O-STA

Plaktivat ponovno postavlja ogledalo družbi

Plaktivat bo ponovno postavil ogledalo naši družbi

Odprt je nov mednarodni natečaj za oblikovanje mestnega plakata, s katerim TAM-TAM Inštitut spodbuja k pozitivnemu mišljenju in premikom v družbi. Plaktivat v svoji 14. različici v središče postavlja temo "Diskriminacija in jaz". Namen akcije je spodbuditi zavedanje, da je diskriminacija, kljub temu da je prepovedana, prisotna skoraj na vsakem koraku.

Vsak človek se je vsaj enkrat v življenju že srečal s pojmom diskriminacije. Vprašanje pa je, ali diskriminacijo sploh znamo prepoznati? Skoraj vsi smo bili v življenju že diskriminirani, a tudi tisti, ki smo diskriminirali. Morda ste na razgovoru za službo dali prednost kandidatu pred kandidatko, zgolj zaradi spola? Ali pa mlajši, lepši gostji v lokalu postregli pred drugimi, ki so prišli prej. Tudi to so oblike diskriminacije, na katere je potrebno vedno znova opozarjati.

Vsem drznim kreativnim glavam je tako postavljen nov izziv, ki sledi ideji, da smo vsi soodgovorni, da ustvarimo pogoje za manj diskriminacije. Prijave so odprte do vključno 12. decembra 2021, plakat z zmagovalno idejo pa bo objavljen na 500 plakatnih mestih širom Slovenije in prijavljen v tekmovalne dele festivalov Slovenski oglaševalski festival (SOF) in Bienale slovenskega oblikovanja Brumen.

Projekt Plaktivat, ki kreativce spodbuja k odzivu na družbeno pereče teme, slovensko javnost pa k razmisleku o njih, je bil zagnan leta 2015. Do danes je izpostavil že 14 tem, med drugimi tudi nasilje nad ženskami, migracije, sovražni govor, krizo medijev, alternative potrošništvu, spletno zasvojenost in solidarnost. "Kot medij, ki ga spremlja najširša javnost, ima plakat pomembno družbeno vlogo in nosi veliko odgovornost za sporočila, ki jih prenaša. Plakat je več kot le informacija. Vpliva na javno mnenje in lahko pomaga ustvarjati odprto, solidarno in tolerantno družbo. Ena izmed problematik, ki se je očitno ne zavedamo dovolj, je tudi diskriminacija, zato smo se odločili, da se odzovemo na problem in razpišemo nov natečaj." dodaja Tomaž Drozg, pobudnik projekta in direktor TAM-TAM Inštituta.

Prijava na natečaj je brezplačna, poziv je namenjen vsem grafičnim ustvarjalcem in ustvarjalkam, tako posameznikom kot agencijam oz. pravnim osebam, ki želijo soustvarjati skupni življenjski prostor. Vsa dela bo ocenjevala strokovna komisija v sestavi: Sašo Petek (Agencija 101), Katja Petrin Dornik (Herman & partnerji), Vasja Grabner (AV studio), Domen Husu (Yin+Young), Martina Kokovnik Hakl, Luka Bajs (Grey) in Tomaž Drozg (TAM-TAM).

Posebno pozornost natečaj namenja študentkam in študentom. Vsa študentska dela bodo uvrščena tudi v posebno kategorijo "Sveža kri", ki bo prav tako nagradila zmagovalca ali zmagovalko. Več informacij o Plaktivatu in razpisnih pogojih najdete na uradni spletni strani: https://tam-tam.si/plaktivat-14/.

Za dodatna vprašanja se obrnite na elektronski naslov: plaktivat@tam-tam.si