O-STA

Prodor Gorenja na Bližnjem vzhodu

Gorenje je ta teden podpisalo pogodbo za pomemben posel na Bližnjem vzhodu. Gorenjeve gospodinjske aparate bo v Združenih arabskih emiratih (ZAE) in Omanu ekskluzivno prodajal Jumbo Electronics, največje regijsko distribucijsko podjetje. Posel predstavlja 20 do 25 odstotkov prodaje Gorenja v tej regiji, ki sicer zanaša 6 milijonov evrov velikih gospodinjskih aparatov, manjši delež pa še mali gospodinjski aparati in keramika.

"Bližnji vzhod je za Gorenje eno najbolj perspektivnih tržišč. Celotna regija zajema petnajst držav z več kot tristo milijoni prebivalcev, ki imajo, če izvzamemo države, kot sta Jemen in Afganistan, nadpovprečno kupno moč," pravi Franjo Bobinac, predsednik uprave Gorenja, a obenem dodaja: "zaradi nenehnih nemirov in drugačnega kulturnopolitičnega konteksta pa je tudi precej zahtevno za poslovno obvladovanje. Letos se poleg omenjenih napetosti tudi v tem koncu sveta pozna gospodarska kriza, ki je nekoliko upočasnila rast Gorenja. Načrtujemo, da bomo ob močnejših zadnjih mesecih leto zaključili na nivoju lanskega."

Največji trg predstavlja Iran, kjer prodajo kar polovico izdelkov v regiji. Letošnja "gazela" je severni Irak oziroma Kurdistan, kjer skokovito raste predvsem prodaja zamrzovalnih skrinj. V Azerbajdžanu prodajajo aparate najvišjega cenovnega razreda in dizajnske linije. Zadovoljni so tudi s prodajo v Libanonu, kjer so med drugim prodali dva najprestižnejša Gorenjeva izdelka, pametno mizo SmarTable. V Kuvajtu in Kurdistanu so letos okrepili položaj na področju vgradnih gospodinjskih aparatov in obnovili sodelovanje v Jordaniji. Sicer so prisotni še v Bahrajnu in Afganistanu, ambicije Gorenja za prihodnje pa so prodor v Sirijo in Saudsko Arabijo.

Fotografije in zvočne izjave:

ursula.menih@gorenje.si ali 03 899 28 33.