O-STA

Kako pri družbi Air France uporabljajo umetno inteligenco?

Letalska družba Air France, ki ima vsak dan stika z več kot 100.000 potniki, ustvari ogromno količino podatkov. Optimalna uporaba teh podatkov je izjemno pomembna za izboljšanje uspešnosti družbe, a to za letalskega prevoznika predstavlja velik strateški izziv, saj je njegova prednostna naloga ta, da zaščiti podatke tako družbe kot njenih potnikov.

Umetna inteligenca v uporabi že od leta 2000

Air France je v obdobje uporabe umetne inteligence vstopil že v začetku leta 2000, in sicer z uporabo orodja Prognos, ki je namenjen napovedni analizi in ga danes uporablja več kot 80 letalskih družb po svetu. Od takrat naprej je umetna inteligenca vključena v vse raziskovalne in inovacijske programe družbe Air France in se trenutno uporablja v različnih fazah potovanja potnikov. Od klepetalnih robotov, orodij za napovedovanje števila prtljage in obrokov na letalu, izračunov količine vode, ki jo je treba vzeti na letalo, do sistemov za bolj trajnostno pilotiranje z namenom zmanjšanja porabe goriva - umetna inteligenca se uporablja za optimizacijo dejavnosti in virov, predvidevanje potreb ter za lažji dostop osebja do informacij, ki so pomembne za njihovo delo. Z vsem tem namreč želijo izboljšati uporabniško izkušnjo.

Leto 2023: čas generativne umetne inteligence

Družba Air France od 2023 v svoje procese vključuje tudi uporabo generativne umetne inteligence. Med drugim so razvili orodje TALIA - interni ChatGPT Air France, ki ga uporabljajo le zaposleni in je namenjen predvsem za pisanje e-pošte, iskanje informacij v PDF dokumentih, organizacijo dogodkov ali izdelavo seznama opravil. Zelo uporabno je tudi orodje PAMELIA - rešitev, ki zaposlenim pri letalski družbi omogoča pripravo odgovorov na najrazličnejša vprašanja potnikov. O številu dovoljene prtljage, prevozu živali in drugih formalnosti orodje PAMELIA poišče odgovor v priročnikih in dokumentaciji letalskega prevoznika ter pripravi pisni odgovor in ga prevede v kar 85 različnih jezikov. Ekipi za vzdrževanje letal delo olajšuje orodje CHARLIE, ki omogoča iskanje številk delov letala v dokumentacijah letalske družbe in proizvajalcev ter tako prihrani čas pri popravilih ali zamenjavi delov, posledično pa prispeva tudi k točnosti letov. Pri družbi Air France so razvili tudi orodje FOX, ki se uporablja za analizo povratnih informacij potnikov, da bi tako bolje razumeli njihova pričakovanja in skrbi.

Več informacij, kako pri družbi Air France uporabljajo umetno inteligenco, najdete tukaj.