O-STA

Znan je zmagovalec 13. Mednarodnega natečaja Plaktivat

Z izborom zmagovalca se je zaključil 13. mednarodni natečaj za oblikovanje mestnega plakata, ki je v središče postavil družbeni pojem solidarnost. Na natečaju je sodelovalo 336 del, 176 iz tujine in 160 iz Slovenije. Dela so prispela iz 28 različnih držav.

Strokovno žirijo so s kreativno rešitvijo "Snežak" najbolj prepričali avtorji Peter Zabret, Rok Flego in Lenart Slabe iz agencije Pristop.

"Zmagovalni plakat ustreza vsem kriterijem dobrega plakata, hkrati pa je uspel kompleksno temo solidarnosti predstaviti na izviren, preprost in topel način. Z otroškostjo nagovarja vse generacije in nas navdihuje k solidarnosti." je o izboru povedal Sašo Petek, kreativni direktor iz Agencije 101 in predsednik strokovne žirije.

Namen Plaktivatove tokratne akcije, ki jo je pripravil TAM-TAM Inštitut, je spodbujanje in krepitev solidarnosti v družbi, odpiranje pogovora o temeljih solidarnostnih vrednot in refleksija o pomenu solidarnosti za oblikovanje boljše družbe v naši prihodnosti. Plaktivat je v zadnjih 6 letih izpostavil že 13 različnih družbeno-odgovornih tem. Med drugimi tudi spletno zasvojenost, nasilje nad ženskami, krizo medijev, beg možganov, alternative potrošništvu, ... Zmagovalne rešitve so vsakič predstavljene na 500 TAM-TAMovih plakatnih mestih po Sloveniji.

Vodja Plaktivata in ustanovitelj TAM-TAM Inštituta, zavoda za vizualno kulturo, Tomaž Drozg, je mnenja, da plakat lahko spreminja družbo, zato že išče naslednjo temo, ki ji je treba nameniti mesto za izpostavitev. O tokratnem natečaju nam je povedal: "Veseli me, da so se na natečaj v velikem številu odzvali domači oblikovalci in oblikovalke, kar slaba polovica vseh del je prispela iz Slovenije. Hkrati sem na zadnjih natečajih zaznal izredno zanimanje za oblikovanje družbeno-angažiranih plakatov s strani študentov. Zato je Plaktivat prvič uvedel dodatno kategorijo in izbrali bomo tudi najboljši plakat med študentskimi in dijaškimi prijavami."

Prvi plakati, ki spodbujajo k solidarnosti so že na ulicah. Zmagovalec bo tudi letos prijavljen v tekmovalne dele festivalov Slovenski oglaševalski festival (SOF) in Bienale slovenskega oblikovanja Brumen.

Izbor najboljšega plakata je opravila strokovna komisija v sestavi: Sašo Petek (Agencija 101), Katja Petrin Dornik (Grey), Vasja Grabner (AV studio), Domen Husu (Yin Young), Martina Kokovnik Hakl, Luka Bajs (Grey), Tomaž Drozg (TAM-TAM). Ob tej priložnosti se organizatorji zahvaljujejo vsem sodelujočim, žiriji, prijaviteljem in Centru za urbano kulturo Kino Šiška, ki je omogočil, da se je žirija za zadnji krog pregleda del, sestala v živo.

Vse informacije v zvezi s Plaktivatom spremljajte na TAM-TAMovi Facebook strani, kjer bodo v kratkem objavljeni tudi finalisti in zmagovalec v študentski kategoriji.