Plakati, ki opozarjajo na diskriminacijo
Plakati, ki opozarjajo na diskriminacijo na vsakem koraku
Projekt Plaktivat, ki kreativce spodbuja k odzivu na družbeno pereče teme, slovensko javnost pa k razmisleku o njih, je v svoji 14. ediciji v središče postavil diskriminacijo. Na 14. natečaj, ki se je odvil pod naslovom "Diskriminacija in jaz, je prispelo preko 500 prijav. V izbor za žirijo se je uvrstilo 323 del iz 24 različnih držav.
Prvič v zgodovini pa Plaktivat ni postregel z zmagovalcem. Žirija se je po dolgem in težkem premisleku odločila, da ne bo razglasila zmagovalca, izbrala pa je 10 finalistov. Član žirije, kreativni direktor Luka Bajs je o odločitvi zapisal "Plaktivat že od nekdaj odlikujeta dve lastnosti - močno sporočilo in premišljena estetika. A žal v tokratnem natečaju z žirijo nismo našli plakata, ki bi bil odličen na obeh ravneh. Zato smo se po temeljiti debati odločili, da v tem krogu ne razglasimo zmagovalca!"
Vseh 10 finalistov, ki so prepričali žirijo, je že predstavljenih na TAM-TAMovih plakatnih mestih po Sloveniji in bodo problematiko v skupnem prostoru odpirali vse do konca marca 2022.
Namen Plaktivatove komunikacijske akcije, ki jo pripravil TAM-TAM Inštitut, je spodbuditi zavedanje, da je diskriminacija, kljub temu da je prepovedana, prisotna skoraj na vsakem koraku. Vsi smo soodgovorni, da ustvarimo pogoje za manj diskriminacije. Zato ne ravnajmo diskriminatorno, spoštujmo in upoštevajmo pravice in svoboščine drugih ter njihovo morebitno drugačnost.
Vzporedno s plakatno akcijo pa je med 11. in 31. januarjem 2022 v TAM-TAMovi plakatni galeriji Figovec v Ljubljani na ogled 41 izbranih plakatov na omenjeno temo.
Dela je ocenjevala strokovna komisija v sestavi: Sašo Petek (Agencija 101), Katja Petrin Dornik (Herman & partnerji), Vasja Grabner (AV studio), Domen Husu (Yin+Young), Martina Kokovnik Hakl, Luka Bajs (Grey) in Tomaž Drozg (TAM-TAM).
Projekt Plaktivat, ki je bil zagnan leta 2015 je do danes je izpostavil že 14 tem, med drugimi tudi nasilje nad ženskami, migracije, sovražni govor, krizo medijev, alternative potrošništvu, spletno zasvojenost in solidarnost.