O-STA

Renault Laguna najvišje ocenjena v velikem primerjalnem preizkusu britanske revije Auto Express

Eden najnovejših avtomobilov višjega srednjega razreda Renault Laguna je v primerjavi britanske revije Auto Express dobila najvišje ocene za varnost. V neposredni primerjavi, ki so jo poimenovali “2001 Safety super test” in jo opravili v Transportnem raziskovalnem laboratoriju v Berkshiru, so ocenili 37 avtomobilov. Laguna se je izkazala z najučinkovitejšimi zavorami in odlično vodljivostjo pri naglem menjavanju voznega pasu. V končni oceni so upoštevali tudi odlično pasivno varnost, ki jo je že pred nekaj meseci z dodeljenimi petimi zvezdicami potrdil preizkus konzorcija EuroNCAP.

Novinarji revije Auto Express so v primerjalnem preizkusu 37 avtomobilov vseh razredov, ki so letos prvič naprodaj na britanskem trgu, merili in ocenjevali:

- zavorno pot pri hitrosti 40 milj na uro na suhem in mokrem cestišču,
- simulirano naglo menjavanje voznega pasu,
- pregled vgrajene varnostne opreme in
- ocena vpoklicov avtomobilov zaradi morebitne odprave napak.

Pri Auto Expressu so ugotovili, da so z Laguno ne le dosegli najkrajšo zavorno pot med avtomobili srednjega razreda (Audi A4, Citroën C5, Ford Mondeo in Volkswagen Passat), ampak se je Laguna izkazala z nasploh najučinkovitejšimi zavorami. Povprečna zavorna pot Lagune na suhem in mokrem asfaltu je znašala 18,13 metra, kar je bilo kljub njeni velikosti in teži za 34 centimetrov manj od najbližjega tekmeca - majhnega Audija A2 z lahko aluminijsko zgradbo. S Fordom Mondeo, najtesnejšim neposrednim tekmecem Lagune, so dosegli za 77 cm daljšo povprečno zavorno pot. Zanimivo, da je avtomobil z najdaljšo zavorno potjo (27,18 m oziroma dobrih 9 metrov več od Lagune), lahki športni dvosed Lotus Elise.

Poleg odlične lege pri hitrem menjavanju voznega pasu, so pri Auto Expressu Laguno hvalili tudi zaradi bogate serijske varnostne opreme, ki obsega šest varnostnih blazin, ABS z EBD in s sistemom pomoči pri zaviranju v sili, ob trku vgrezljivimi stopalkami, zasnovo sedežev, ki preprečuje zdrs pod varnostnim pasom, sistemom za nadzor tlaka v pnevmatikah in ISOFIX vpetji za otroške varnostne sedeže (*).


Ocena konzorcija EuroNCAP, ki je Laguni za zaščito potnikov prisodil najvišjo oceno - pet zvezdic, kar je bilo doslej prvič in edinkrat, je Renaultu še dodatno pomagala pri osvojitvi najvišjih ocen.

V isti primerjalni preizkus so vključili tudi novi Clio, za katerega so v reviji zapisali: “Pred dvema mesecema predstavljeni Clio v kombinaciji z Laguno, skupnim zmagovalcem testa, potrjuje, da Renault izdeluje varne avtomobile. Čeprav stane 6.550 funtov manj od najboljšega malčka Audija A2, za se ustavi le 1,5 metra dlje in to brez pomagal kot sta sistema za nadzor zdrsa pogonskih koles in dinamične stabilnosti vozila. Ob tem pa ima serijsko vgrajene sisteme ABS in EBD, bočne ojačitve, ISOFIX vpetja za otroške sedeže in sistem za samodejno prekinitev dotoka goriva ob trku (*). Clio je bil drugi v svoji skupini in je dovršenemu Audiju A2 precej otežil boj za prvo mesto.”

Po zaključenih preizkusih varnosti je David Johns, urednik Auto Expressa dejal: “Renault Laguna je bila zares v središču pozornosti. Izkazala se je z najboljšimi zavornimi lastnostmi, njena vodljivost pri menjavanju smeri je bila prav vzorna, njena serijska varnostna oprema pa izjemna - vse je točno tako, kot je obljubljal proizvajalec.”

Za Renault je to letos že drugo pomembno britansko medijsko priznanje, ki so ga prejeli za varnost. Ob začetku leta je revija What Car? svojo letno nagrado za varnost, ki jo sicer podeljujejo posameznim avtomobilskim modelom, podelila Renaultu in to prvič doslej za njihovo celotno paleto modelov.

Urednik revije What Car? je takrat pojasnil: “Celovitost in temeljitost sta razloga za podelitev te nagrade Renaultu. Ne glede na to, ali vozite mali Clio ali veliki Espace ali pa Mégane srednjega razreda, imate po dognanjih preskusnih trkov EuroNCAP zagotovljeno najboljšo ali pa skoraj najboljšo zaščito v določenem razredu.”

Ob tem pisanju izidi preskusnih trkov EuroNCAP Lagune II in Scénica še niso bili objavljeni, a vendar so pri What Car? povzeli: “S tako celovito odličnostjo in obeti za nadaljne izboljšave je Renault zaslužen dobitnik nagarde za varnost.”

* Vsa v besedilu našteta serijska oprema modelov Renault Laguna in Clio je vključena tudi v osnovno serijsko opremo istih modelov na slovenskem trgu.