Na največjem dogodku gradbene in prometne stroke tudi RRA LUR in Mestna občina Ljubljana
Prihodnji teden, med 23. in 25. oktobrom, bo v Portorožu potekal eden izmed največjih dogodkov gradbene in prometne stroke v Sloveniji - 16. slovenski kongres o prometu in prometni infrastrukturi (SKOPPI). Kongres združuje preko 100 domačih in tujih strokovnjakov, ki bodo delili svoja znanja in izkušnje, potekalo bo tudi več omizij, delavnic in drugih dogodkov. Z letošnjo temo "Odpornost prometnega sistema in prometne infrastrukture" bo kongres izveden pod pokroviteljstvom Ministrstva za infrastrukturo, ki se je s to problematiko v preteklosti že soočalo. S svojimi znanji in izkušnjami prostorskega in prometnega planiranja ter razvoja trajnostne mobilnosti ima aktivno vlogo tudi Regionalna razvojna agencija Ljubljanske urbane regije (RRA LUR), ki je partner letošnjega kongresa.
Program je izredno pester, osrednje teme bodo namreč raznolike, vse od izvedbe zelenega prehoda na področju prometa, koncepta urejanja prometne infrastrukture državnega prometa, izvedbe investicij v ceste in železnice, priprave državne celostne prometne strategije, digitalizacije gradbene in prometne stroke, ITS tehnologij za uravnavanje prometa do vpliva stanja prometne infrastrukture na gospodarstvo, avtocest prihodnosti, ljubljanskega prometnega vozlišča, trajnostne mobilnosti itn. Na ogled bo tudi fotografska razstava o gradnji 2. tira Divača - Koper, na razstanem delu pa bodo svoje izdelke, tehnologije in vizije razvoja predstavljala številna priznana podjetja iz gradbene in prometne stroke. Celoten program je objavljen na spletni povezavi https://www.drc-zdruzenje.si/kongres/program.
RRA LUR bo sodelovala v panelu Načrtovanje in projektiranje prometne infrastrukture, ker bomo predstavili regijsko načrtovanje prometa in prostora ter aktivnosti Regijskega centra mobilnosti, na okrogli mizi z naslovom Kako izvesti zeleni prehod na področju prometa pa bo predstavljen projekt Vzpostavitev javnega sistema izposoje e-koles v LUR, ki v Ljubljansko urbano regijo prinaša nove možnosti zelenega javnega potniškega prometa. Pomembni za celotno regijo pa so tudi projekti Mestne občine Ljubljana, zato bo Oddelek za gospodarske dejavnosti in promet MOL predstavil nekatere načrtovane projekte in ukrepe, ki bodo v naslednjih letih lahko bistveno vplivali na mobilnost v Ljubljani, ter nekaj tistih, ki že zdaj vplivajo na spremembo potovalnih navad v bolj trajnostne.
Ministrica Alenka Bratušek: "Na Ministrstvu za infrastrukturo smo z veseljem sprejeli vabilo za pokroviteljstvo letošnjega kongresa. Gre za ugleden in tradicionalen dogodek, na katerem vedno sodelujejo odlični strokovnjaki, kar zagotavlja kakovostno razpravo. Še posebej me veseli tema letošnjega kongresa: Odpornost prometnega sistema in prometne infrastrukture, saj je še kako živ spomin na katastrofalne poplave avgusta lani, ko je bil močno poškodovan, ponekod tudi uničen dobršen del prometnega omrežja v državi. Takrat smo morali ukrepati hitro in učinkovito. Izkušnje in spoznanja iz tistega časa bodo koristni tudi v prihodnje, saj postaja odpornost prometne infrastrukture zaradi vse zahtevnejših podnebnih razmer eno ključnih vprašanj pri našem delu".
Koncept odpornosti prometnega sistema vključuje prometno infrastrukturo, vozila, udeležence, tehnologijo in upravljanje. Cilj je ustvariti celovit prometni sistem, ki je prilagodljiv, odporen in zmožen zagotoviti varnost in učinkovitost v različnih pogojih. Odpornost prometnega sistema lahko prispeva k večji varnosti, zanesljivosti in trajnostnosti prometnih storitev ter zmanjšuje vpliv nepredvidljivih dogodkov na mobilnost in gospodarstvo.
Dogodek bodo obogatile številne okrogle mize, delavnice in dogodki.
Med drugim okrogla miza z naslovom Kako izvesti zeleni prehod na področju prometa, ki bo obravnavala problematiko neuravnoteženega izvajanja prometne politike v zadnjih desetletjih. Soočamo se s posledicami pomanjkanja vlaganj v železniško infrastrukturo in izrazitega zapostavljanje sistema javnega potniškega prometa. Tudi prostorski razvoj je slabo sledil zastavljeni politiki, delovna mesta in storitve se koncentrirajo, poselitev pa razpršuje, kar dodatno povečuje pritisk na ceste. Okrogla miza bo potekala z zavedanjem, da je sprememba nujna, podnebne spremembe so tukaj. Slovenija se je med drugim zavezala k ogljični nevtralnosti do leta 2050, zmanjšanju izpustov za 55 % do leta 2030, glede na 1990. Kako to doseči, je vprašanje, o katerem bo tekla debata na okrogli mizi, ki jo organizira Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo.
Izpostavljamo še delavnico Sodobne rešitve za zaščito prometne infrastrukture pred erozijskimi procesi, povzročenimi s poplavno ujmo, ki jo bo izvedlo Slovensko geotehniško društvo SLOGED v sodelovanju z Maccaferri Europe. Delavnica ponuja vpogled v tovrstno problematiko z vidika teoretičnih izhodišč, različnih sodobnih rešitev, uporabe novih materialov ter navsezadnje primerov iz prakse s ciljem, da se obudi zavedanje stroke o perečem problemu. V okviru kongresa bosta Slovensko društvo za inteligentne transportne sisteme (S-ITS) in Elektrotehniška zveza Slovenije organizirala še mednarodni simpozij Elektronika v prometu, na katerem imajo strokovnjaki in raziskovalci, vključno s podiplomskimi študenti priložnost predstaviti svoje poglede na razvoj inteligentnih transportnih sistemov in storitev.