O-STA

HOFER z donacijo 5.000 evrov za ozaveščanje o problematiki odpadne embalaže

Kranjska cesta 1

1225 Lukovica

mediji@hofer.si

Sporočilo medijem

Lukovica, 17. november 2022: Ob Evropskem tednu zmanjševanja odpadkov, ki ga letos obeležujemo med 19. in 27. novembrom, je HOFER z donacijo vnovič podprl Društvo Ekologi brez meja. HOFER z optimizacijo embalaže izdelkov lastnih blagovnih znamk zasleduje tudi lastne okoljske cilje, s partnerskimi podjetji pa odpadne materiale, kot so odrabljena delovna oblačila, spreminja v izdelke z novo uporabno vrednostjo.

Donacija Ekologom brez meja za ozaveščanje širše javnosti

Prehod iz linearnega gospodarskega sistema v krožnega je ključni steber HOFERjeve globalne strategije družbene odgovornosti Vizija 2030, uvedba okolju prijazne in učinkovite embalaže izdelkov pa eden od ukrepov za dosego vizije "zagotavljanja trajnosti, dostopne našim kupcem". Pri HOFERju v okviru lastne iniciative Danes za jutri in projekta "Embalaža na HOFER misiji. Zmanjšaj. Ponovno uporabi. Recikliraj." z donacijo v višini 5.000 evrov ob Evropskem tednu zmanjševanja odpadkov podpirajo akcijo, s katero bo Društvo Ekologi brez meja prek koristnih video vsebin o problematiki odpadne embalaže ozaveščalo še širšo javnost.

"Pot do družbe brez odpadkov se nikoli ne konča, zato prav vsak korak pozdravljamo. Tokratna donacija nam bo pomagala pri uresničitvi dolgoletne želje, da javnost nagovorimo s serijo video vsebin, ki bodo zaokrožile prek družbenih omrežij ter na simpatičen način pokazale, kako lahko med drugim zmanjšamo količino plastične embalaže za enkratno uporabo. Začeli bomo ravno v Evropskem tednu zmanjševanja odpadkov, ko se bomo posvetili plastiki v oblačilih," je povedala Katja Sreš, predsednica društva Ekologov brez meja, ki s HOFERjem sodeluje že vrsto let.

Letos v središču tekstil

Evropski teden zmanjševanja odpadkov se letos osredotoča na tekstilne odpadke, čemur posebno pozornost že vrsto let namenjajo tudi pri HOFERju. V letu 2018 so se zaradi menjave delovnih oblačil na ravni poslovne skupine povezali s podjetjem ALTEX Textil-Recycling GmbH & Co., ki je tedaj v izolacijski material za avtomobilsko industrijo predelalo tudi skoraj 6,6 tone tekstila sodelavk in sodelavcev iz Slovenije.

Od tedaj tudi delovnih oblačil, ki so strgana ali obrabljena, pri HOFERju ne zavržejo, temveč jih v sodelovanju s Komunalnim podjetjem Vrhnika (KPV) predelajo v nove, uporabne izdelke. Leta 2020 so iz njih izdelali 1.200 odejic za živali, ki so jih razdelili 12 slovenskim zavetiščem; leta 2021 pa 400 peresnic in 400 vrečk za copate, s katerimi so v različnih dobrodelnih akcijah obdarovali starostnike, sodelavce in kupce. Tudi letos so izdelali že več kot 900 peresnic iz odrabljenih oblačil, načrtujejo pa tudi že nove uporabne izdelke, saj so sodelovanje s KPV letos še okrepili. V uporabo in predelavo so jim predali tudi etuije za očala, ki so jih kupci odložili v zbirne škatle v sklopu akcije zbiranja rabljenih očal, saj se ti v okviru akcije ne zbirajo in bi sicer pristali med odpadki.

"HOFER se je na nas prvič obrnil pred dvema letoma, in sicer z željo, da iz rabljenih delovnih oblačil naredimo odejice za hišne ljubljenčke. Od takrat naše sodelovanje raste in trenutno skupaj snujemo najnovejši izdelek - žogice za sproščanje, ki bodo izdelane iz odrabljenih službenih uniform, polnjene pa z rižem in sivko. Pogovarjamo se tudi o sodelovanju na drugih segmentih, kjer imamo skupni cilj, da materialom, ki dobijo status odpadka, dodamo novo vrednost," skupne projekte s področja ponovne uporabe povzema mag. Gregor Klemenčič, direktor Komunalnega podjetja Vrhnika.

Celosten pristop k reševanju problematike embalaže

K reševanju problematike odpadne embalaže HOFER v sklopu projekta Embalaža na HOFER misiji pristopa na treh ravneh ravnanja z odpadki:

· izogibanje embalaži in zmanjšanje porabe embalažnih materialov (Zmanjšaj.),

· večkratna uporaba transportne embalaže in vrečk (Ponovno uporabi.) ter

· optimizacija embalaže z vidika primernosti za recikliranje in spodbujanje krožnega gospodarstva (Recikliraj.).

V okviru lastne iniciative Danes za jutri so si zadali tudi cilje pri izdelkih lastnih blagovnih znamk, ki jih želijo doseči do konca leta 2025:

· celotno količino embalaže zmanjšati za 15 % (glede na 2020, sorazmerno s prodajo);

· vso embalažo bo mogoče 100 % reciklirati;

· plastična embalaža bo vsebovala vsaj 30 % popotrošniško reciklirane plastike.

Optimizacija samo treh izdelkov prihrani skoraj 5 ton deviške plastike letno

Pri HOFERju se zavedajo, da lahko cilje dosežejo le postopno in v sodelovanju skozi celoten materialni cikel, zato pri optimizaciji embalaže tesno sodelujejo z dobavitelji in strokovnim partnerjem, družbo Interzero. S ponosom predstavljajo nekaj primerov izdelkov, ki že imajo optimizirano embalažo: toaletnemu papirju proizvajalca Paloma (KOKETT, vonj kamilice, 3-slojni) so zmanjšali debelino ovojne folije, sadni sirup dobavitelja Vital Mestinje (1l) je na voljo v plastenki z nižjo gramaturo ter manjšimi zamaški, jogurti Sirarne Čuš (navadni domači jogurt ter sadni domači jogurt 0,5 l) pa v plastenki z nižjo gramaturo, ki je narejena iz 25 % recikliranih materialov. Optimizacija zgolj omenjenih treh izdelkov je na letni ravni omogočila prihranek 3,43 tone plastike*, zaradi vsebnosti recikliranega materiala pa kar več kot 4,9 tone deviške plastike*. Za boljšo prepoznavo izdelkov z optimizirano embalažo so ti pri HOFERju posebej označeni z več različicami logotipa Embalaža na HOFER misiji.

Več o projektu "Embalaža na HOFER misiji: Zmanjšaj. Ponovno uporabi. Recikliraj."

Kontakt Oddelek za odnose z javnostmi Telefon: 01/ 83 46 956 E-mail: mediji@hofer.si

* Ocena prihrankov je izračunana na podlagi primerjave z letno prodajo istih izdelkov pred optimizacijo embalaže.

O podjetju HOFER

Podjetje HOFER je v Sloveniji prisotno od leta 2005 in šteje že več kot 2000 zaposlenih in 90 trgovin. S tem se uvršča med večja slovenska trgovska podjetja, večina njegove ponudbe pa predstavljajo živila. V rednem sortimentu kupcem ponuja že prek 3000 vrst izdelkov. Sledi svojemu vodilu kupcem zmeraj ponujati najvišjo kakovost po najnižji ceni, kar dosega z optimizacijo in trajnostno usmerjenostjo na vseh področjih.

Kot del skupine ALDI SÜD (Aldi jug) v skupini HOFER delujejo tudi HOFER Österreich (Avstrija), ALDI Suisse (Švica) ter ALDI Magyarország (Madžarska) in ALDI Italia (Italija).

Zgodovina skupine ALDI SÜD sega v leto 1913, ko je družina Albrecht v Essnu odprla trgovino z živili. Sprva zgolj domiselna podjetniška ideja je sčasoma dozorela v uspešen diskontni koncept. Zanj so značilne jasno začrtana ponudba lastnih blagovnih znamk, brezkompromisna filozofija kakovosti in optimizacija procesov na vseh ravneh v podjetju. V središču podjetja ostajajo ljudje: zaposleni, kupci, dobavitelji in drugi partnerji ter odgovornost do njih. S tem podjetje upravičuje svoj slogan "Več kot fer. HOFER.".