O-STA

Plaktivat prvič z zmagovalcem tudi v študentski kategoriji

Na Plaktivatove mednarodne natečaje za oblikovanje mestnih plakatov na družbeno-odgovorne teme se prijavlja vedno več študentov. 13. natečaj na temo solidarnost v tem pogledu ni bil izjema. Izmed 336 prejetih del iz 28 različnih držav so jih 117 prispevali študentje. TAM-TAM Inštitut, ki razpisuje natečaje, je nagradil aktivacijo mladih in uvedel dodatno študentsko kategorijo.

V novo pečeni kategoriji je zmagal plakat avtorice Tine Nunar, študentke Akademije za likovno umetnost in oblikovanje. Dela študentk in študentov je ocenjevala petčlanska žirija v sestavi: Nejc Trampuž, Alja Herlah, Blaž Rat, Alja Horvat in Nejc Prah. O izboru zmagovalca so zapisali: "Zmagovalni plakat kvalitetno in celostno zadosti vsem ključnim vidikom, ki so za takšen plakat pomembni. Svoje družbeno angažirano sporočilo na temo solidarnosti avtorica podaja z dobro mero duhovitosti in kančkom provokacije, vsebinsko pa se naslanja na široko poznane reference. Skrb za šibkejšega in dejanja solidarnosti, h katerim plakat poziva, so se v času pandemije izkazala kot ključna za dobrobit družbe in posameznika. Oblikovna rešitev skozi dobro izkoriščen vertikalni format sledi čistemu vizualnemu jeziku. Tako jasno in neposredno komunicira tudi v kratkem momentu pozornosti mimoidočega na ulici."

TAM-TAM je zmagovalcu v študentski kategoriji namenil 20 plakatnih mest. Nekaj jih že lahko srečate v mestnih središčih. Žirija je poleg zmagovalca izpostavila še 5 plakatov. Dela, ki jim je žirija namenila posebno omembo, so objavljena na facebook strani TAM-TAMa.

Kreativni izziv tokratnega natečaja je bil v posamezniku aktivirati proaktivni razmislek o družbenem pojmu solidarnosti, ki je z epidemijo postal še bolj ogrožen. Zmagovalec vseh prejetih del plakat Snežak, delo avtorjev Petra Zabreta, Roka Flega in Lenarta Slabeta iz agencije Pristop, je na ulicah že od začetka marca. Oba plakata bosta mimoidoče na TAM-TAMovih plakatnih mestih po Sloveniji nagovarjala k solidarnosti do konca pomladi.

Družbeno-odgovorni projekt Plaktivat je sicer od leta 2015 izpostavil že 13 različnih tematik, med drugimi nasilje nad ženskami, krizo medijev, bralno kulturo, spletno zasvojenost, sovražni govor, beg možganov... V prvem valu epidemije pa je z javnim pozivom nagovoril slovensko oglaševalsko stroko, naj s plakati pomagajo zmanjšati negativne posledice koronavirusa, okrepiti sporočila zdravstvenih strokovnjakov in ljudem na preprost način sporočiti, da v boju proti koroni niso sami. Plakati so trenutno razstavljeni v Plakatni galeriji Figovec na Slovenski ploščadi na prostem.