Odjemalci zunanjega izvajanja storitev IT zaradi krize v boljši pogajalski poziciji
Ljubljana, 25. september 2009 - Na konferenci IDC Outsourcing 2009 so včeraj predavatelji in udeleženci razpravljali o spremembah, ki se dogajajo na tržišču zunanjega izvajanja storitev IT. Med najzanimivejšimi temami, ki so jih predavatelji izpostavili so bile spremembe v odnosu ponudnik - stranka, pomembnost komunikacije in pogodbe o nivoju storitev, nove oz. alternativne storitve zunanjega izvajanja ter izsledki raziskave analitske hiše IDC, ki je razkrila stanje na področju zunanjega zagotavljanja storitev pri nas.
Na včerajšnjem dogodku so strokovnjaki partnerskih podjetij Actual I.T., IBM, FMC in TrendNET skupaj z analitiki IDC več kot 100 udeležencem predstavili svoja videnja in poglede na zunanje zagotavljanje storitev ter trenutno dogajanje na slovenskem trgu v širšem kontekstu.
Glede na rezultate raziskave analitske hiše IDC o stanju na področju zunanjega izvajanja storitev IT je moč sklepati, da je v Sloveniji stopnja sprejetja zunanjega izvajanja storitev IT precej nizka, vendar pa se delež zunanjega zagotavljanja storitev v Sloveniji vztrajno povečuje. Mag. Boris Žitnik, Direktor regije Adriatics pri IDC, je pojasnil, da je temu tako, ker se lokalni ponudniki do pred nekaj leti niso fokusirali na zunanje izvajanje storitev IT, saj so zgolj s prodajo programske in strojne opreme ter ponujanjem drugih storitev imeli precejšnje dobičke, konkurenca velikih zunanjih ponudnikov pa je bila omejena oz. je ni bilo, saj zaradi majhnosti tržišča le-ti niso izkazovali interesa po delovanju pri nas. Poleg tega pa so številna podjetja postavila svoje IT oddelke in zaradi pomislekov glede varnosti in nadzora raje storitve IT opravljala interno. V okviru včerajšnje diskusije so udeleženci te pomisleke ovrgli, in poudarili da je večina varnostnih vdorov sproženih znotraj podjetja oz. organizacije in da je na podlagi pogodbe o zagotavljanju storitev, ki mora vsebovati natančna določila, odgovornost glede varnosti deljena, kontrola pa ostaja v rokah odjemalca storitve.
Obenem pa ne gre spregledati tudi drugih sprememb, ki jih opažamo na tržišču storitev IT. Kriza je namreč mnoge ponudnike storitev IT prisilila, da spremenijo svoj odnos do strank in postanejo bolj fleksibilni pri dobavi storitev, pri pogojih dobave in večinoma tudi pri ceni. Kot je izpostavil mag. Boris Šušmak, Vodja službe za razvoj informacijskih poslovnih procesov v Luki Koper d.d., so sedaj podjetja in organizacije, ki se odločijo za zunanje izvajanje storitev IT, v precej boljšem položaju kot v času pred krizo, saj imajo večjo pogajalsko moč.
Predavatelji so tudi ponovno poudarili, da mora biti odločitev za zunanje izvajanje storitev IT strateška odločitev, dobro premišljena in podrobno načrtovana, saj morajo tako ponudnik kot stranka, stremeti k ustrezni obliki strateškega partnerstva.
###
O korporaciji IDC:
IDC ponuja poglobljen in zanesljiv vpogled ter nasvete glede prihodnosti e-poslovanja, interneta in tehnologije, s čimer svojim partnerjem ter strankam omogoča izdelavo boljših poslovnih strategij. V podjetju IDC predvidevamo gibanja na svetovnih trgih ter z uporabo kombinacije natančnih primarnih raziskovalnih tehnik ter poglobljenih konkurenčnih analiz analiziramo tehnološki razvoj ter profile ponudnikov IT. Globalne raziskave z lokalno vsebino izdelujemo s pomočjo več kot 1.000 analitikov v 110 državah sveta, odjemalci podjetja IDC pa so največji svetovni dobavitelji opreme IT, organizacije IT in podjetja, ki se ukvarjajo z e-poslovanjem. Več informacij je na voljo na strani www.idc.com.
IDC CEMA
Mednarodna analitska hiša IDC že od leta 1990 zagotavlja najpomembnejše podatke in raziskave tržišč IKT v Srednji in Vzhodni Evropi. V tem času smo iz majhne pisarne z enim zaposlenim zrasli v vodilno podjetje v regiji na področju analiziranja trgov IT, svetovanja ter organiziranja raznovrstnih prireditev in dogodkov, ki zaposluje prek 140 analitikov v 20 državah Srednje in Vzhodne Evrope. Vodilni v najuspešnejših podjetjih in javni upravi širom Srednje in Vzhodne Evrope za sprejemanje najpomembnejših odločitev, nujnih za dolgoročen uspeh njihovih organizacij uporabljajo izsledke naših raziskav ter storitev.
IDC Adriatics z regionalnim središčem v Zagrebu, podružnicama v Ljubljani in Beogradu ter prek lokalnih analitikov v ostalih državah regije spremlja in analizira tržišča IKT v Sloveniji, na Hrvaškem, v Srbiji, Črni Gori, Bosni in Hercegovini, Makedoniji ter Albaniji.
Kontaktni osebi:
1.
Katarina Rojko
Research Analyst
IDC Adriatics, Podružnica Ljubljana
Tbilisijska 57b, 1000 Ljubljana
Tel.: +386 1 421 01 40
Fax: +386 1 421 01 42
E-pošta: krojko@idc.com
2.
Darja Jama
Country Manager
Tbilisijska 57b, 1000 Ljubljana
Tel: +386 1 421 01 40
Fax: +386 1 421 01 42
E-pošta: djama@idc.com
www.idc-adriatics.com | www.idc-cema.com | www.idc.com |