O-STA

Pametnejša in učinkovitejša pristanišča s pomočjo 5G in 4L avtonomne vožnje

(Tianjin, Kitajska) Konec leta 2021 je prezasedenost pristanišč povzročila resne motnje v globalnih dobavnih verigah, zato je na vrhuncu prodajne sezone, med črnim petkom in božičem, prišlo v večini trgovin do pomanjkanja zalog. ni bilo zalog v večini trgovin. Izkušnje in inovacije s področja avtomatizacije in inteligence, ki prihajajo iz kitajskih pristanišč, bodo po pričakovanjih rešile te izzive.

Na pristaniški ploščadi kontejnerskega terminala v Sekciji C kitajskega pristanišča Tianjin, lahko obiskovalci spremljajo samodejno delovanje kontejnerskih žerjavov in samostojno vožnjo električnih kontejnerskih tovornjakov brez posadke. Daljinsko vodena pristaniška dvigala s tovornih ladij stabilno prevzemajo z blagom natovorjene kontejnerje in jih nalagajo na električne kontejnerske tovornjake brez posadke. Tovornjaki, opremljeni z nadzorno-navigacijskim satelitskim sistemom BeiDou, so samodejno vodeni po optimalni poti in glede na prometne razmere, ki se izračunavajo v realnem času. Ob prihodu na logistični terminal ali postajo sistem samodejno poskrbi za odklep ali zaklep tovornega kontejnerja, nato pa tovornjak s tovorom (ali brez) zapusti termina. Proces se izvede samodejno od začetka do konca.

Ta pametni terminal je zgradil Tianjin Port Group (TPG) skupaj s podjetjem Huawei in drugimi partnerji in je del prizadevanj za izgradnjo pametnega in zelenega pristanišča.

Ena izmed ključnih inovativnih aplikacij za obravnavo tega je na umetni inteligenci temelječ inteligentni horizontalni transportni sistem, ki so ga razvili v Huaweiu sami in je kot prvi na svetu dosegel vrsto uspehov, kot so: obsežna komercialna uporaba ultra-L4 brez voznika, integracija vseprisotne inteligence "5G+BeiDou", prva samooskrba z zeleno elektriko in nič emisijami ogljika na svetu itd. Ta dosežek tudi v drugih delih sveta zagotavlja osnovni načrt za izgradnjo inteligentnih in nizkoogljičnih pristanišč.

Inteligentna in digitalna preobrazba pristanišča je privedla do številnih oprijemljivih koristi. V preteklosti je prevoz kontejnerjev do kontejnerskih ladij v pristaniščih zahteval veliko število kontejnerskih tovornjakov, ki jih upravljajo ljudje, kar je organizacijsko in finančno zahtevno. Pristanišče Tianjin ima trenutno 76 kontejnerskih tovornjakov. Za zagotavljanje štiriindvajseturnega delovanja pristanišča bi vsak kontejnerski tovornjak potreboval tri voznike, ki dnevno delajo v treh izmenah. To pomeni, da bi skupno potrebovali kar 210 voznikov. Za voznike tovornjakov je vožnja v treh izmenah po ustaljenih poteh naporna in predstavlja potencialno tveganje za njihovo varnost. S to preobrazbo pristanišča vsak kontejner porabi 20 % manj energije, žerjavi pa so v povprečju tudi do 20 % bolj učinkoviti, pri čemer vsak žerjav upravljanja z 39 kontejnerskimi enotami na uro.

Pristanišče Tianjin je eno tehnološko najnaprednejših kitajskih pristanišč. Pristanišče ima 300.000 tonski pristan s kanalom globokim 22 metrov. Ima 192 različnih tipov privezov in 128 privezov z zmožnostjo nad 10.000 ton. Do konca leta 2021 je pretovor pristanišča dosegel 435 milijonov ton in se tako uvrstil na deveto mesto na svetu, medtem ko se pretovor kontejnerjev s presežkom 18,35 milijona TEU uvršča na osmo mesto na svetu.

- konec -

O Huaweiu

Huawei, ki je bil ustanovljen leta 1987, je vodilni svetovni ponudnik informacijske in komunikacijske tehnološke (ICT) infrastrukture ter pametnih naprav. Imamo približno 197 tisoč zaposlenih in delujemo v več kot 170 državah in regijah ter služimo več kot trem milijardam ljudi po vsem svetu.

Naša vizija in poslanstvo je vsem ljudem, tako doma kot v organizacijah, omogočiti digitalno izkušnjo, da bi ustvarili popolnoma povezan in pameten svet. V ta namen bomo spodbujali vseprisotno povezljivost in spodbujali enak dostop do omrežij, omogočili storitve v oblaku in umetno inteligenco po vsem svetu, da zagotovimo vrhunsko računalniško moč, kjer je potrebno, zgradili digitalne platforme za pomoč vsem panogam in organizacijam, da postanejo bolj gibčne, učinkovitejše in dinamične, na novo opredelili uporabniško izkušnjo z umetno inteligenco in jo prilagodili ljudem v vseh pogledih, ne glede na to, ali so doma, v pisarni ali na poti.