O-STA

Dijaška izmenjava na Oblikovni

V letošnjem šolskem letu nadaljujemo s projektom Erasmus+, v katerem želimo dijakom približati čim širšo paleto načinov ustvarjanja. V lanskem šolskem letu so dijaki 3. in 4. letnika umetniške gimnazije - likovne smeri skupaj z vrstniki iz Italije in Bolgarije v okviru projekta že raziskovali lastno kulturno dediščino, preizkusili so se v grafičnem oblikovanju, razmišljali so o tem, kaj sploh pomeni biti ustvarjalec. Najprivlačnejši del projekta pa so nedvomno dijaške izmenjave, v lanskem letu so se tako dijaki odpravili v Pistoio v Italiji.

Jeseni smo bili gostitelji mi. Želja vseh mentorjev je bila, da bi se dijaki skozi kreativno ustvarjanje zbližali z vrstniki iz tujine, seveda smo želeli k sodelovanju povabiti čim več naših dijakov. Pripravili smo delavnice animiranega filma, oblikovanja majic in porcelana, gostje so imeli priložnost, spoznati našo kulturno dediščino. Enajst gostujočih dijakov in dva učitelja iz Italije ter pet dijakov in dva učitelja iz Bolgarije se je za en dan pridružilo vrstnikom tudi v šoli v naravi, ki že tradicionalno poteka vsako jesen na OŠ Grad. Tukaj so se lahko pod vodstvom izkušenih učiteljev in mojstrov preizkusili v delu z glino, seveda pa smo jim želeli pokazali tudi znamenito črno žganje gline.

Na delavnici stop motion animacije je sodelovalo štirideset dijakov, ki so pod vodstvom izkušenih mentorjev Timona Ledra in Jake Krambergerja iz zavoda ZVVIKS štiri dni intenzivno ustvarjali film. Preden so stekli prvi pogovori, so si morali izbrati nekoga iz skupine, ki ga niso poznali. Nato so se lotili risanja flip booka oziroma portretiranja partnerja, kar so pozneje animirali. Naslednja naloga je bila izdelava kolaža partnerjevega imena. Vse izdelane kolaže so dijaki nato tudi animirali. Zadnji dan pa so se odpravili po mestu, kjer so na zanimivih lokacijah posneli še zadnje kadre filma.

Vzporedno z delavnico animacije je potekala tudi delavnica oblikovanja majic pod mentorstvom profesorice Karmen Klobasa. Tudi na tej delavnici je sodelovalo štirideset dijakov. Naučili so se tehnike barvanja majic tye-dye, nato pa so še v tehniki sitiotiska na majice natisnili motive, ki so jih oblikovali sami. Nastali so čudoviti izdelki, ki jih bodo lahko s ponosom nosili.

Obiskala nas je tudi oblikovalka Editta Zelolepo, ki se ukvarja z oblikovanjem usnjenih modnih dodatkov. Predstavila nam je svojo poklicno in ustvarjalno pot, pokazala nam je atelje in trgovino, kjer izdeluje in prodaja svoje izdelke. Gre za zanimiv koncept, saj je Editta članica zadruge oblikovalcev ZOOFA, ki se skupaj predstavljajo na trgu in skrbijo za stranke.

Dijakinje 4. f in 4. g so pod vodstvom profesorja Antona Starca gostujoče dijake popeljale na ogled Narodne galerije. Vodenje je seveda potekalo v angleščini, dijakinje pa so nalogo opravile vrhunsko.

Zadnji dan izmenjave smo obiskali še atelje Nike Stupica in Boštjana Jana, ki se ukvarjata z oblikovanjem porcelana. Dijaki so se navdušeni lotili oblikovanja v doslej neznanem materialu in nastale so čudovite skodelice. Atelje je bil poln zadovoljnih obrazov, čeprav je bila nedelja in je bil za nami dolg in naporen teden.

Tudi gostujoči učitelji so pripravili predavanja. Profesor Eliar Milev je oblikovalec stekla in je predstavil način dela in izdelke svojih dijakov. Profesorica Ralitsa Karapanteva je grafična oblikovalka in je predstavila delo na oddelku oglaševalske grafike. Profesor Igor Tavilla pa uči filozofijo in je imel zanimivo predavanje o pogledu filozofije na umetnost. Profesorica umetnostne zgodovine Eliana Princi pa je predstavila presežke renesančne umetnosti.

Vseh sedem dni mednarodne izmenjave so se dijaki na delavnicah spoznali, druženje se je nadaljevalo tudi, ko so se zaprla vrata šole. Čutiti je bilo čudovito ustvarjalno vzdušje, optimizem, prijateljstvo, radovednost, medsebojno primerjanje in tudi občudovanje, spraševanje o lastni poti. Ne le dijaki, tudi učitelji smo imeli priložnost primerjanja sistemov in pogojev, v katerih delamo, za izmenjavo izkušenj, za učenje drug od drugega, saj nikoli nismo tako dobri, da se ne bi mogli še česa naučiti. Vse tri sodelujoče šole imamo zelo podobne programe, vsaka pa ima svoja specifična znanja, ki jih lahko ponudi drugima dvema. Vsi sodelujoči pa si želimo, da bi naše dijake čim bolj pripravili na prihodnost v tekmovalnem svetu umetnosti.

Aleksandra Ardalić, mentorica

Fotografije: Manca Juvan, Žan Bassanese