O-STA

Skupina Air France-KLM z uporabo trajnostnega letalskega goriva ponovno potrjuje svojo zavezanost k razogljičenju letalstva

Skupina Air France-KLM, ki je v celoti zavezana k zmanjševanju svojega vpliva na okolje, si prizadeva biti vodilna pri uporabi trajnostnega letalskega goriva (SAF - Sustainable Aviation Fuel) ter podpirati razvoj proizvodnih zmogljivosti SAF po vsem svetu. Letalska skupina si je zastavila ambiciozne cilje, ki presegajo regulativne zahteve, in sicer, da bi do leta 2030 za 30 % zmanjšala emisije CO2 na potnika/km v primerjavi z letom 2019 in do istega leta na svojih letih kerozinu dodala najmanj 10 % SAF. To nameravajo doseči z obnovo flote, uporabo trajnostnega goriva in operativnimi ukrepi.

Največji svetovni uporabnik SAF že dve leti zapored

Leta 2022 je bila skupina Air France-KLM s porabo 17 % svetovne proizvodnje SAF največji svetovni uporabnik trajnostnega letalskega goriva, medtem ko je porabila le 3 % svetovne proizvodnje kerozina. Leta 2023 je skupina ohranila dinamiko iz leta 2022 tako, da je povečala uporabo trajnostnega letalskega goriva, zagotovila nove dobave SAF, podpisovala strateška partnerstva in vlagala v proizvodne zmogljivosti SAF, ozaveščala o potencialu in izzivih, povezanih s SAF, ter vključevala svoje stranke (tako posameznike kot podjetja) prek namenskih programov SAF. Tako je skupina Air France-KLM tudi v letu 2023 postala največji uporabnik trajnostnega letalskega goriva na svetu.

Air France-KLM v letu 2023 podvojil uporabo SAF in zagotovil nove dobave

Minulo leto je letalska skupina v svoje lete vključila približno 80.00 metričnih ton SAF, kar je skoraj dvakrat več kot leta 2022. Skupina Air France-KLM je v letu 2023 zagotovila tudi nove dobave SAF, ki so potrebne za dosego ciljev, ki so si jih zadali do leta 2030. Skupina Air France-KLM si namreč želi, da bi s sodelovanjem z dobavitelji, ki se ukvarjajo z različnimi tehnologijami SAF (HEFA, napredna letalska biogoriva in e-goriva) in imajo sedež v različnih geografskih regijah, vzpostavila svetovno mrežo proizvodnje SAF, ki bo lahko dolgoročno zadovoljila tako potrebe Air France-KLM kot tudi potrebe svetovne letalske industrije. Skupina je še posebej pozorna na razvoj proizvodnih zmogljivosti SAF na domačih trgih, kar je ključno za reševanje enega glavnih izzivov, povezanih z razpoložljivostjo SAF.

Vključevanje strank v programe SAF

Skupina Air France-KLM želi vsem svojim strankam ponuditi tudi možnost, da sami prispevajo k razogljičenju letalstva. Od januarju 2022 je zato prispevek SAF že vključen v vsako prodano vozovnico. Poleg tega pa se lahko potniki pri rezervaciji letalskih vozovnic odločijo tudi za dodatno "okoljsko opcijo", ki jim omogoča nakup določene količine SAF glede na porabo goriva med potovanjem.

K razogljičenju letalstva lahko prispevajo tudi podjetja, ki lahko sodelujejo v Corporate SAF Programu. Glede na izračun emisij CO2 na službenih potovanjih njihovih zaposlenih se podjetja lahko odločijo za letno investicijo, ki jo nato Air France-KLM uporabita za nakup in uporabo SAF.

Prav tako lahko člani Flying Blue programa (program za zveste potnike Air France-KLM) že od leta 2022 uporabijo svoje milje za doplačilo SAF. Ta doplačila štejejo tudi pri napredovanju v višji status. Flying Blue velja za prvi zvestobni program v potovalni industriji, ki omogoča pridobivanje višjega statusa tudi s tem, da se z miljami doplača SAF.

Več informacij o uporabi trajnostnega letalskega goriva pri skupini Air France-KLM si lahko preberete tudi na tej povezavi.