O-STA

Ljubljanska Fakulteta za elektrotehniko je navdušila mlade Zotkine talente

V soboto, 10. 6. 2017, je Fakulteta za elektrotehniko Univerze v Ljubljani (UL), v okviru prireditve Zotkini talenti, sodelovala na predstavitvi oz. aleji fakultet in organizacij, ki je potekala v Veliki sprejemni dvorani Cankarjevega doma v Ljubljani. Prireditev Zotkini talenti organizira Zveza za tehnično kulturo Slovenije (ZOTKS), častni pokrovitelj dogodka pa je dr. Miro Cerar, predsednik Vlade Republike Slovenije, ki je stojnico Fakultete za elektrotehniko tudi obiskal in z navdušenjem preizkusil njihove predstavitve. Poglavitni namen dogodka je bila slovesna razglasitev rezultatov državnih tekmovanj iz znanja in srečanja mladih raziskovalcev v organizaciji ZOTKS, na katerih so se številni mladi talenti izkazali s svojim znanjem, sposobnostmi, inovativnostjo in ustvarjalnostjo.

Ljubljanska Fakulteta za elektrotehniko na aleji fakultet

Fakulteta za elektrotehniko UL se je na Zotkinih talentih predstavila v okviru aleje tehniških in naravoslovnih fakultet, ki je potekala pred prireditvijo Zotkini talenti v Veliki sprejemni dvorani Cankarjevega doma. Fakulteta je na aleji nadobudnim mladim in zainteresirani javnosti predstavila dva projekta vrhunske novodobne tehnologije, s katerima je že požela sloves na vidnejših tehnoloških dogodkih po svetu: robotski voziček Cybathlon in avtonomni mobilni sistem Pioneer. Robotski voziček Cybathlon omogoča električno mobilnost in premagovanje najpogostejših urbanih ovir, kot so klančine in stopnice. S takšnim vozičkom je ekipa Avalanche iz Fakultete za elektrotehniko UL nastopila na svetovnem prvenstvu Cybathlon, kjer je uspešno premagala vse ovire in se po času uvrstila na tretje mesto. Z avtonomnim mobilnim sistemom Pioneer, ki deluje v povezavi s slovitimi očali Oculus Rift, pa se ekipa Fakultete za elektrotehniko podaja na eno izmed najbolj aktualnih raziskovalnih področij − tehnologijo navidezne in razširjene resničnosti. Na dogodku so predstavili tudi sistem, ki omogoča, da se uporabnik s pomočjo 3D-očal "postavi v kožo" kolesnega mobilnega robota, ki je opremljen s stereo kamero. Kamera je nameščena na enoto za zasuk in nagib, ki se vrti sinhrono z vrtenjem glave uporabnika, kar omogoča občutek oddaljene prisotnosti.