakovosti spanca, ki spadata med nepogrešljive elemente skandinavskega načina življenja, ter kakšne so razlike o pogledu na to v Sloveniji in na Danskem.

Gostje okrogle mize so bili vodja centra za motnje spanja na Inštitutu za klinično nevrofiziologijo Nevrološke klinike na UKC Ljubljana, dr. Leja Dolenc Grošelj, predsednik Društva slovensko danskega prijateljstva Mitja Gregorič, bloger Jure Marolt, pogovor pa je vodila Bernarda Žarn.

Da je kakovost življenja nekaj, čemur moramo vsi dati več poudarka, so se uvodoma strinjali vsi gosti. Pri tem si tako v Sloveniji, kot v tujini, pogosto vzamemo za zgled Dansko, ki se zadnja leta redno uvršča na vrh lestvic najbolj srečnih narodov.

"Ljudje se vedno dobro počutimo ko smo srečni in Danci to zelo dobro vedo. Medtem ko si Slovenci želimo biti srečni, Danci glede tega tudi dejansko kaj naredijo," je uvodoma glede kakovostnega in srečnega življenja povedal Mitja Gregorič, predsednik Društva Slovensko danskega prijateljstva. "Danci dajo precej pomena na dnevne rituale, tako jutranje kot večerne in vedno poskrbijo, da imajo dovolj časa zase in stvari, ki jih osrečujejo. Vedno poskrbijo za optimalne pogoje za kakovostno in srečno življenje, kar seveda vključuje kakovosten čas za počitek in spanje," je o podobnosti in razlikah med Slovenci in Danci uvodoma orisal Mitja Gregorič.

V umetnosti življenja in uživanja po dansko je pomembno tudi domače okolje, prostor, kjer živimo in JYSK ta trend vključuje tudi v svoje izdelke za dom. Pri tem pa je med najpomembnejšimi dejavniki tudi kakovosten spanec, kjer pa Slovenci ravno ne blestimo. Mednarodne študije kažejo, da se Slovenci ne zavedamo pomena kakovostnega spanca.

"Študije jasno kažejo, da je spanje izredno pomembno za dobro, pozitivno razpoloženje človeka in premalo spanja ustvarja različne motnje razpoloženja, bolezni in tudi različne oblike raka" je o pomembnosti kakovostnega spanja izpostavila dr. Dolenc Grošelj, vodja centra za motnje spanja. Spanje pa motijo tudi naprave kot so telefoni in tablice, ki oddajajo škodljivo modro svetlobo ter se zaradi tega tudi zbudimo bolj utrujeni, ko sicer. Pri spanju po rezultatih študije čikaške univerze Slovenci ravno ne blestimo, saj zasedamo neslavno predzadnje mesto. Manj kot Slovenci spijo le še Japonci. Dr. Dolenc Grošljeva je izpostavila, da ne drži mit, da moramo vsi spati 8 ur dnevno, temveč je je količina odvisna od vsakega posameznika posebej. "Za kakovosten spanec pa je zelo pomembno, da znamo izbrati primerno ležišč. Če nas boli križ, je dobro spati na trdnejšem ležišču. Vsekakor je potrebno ležišče preizkusiti, preden ga kupimo," svetuje dr. Dolenc Grošljeva.

Da je kakovostno ležišče pomembno dejavnik kakovostnega spanja se strinja tudi bloger in mladi očka Jure Marolt.

"Kot oče 4 mesečne in 3 letne deklice ne spim veliko, ampak se zbudim spočit", je svojo izkušnjo spanja na vzmetnici JYSK-a opisal Jure. "Marsikateri mladi starš se strinja, da na poti nazaj z dopusta z majhnimi otroki razmišlja predvsem o tem, da se bo spet lahko ulegel na svojo posteljo, ki jo je navajen," pravi Jure in dodaja, da je njemu najpomembnejši čas, ki ga preživi s svojo družino, tako podnevi kot ponoči. Poskrbijo za to, da se vsak večer skupaj pripravijo na spanec, podoživijo vse male peripetije dneva in skupaj začrtajo načrt prihodnjega.

Z novim konceptom trgovin želi JYSK svojim obiskovalcem ponuditi še prijetnejšo nakupovalno izkušnjo ter krepiti zavedanje o pomenu kakovostnega in zdravega načina življenja.

JYSK je v Sloveniji svojo prvo trgovino odprl leta 2008 v Brežicah, vse do danes pa so svojo mrežo prodajaln razširili na 21 lokacij z okoli 200 zaposlenimi. Danska trgovska veriga z izdelki za dom tudi v letošnjem letu nadaljuje s širitvijo in že pospešeno išče lokacije za odpiranje novih trgovin v večjih slovenskih središčih.

Več informacij o JYSK-u lahko najdete na Facebook strani in Instagram profilu, kot tudi na uradni spletni strani podjetja JYSK.

Kontakt za medije:

Jože Špiljak, Stratkom

joze.spiljak@stratkom.si