O-STA

Okoljske meritve za kul odločitve - Poletna šola FGG UL 2017

Ljubljanska Fakulteta za gradbeništvo in geodezijo je po lanskoletni izjemno uspešni Poletni šoli 2016 za osnovnošolce zadnjih razredov in srednješolce tudi letos organizirala poučne in zabavne aktivnosti za mlade nadobudneže. Med 26. in 30. junijem so udeleženci spoznavali raznoliki svet gradbeništva, geodezije in vodarstva, obenem pa so bolje spoznali Slovenijo, sklepali nova prijateljstva in se izvrstno zabavali.

Okoljske meritve za kul odločitve

Udeleženci so se na poletni šoli pobližje spoznali s postopkom projektiranja in zakoličbe objekta, opravljanjem terenskih meritev, risanjem geodetskega načrta, obiskali so Luko Koper in Morsko biološko postajo Piran, izlet pa so izkoristili tudi za skok v morje. Obiskali so tudi Planico in izvedeli mnogo novega o hudourništvu in upravljanju z vodnimi viri. Asist. dr. Nejc Bezak, mentor delavnic poletne šole, je razložil: "Poletno šolo smo skušali zastaviti drugače kot lani, in sicer tako, da bi bili otroci čim več zunaj, v okolju. Od tod tudi samo ime Okoljske meritve za kul odločitve. Pri pripravi in izvedbi sodelujemo geodeti, gradbeniki in vodarji, zato smo poskušali delavnice čim bolj združiti in jih tematsko razdeliti po dnevih. Udeleženci poletne šole pridobivajo praktičen vpogled v to, kaj geodezija, gradbeništvo in vodarstvo sploh so in kaj obsegajo. Pri tem pa nismo pozabili tudi na zabavne in počitniške vsebine."

"V šoli ves čas samo poslušamo, tukaj pa lahko stvari preizkusimo in jih naredimo sami"

Asist. dr. Oskar Sterle, mentor delavnice, je razložil, da naloge, ki so jih opravili otroci, niso bile enostavne, vsebinsko bi jih lahko umestili v 1. in 2. letnik fakultete, bile pa so poenostavljene, prav tako so prilagodili razlago in vodstvo. Kljub temu so otroci več kot odlično izvajali naloge in se ob delu zabavali. "V ponedeljek so otroci tako izmerili kartografsko osnovo tega območja, da so dobili načrt, na osnovi katerega so potem izrisali cesto. Nato so z zakoličbo ceste ta načrt prenesli v naravo. Gre za tipično delo, ki ga geodeti opravljajo v praksi − naravo dajo v karto, na karti nekaj sprojektirajo in potem to prenesejo nazaj v naravo," opiše dr. Sterle. In ravno to je navdušilo tudi mlade udeležence. Naloge so otroke zanimale in zabavale, saj so videli, da je njihovo pridobljeno znanje praktično uporabno, seveda pa so, kot se za počitnice spodobi, najbolj uživali na ekskurzijah. "Zelo zanimivo je bilo na obisku v Luki Koper, kjer smo si ogledali gradbišče izvlečnega železniškega tira. Najbolj zabavno pa je bilo, ko smo z geodetsko napravo vse izmerili in zakoličili potko, po kateri smo potem hodili in kolesarili s posebnimi očali, s katerimi vidiš, kot bi bil opit. Na poletni šoli je zelo zanimivo, ker je praktično. V šoli ves čas poslušamo, tukaj pa lahko stvari preizkusimo in jih naredimo sami," je povedal Nik, 16 let.