O-STA

Razstava Koncertni plakat na prostem v središču Ljubljane

Plakatna galerija Figovec od 16. aprila do 6. maja 2021 gosti koncertne plakate. Na razstavišču na prostem nasproti Metalke v Ljubljani je na ogled 41 plakatov, vezanih na koncertne aktivnosti v obdobju 1991 - 2021.

Projekt organizirata Zavod za vizualno kulturo TAM-TAM Inštitut in SIGIC - Slovenski Glasbenoinformacijski center, v sodelovanju z MiDelamoDogodke. Na javno povabilo je prispelo 170 plakatov, razstavljene je izbrala žirija v sestavi: Emil Kozole (Ljudje), Tomaž Drozg (TAM-TAM) in Peter Baroš (SIGIC).

"Glasbeni plakat je kraljevska disciplina za vsakega oblikovalca, kjer lahko pokaže ves talent in skrivne trike, ki jih premore. V Sloveniji na srečo talenta ne primanjkuje, kvečjemu obratno, zaradi številnih odličnih plakatov je vsaka selekcija zahtevna in na koncu nepopolna. Že hiter pregled razstave nam pokaže, da ni specifičnega stila, ki bi prevladoval na plakatih, saj se plakati raje referirajo na žanrske, subkulturne ali trendovske usmeritve. Lažje pa zato najdemo vzporednice v pristopu, ki se kaže v iznajdljivosti in duhovitosti, s katerimi se oblikovalci preigravajo v svojih delih. Poleg tega je opazen element tudi pogosta uporaba intenzivnih barv, ki najbrž izhajajo iz želje po vidnosti v našem nasičenem prostoru zunanjega oglaševanja, saj so te plakati velikokrat tiskani v manjših velikostih in "na črno" polepljeni po
gradbenih ograjah in zidovih ulic." je med drugim o razstavi dodal Emil Kozole.

Z razstavo Koncertni plakat želijo organizatorji v javnosti utrditi pomen koncertnega plakata kot medija s področja vizualne umetnosti, ki komunicira koncertne dogodke ter pomembno prispeva k njihovi dostopnosti. Plakat predstavlja nepogrešljiv del glasbenega življenja, je soustvarjalec žanrskih in subkulturnih značilnosti raznolikih glasbenih scen ter pokazatelj stanja in razvoja trendov grafičnega oblikovanja skozi različna časovna obdobja in sočasnih tehnoloških premen. S svojo navzočnostjo v mestu koncertni plakat hkrati pomembno razširja kulturni prostor in bogati javno življenje.

Ob poudarjenem pomenu grafičnega oblikovanja v glasbi in njegove vloge pri oblikovanju raznolikih glasbenih (sub)kultur, želi razstava Koncertni plakat opozoriti tudi na problematiko vizualnih ustvarjalcev s polja glasbenih dejavnosti, ki so tako kot glasbeniki, koncertni organizatorji in tehniki podvrženi strahotnim posledicam ukinitve javnih koncertnih dogodkov na račun ukrepov za zamejevanje posledic epidemije koronavirusa.

Razstava poteka tudi v sodelovanju s humanitarnim društvom MiDelamoDogodke, ki pomaga odrskim delavcem, ki zaradi izpada prihodkov na račun njihove osnovne dejavnosti, potrebujejo pomoč. Z nakupom izbranega plakata boste podprli tiste, ki na koncertih skrbijo za zvočno in vizualno izkušnjo, pa se zaradi prepovedi koncertnih dogodkov, ki so pogosto njihov edini vir prihodka, nahajajo na robu preživetja. Želimo si vrnitve vrhunskih koncertov in tudi vrhunskih zvočnih ter lučnih tehnikov in drugega profesionalnega kadra, brez katerih vrhunski koncerti niso mogoči! Akcija zbiranja denarja poteka preko nakupa v spletni trgovini, kjer so na voljo tako izbrani plakati z razstave kot tudi drugi izdelki.

Vljudno vas vabimo na ogled razstave Koncertni plakat. Ljubitelji glasbe morda najdete plakat koncerta, ki ste ga obiskali in na katerega vas vežejo lepi spomini. Z nakupom plakata boste omogočili, da se bodo tovrstni koncertni in z njimi povezanimi spomini dogajali tudi v prihodnje.

Več informacij: www.sigic.si/koncertni-plakat-template.html

-

Organizacija razstave: TAM-TAM Inštitut in SIGIC

Partner projekta: MiDelamoDogodke

Postavitev razstave je omogočil: Big Bang

Razstavišče omogoča: Mestna občina Ljubljana