O-STA

V Ljubljano prihaja ehrana Live - Projekt diplomantov FE UL

Mlado slovensko podjetje ehrana.si je razvilo algoritem za dostavo hrane na dom, ki je primerljiv s storitvami, ki so v tujini poznane pod imeni Uber eats, Deliveroo ali Foodora. Ehrana.si je na slovenskem trgu prisotna že od leta 2011. Takrat so ustanovitelji Borut Markelj, Jernej Janežič in Žiga Lesjak skoraj "noro" idejo iz študijske izmenjave spremenili v uspešen in hitro rastoči posel. Danes je namreč ehrana.si največji spletni portal za naročanje hrane na dom v Sloveniji. Portal združuje več kot 70.000 uporabnikov, ki lahko izbirajo med več kot 120 različnimi restavracijami, ki ponujajo dostavo hrane na dom.

Visoka tehnologija zagotavlja visoko kakovost obroka

Ehrana.si, podjetje, ki je v Sloveniji oralo ledino spletnega naročanja dostave hrane na dom, bo v kratkem razširilo svoje storitve. In sicer na področje, kjer se v tujini za svoj kos pogače že borijo številna velika mednarodna podjetja. Na projektu delata dva diplomanta ljubljanske Fakultete za elektrotehniko, in sicer Žiga Lesjak ter Borut Markelj, direktor portala ehrana.si. Slednji je pojasnil: "Odslej restavracijam ne bomo več ponujali le spletnega mehanizma za naročanje hrane na dom, temveč tudi lastne dostavljavce," in dodal, da jih je do tovrstne odločitve pripeljalo povpraševanje na trgu. "Naš novi algoritem spremlja naročila iz različnih restavracij, nadzoruje promet, točno lokacijo voznikov ter predvideva morebitna nadaljnja naročila," je še pojasnil Markelj. Avtorji aplikacije in algoritma so imeli pri razvoju v mislih številne dejavnike, kot so hitrost in točnost dostave ter radij območja dostavljavcev, ki lahko pomembno vplivajo na kakovost dostavljene hrane, saj aplikacija poskrbi za optimalno razporejanje dostavljavcev. Maksimalen čas prevoza obroka od kuhinje do stranke bo znašal le 15 minut, kar pomeni, da hrana ostane topla in okusna ter posledično ohrani visoko kakovost. Slednje bodo mladi inovatorji dosegli z majhnimi razdaljami dostave od restavracij do strank, ki ne bodo presegali dveh kilometrov in pol.

Restavracije se bodo lahko osredotočile na svojo osnovno dejavnost

Takšen način dostave hrane na dom je dobitna kombinacija tako za stranke, ki imajo odslej večji izbor pri naročanju hrane na dom, na boljšem pa so tudi restavracije, saj s tem pridobijo nov prodajni kanal, svojim zvestim strankam pa lahko ponudijo dodano vrednost. "Z izbiro zunanjega dostavljavca hrane se lahko restavracije osredotočijo na svojo osnovno dejavnost - pripravo okusnih obrokov, hkrati pa jim ni več treba vlagati denarja v dostavna vozila," je prepričan Markelj. Po mnenju inovatorjev bo nova storitev zanimiva predvsem zaposlenim v času kosil, ki s trenutno ponudbo dostave hrane niso zadovoljni oziroma se na dostavne čase ne morejo zanesti. Aplikacija bo uporabnikom omogočala plačilo obroka kar preko spleta, tako da bodo ob dostavi hrano le prevzeli. Prav tako pa bodo lahko prek aplikacije na zemljevidu spremljali točno lokacijo svojega obroka.

V mislih so imeli tudi okolje

Ker je ena od vizij podjetja ehrana.si tudi skrb za okolje, bodo njihovi dostavljavci obroke dostavljali kar na kolesih. Zelena dostava s kolesi namreč nima vpliva na okolje, prav tako pa predstavlja najhitrejše prevozno sredstvo v Ljubljani, še posebej v času prometnih konic. Trenutno je storitev v fazi testiranja, septembra pa bo pripravljena na zagon s polno paro in bazo desetih restavracij, ki jih bodo uporabnikom predstavili na njihovem portalu www.ehrana.si. Sprva bo storitev na voljo le v središču Ljubljane, po treh mesecih pa jo bodo razširili na področje celotne prestolnice.

30 restavracij, 50 novih delovnih mest

V podjetju ehrana.si si želijo do konca letošnjega leta pridobiti vsaj trideset restavracij, ki bi uporabljale njihovo novo storitev, do konca leta 2020 pa želijo s tem zagotoviti vsaj 50 novih delovnih mest. "Ko bo storitev zaživela pri nas, jo bomo razširili tudi na Balkan, nato pa še na vzhodnoevropske trge," optimistično pove Markelj in doda, da mehanizem storitve ni zanimiv le na področju dostave hrane, temveč tudi za uporabo pri ostalih kurirskih storitvah, kjer vidijo še ogromno potenciala.

Sredstva Slovenskega podjetniškega sklada

Razvoj storitve so nadobudnim podjetnikom omogočila sredstva produkta P2 Slovenskega podjetniškega sklada, ki mladim visokotehnološkim podjetjem s potencialom rasti in kreiranja novih delovnih mest, omogoči pridobitev zagonskega kapitala v vrednosti do 54 tisoč evrov.