O-STA

Najdražje blagovne znamke v Evropi: Nokia s 35,220 milijarde evrov, sledita francoski LVMH Group in belgijski Inbev Group

Evropski inštitut za blagovne znamke je na Dunaju predstavil rezultate evropske raziskave o vrednosti blagovnih znamk, eurobrand2009. Podrobnosti in poročila so na voljo na: http://study.eurobrand.cc.

Družbe z najdragocenejšimi blagovnimi znamkami v Evropi so:

1. Nokia (35,220 milijarde EUR) ,
2. LVMH (32,365 milijarde EUR),
3. INBEV (26,927 milijarde EUR),
4. Vodafone (23,789 milijarde EUR),
5. Unilever (22,829 milijarde EUR),
6. Telefonica (22,128 milijarde EUR),
7. Mercedes (19,392 milijarde EUR),
8. Deutsche Telekom (19,093 milijarde EUR),
9. BMW (18,765 milijarde EUR),
10. SAB Miller (18,349 milijarde EUR).

Direktor Evropskega inštituta za blagovne znamke Gerhard Hrebicek osrednje tri ugotovitve raziskave povzema takole:
"1. Kriza pomembno prizadeva evropske blagovne znamke na področju finančnih storitev in avtomobilske industrije. Blagovne znamke v finančnih storitvah so v povprečju izgubile 24 odstotkov vrednosti, avtomobilske znamke pa 9,6 odstotka. Najbolj prizadete so bile britanska bančna skupina RBS (-40%), nemška Allianz Group (-18,5%) in avtomobilske znamke, kot so Fiat Group, Mercedes in Porsche.

2. Zmagovalke krize so znamke potrošnikih izdelkov, katerih skupna vrednost je narasla za 5,8 odstotka. Najbolj uspešna je belgijska skupina Inbev Group, ki je vrednost svojih blagovnih znamk povečala za 56 odstotkov z nakupom ameriške znamke Budweiser. Pomembno so vrednost svojih blagovnih znamk uspeli izboljšati ostali potrošniški velikani, kot so SAB Miller (+24,5%), Carlsberg (+21,5%), Nestlé (+15%) in Heineken (+14,4%).

3. CEE Radar: ruska Beeline prva znamka Srednje in Vzhodne Evrope na lestvici evropskih TOP50.
Deseterica najboljših ruskih blagovnih znamk je zabeležila 15,9-odstotno rast vrednosti v primerjavi z letom 2008, pri čemer se je vrednost vodilne znamke Beeline povečala celo za 27,6 odstotka. Poljska znamka številka ena Polkomtel se je lahko okrepila za 17,5 odstotka, vrednosti svojih blagovnih znamk pa so znatno povečali tudi Gorenje (SL), OTP Bank (HU), Loto (RO) in Sazka (CZ).

Raziskava eurobrand2009 zajema več kot 3000 blagovnih znamk iz 24 držav in 16 gospodarskih aktivnosti.

Kontakt za medije:
maX iconvienna GmbH
Mag. Renate Altenhofer
Tel.:+43 1 532 1000 23
elektronska pošta: office@maxcc.at
http://study.eurobrand.cc