O-STA

Talisman, očarljiva zmes športnega sloga, udobja in čutnosti

Z novo oblikovalsko študijo, ki bo razstavljena na salonu v Frankfurtu, Renault odpira novo poglavje v sanjskem svetu avtomobilizma.

"Za prikaz in preskus nekaterih svojih najnovejših zamisli smo potrebovali dovolj prestižen avtomobil," je razložil Patrick le Quément, direktor Renaultove direkcije Design Industriel. "Odločili smo se za avto razreda Grand Tourisme, ki zagotavlja enkratno dinamičnost in obeta suvereno doživljanje vožnje, obenem pa je tudi estetsko dovršen objekt." Končni izdelek je Talisman, razkošen športen kupe s štirimi sedeži z zelo aerodinamično a obenem mišičasto silhueto.

Talisman je pravi sanjski avtomobil. Kljub temu napoveduje, kakšna bi v prihodnje lahko bila notranjost avtomobilov: udobna, umirjena, urejena in svetla. Oblikovna preprostost v prostoru za potnike zakriva tehnološko zapletenost avtomobila. Oko zazna predvsem lepo in prijetno enostavnost oblik, prostornost in svetlobo. Talisman zagotavlja povsem nov občutek udobnega in prijetnega bivanja v avtomobilu.

S študijo Talisman Renault predstavlja tudi novo zasnovo upravljanja z avtom, ki so ga poimenovali “Touch design” in z njim postavili temelje povsem novega sožitja človeka in stroja. V njem objekt z oblikami in izbranimi materiali nakazuje njihovo funkcijo, navaja na uporabo in vabi k dotiku.

Talisman kaže bogato izročilo francoskih ustvarjalcev razkošnih avtomobilov in napoveduje pot v obetavno prihodnost. "V njem prikazujemo našo idealizirano vizijo avtomobilskega interierja prihodnosti," poudarja Patrick le Quément. "Kabina Talismana je najpomembnejši del tega avtomobila. Z enkratnimi proporci smo želeli postaviti nova merila v razredu avtomobila Grand Tourisme. Tudi ogromna dvižna vrata smo izbrali zato, ker človek v tako avantgardističen interier ne more vstopati na povsem običajen način.”

Talisman je "hommage" enostavnosti:
diskretna visoka tehnologija, preprosta eleganca in izjemna prostornost

Ko poseben elektro-hidravličen sistem odpre izjemno dolga dvižna vrata (2.450 mm), razkrije pogled na elegantno preprost interier, toliko bolj edinstven, ker ni srednjega stebrička, ki bi oviral vstop ali pogled v notranjost. Potniški prostor zaradi svoje prostornosti, tehnične dovršenosti in elegance jasno spominja na sodobno stanovanjsko opremo. Oko takoj pritegne površina rdečega usnja, ki navidezno lebdi v prostoru in delno pokrije sivo obarvan osrednji greben. Nanj so vpeti sedeži z nosilno strukturo iz kompozita z ogljikovimi vlakni. Površina sedežev, ki podpirajo takorekoč celo telo, je spredaj razpotegnjena vse do poda. Od tam pogled v krivulji zdrsne navzgor proti asketski armaturni plošči in še višje k položnemu vetrobranskemu steklu.

Armaturna plošča deluje futuristično in spominja na letalsko krilo. Na prednjo steno je pritrjena z vitkimi kovinskimi nosilci. Iz preproste, jasno začrtane oblike izstopa edino na sredino nameščena ura TAG Heuer. Gornji del armaturne plošče je obenem tudi pokrov, ki pod seboj skriva velik predal.

Za minimalističnim dizajnom, ki je sinonim za eleganco in brezčasno estetiko, se skriva sodobna tehnologija. Njen namen je, da povsem služi ljudem, pri tem pa jih ne obremenjuje in jim ne sme okrniti bivalnega prostora. Sedeži v Talismanu so togo vpeti. Namesto njih se s pomočjo elektrike lahko premika in nastavlja sklop armaturne plošče in stopalk, kar vozniku omogoči nastavitev idealnega položaja za vožnjo. Dodatna prednost take zasnove je, da imata potnika na zadnjih sedežih vedno enako veliko prostora za noge. Rebraste obloge vrat v kombinaciji s sedeži poudarjajo prvovrsten občutek udobja in varnosti.

Prav tako izjemni in nenavadni so štirje okrogli merilniki, ki so simetrično razporejeni pod volanskim obročem. Videti je, kot da lebdijo v zraku, saj so oprti na tanke kovinske nosilce, izdelani pa so iz precizno sestavljenih treh slojev kristalnega stekla. Prosojne kristalne številčnice so vgravirane z laserjem in modrikasto osvetljene.

V strop vgrajena svetila imajo dvojno funkcijo: štiri svetilke lahko z difuzorji zagotavljajo indirektno svetlobo ali pa reflektorsko usmerjeno za branje.

Očitna enostavnost pravzaprav subtilno prikriva kompleksno tehnologijo, ki je vgrajena v prostor za potnike. Tako so sedeži navidez špartansko tanki, a videz vara: usnjene prevleke na sedalnem delu dopolnjuje elastična tkanina, pod katero je skrit poseben napihljiv meh, s katerim je možno uravnavanje višine sedala.

Talisman nima klasičnega ključa, ampak je opremljen s sistemom odpiranja vrat in zagona motorja s pomočjo "inteligentne" kartice z mikroprocesorjem. Pod blatniki in na zadku vgrajeni senzorji s kartico komunicirajo na nizki frekvenci in ustrezno krmilijo odpiranje vrat in pokrova prtljažnika.

Na zgornjem delu armaturne plošče je nameščen večopravilni panoramski zaslon (16:9) z glasovnim upravljanjem. Na njem je moč gledati sliko vseh treh zunanjih videokamer, s čimer deluje kot panoramsko vzvratno ogledalo. Zaslon prikazuje tudi informacije navigacijskega, akustičnega in klimatskega sistema, prav tako pa tudi podatke vgrajenih varnostnih in diagnostičnih sistemov.

Touch Design: genialno preprosto, preprosto genialno
in predvsem lepo.

S študijo Talisman Renault predstavlja novo zasnovo upravljanja z avtom, ki so ga poimenovali "Touch design". Z njim postavlja temeljna izhodišča oblikovanja notranjosti prihodnjih avtomobilov Renault. Patrick le Quément je oblikovalcem Renaulta ta inovativni koncept prvič predlagal pred približno dvema letoma. Na kratko ga opiše takole: "Touch design je kombinacija senzualne in emocionalne ergonomije. Vsak upravljalni element mora na svojo funkcijo nezgrešljivo opozarjati že s svojo izvedbo in položajem. Tako spodbuja njegovo uporabo in omogoča intuitivno upravljanje. Zato morajo biti uporabljeni materiali na otip mehki in prijetni, vsaka oblika vabljiva, občutki ob uporabi pa morajo natanko ustrezati mehanizmu, ki ga upravljajo." Ta princip oblikovanja torej ne narekuje le, da mora biti nek element popolnoma ergonomski ali popolnoma estetski, ampak mora biti oboje naenkrat. Touch Design torej presega vprašanje videza. Obsega tudi področje “otipljive privlačnosti”, s katero objekt potnike in voznika spodbuja k dotiku in uporabi. Touch Design je predvsem interaktiven koncept, ki vsebuje tudi funkcijo vsakega elementa. Touch Design visoko tehnološko opremo z dognanimi estetskimi vmesniki približa človeku, uporabo pa olajša in jo naredi celo bolj privlačno.

Touch Design je tesno povezan s "simpleksnostjo", trendom v razvoju sodobnih tehnoloških izdelkov, ki kljub zapleteni tehnologiji zasnuje povsem enostavno uporabno napravo. Takšna "simpleksnost" (oziroma načelo "keep it simple") je vodila snovalce notranjosti Renaulta Talisman. Z mehkim usnjem prevlečena ročica menjalnika se popolnoma prilagodi obliki dlani, tako da z obliko in dotikom jasno sugerira način uporabe ročice.

Prav tako prijeten je tudi dotik z drugimi stikali in gumbi, saj se pod usnjeno prevleko vgrajena prožna snov nežno vda pod pritiskom prsta. Obrisi dlani oziroma prstov so že vtisnjeni v volanski obroč in v obvolanske ročice.

V prid optimalnega udobja, priročnosti in estetike so Renaultovi oblikovalci dodatno zasnovali tudi dva potovalna kovčka, ki sta v prtljažniku pritrjena na tirnice in dopolnjujeta udobje, funkcionalnost in estetiko tega izjemnega avta. Seveda so tudi oba kovčka zasnovali v duhu Touch designa: odpreta se s pritiskom na gumb iz prosojne in prožne snovi, čigar površina je kot odtis prsta.


Mišičasta in športna zunanjost

Estetska enostavnost je narekovala tudi oblikovanje zunanjosti Talismana, ki se odlikuje z gladko tekočimi linijami in skulpturiranimi volumni. Kljub temu ostaja zvest temeljnim oblikovnim principom za avtomobile razreda Grand Tourisme: je zaobljen, mišičast in ima izjemno dognane proporce. S tremi izrazitimi deli ustvarjene tri facete poudrajajo dinamičen značaj avtomobila, ne da bi pri tem oskrunile fluidnost in senzualnost oblik. Močno poudarjen lok izjemno velikega stranskega okna še poudari ta vtis. Žarometi s tehnologijo fluidne optike za odboj svetlobe so vgrajeni pod navpičen pas stekla, ki se ob robu maske in pokrova motorja dviga od odbijača do gornjega roba prednjih blatnikov. Maska poudarja novo oblikovno identiteto znamke Renault. Njen poglavitni element je po navpični osi prepognjena gladka površina v obliki trapeza, ki ima v sredini romboidno mrežico, nanjo pa je pritrjen (navidezno lebdeč) kromiran Renaultov zaščitni znak.

Za boljši občutek prostornosti in kakovostnejšo bivalnost v avtomobilu veliko vetrobransko steklo na gornjem robu zvezno preide v dve široki površini stekla vzdolž obeh strani strehe, ki se na zadku prav tako tekoče zlijeta z zadnjim oknom v obliki črke V.

Talisman ima spredaj vgrajen 4,5-litrski bencinski V8 motor z 32 ventili, za čigar učinkovitejše hlajenje skrbita tudi odprtini za odvod vročega zraka na boku. Prenos moči je na zadnji kolesi, poteka pa preko samodejnega menjalnika, ki omogoča tudi ročno impulzno pretikanje. Difuzor na dnu zadnjega dela avta skrbi za optimalno aerodinamično uravnoteženost in tudi pri največjih hitrostih zagotavlja odlično lego na cesti, ne da bi bilo zato potrebno krilce, ki tako često bolj kazi kot dopolnjuje videz zadka avtomobila. Zavorne čeljusti s po šestimi bati in izjemno veliki koluti premera 380 mm skrbijo za suvereno zaviranje. Visoko raven varnosti dopolnjujejo še pnevmatike Michelin PAX, ki omogočajo varno prilagoditev vožnje tudi ob nenadnem padcu tlaka in vožnjo do bližnje delavnice.


Tehnični podatki

Motor: V8 - 4,5 litra - 32 ventilov

Menjalnik: samodejni - overdrive in sekvenčni način pretikanja

Karoserija: jeklena pločevina

Pogon: na zadnji kolesi

Zavore: 4 koluti premera 380 mm, zavorne čeljusti s po 6 bati

Kolesa: Montupet lita aluminijska (ustrezajo velikosti 21")
Michelin PAX SYSTEM pnevmatike: spredaj: 255 - 710 - R 560 A zadaj: 285 - 710 - R 560 A

Zunanja oprema:
Odpiranje dvižnih vrat in pokrova prtljažnika s pomočjo inteligentne kartice, ki deluje na nizki frekvenci.

Notranja oprema:
Preglednost nazaj zagotavljajo 3 kamere, s panoramsko projekcijo na več funkcijskem zaslonu (16:9) z glasvnim upravljanjem.
Avtorizacija zagona motorja z inteligentno kartico.
Električno nastavljiv položaj armaturne plošče in sklopa stopalk.
Pnevmatsko po višini nastavljivi sedeži (s spreminjanjem tlaka).
Ura Tag Heuer.

Mere in teže:
Skupna dolžina: 4.805 mm
Skupna širina: 1.950 mm (z odprtimi vrati: 2.480 mm)
Višina: 1.380 mm (z odprtimi vrati: 2.130 mm)
Medosna razdalja: 2.950 mm
Previs spredaj: 900 mm
Previs zadaj: 955 mm
Teža: 1,6 tone

Partnerji:
DONNELY (video sistem za pogled nazaj)
MEGALUX (žarometi)
MICHELIN (pnevmatike)
MONTUPET (platišča)
TAG HEUER (ura na armaturni plošči)