O-STA

Center sodobnih umetnosti Celje vabi k obisku sedmega predavanja iz ciklusa Umetnina

Obiskovalci si bodo lahko ogledali projekcijo Beuysovega performansa I like America and America likes me (predvajan bo celoten 37 minutni posnetek) in prisluhnili predavanju Martine Vovk

Celje, 5. november 2009, Zavod Celeia Celje - Center sodobnih umetnosti Celje vabi v torek, 10. 11. 2009, ob 19.00, v Likovni salon Celje na projekcijo Beuysovega performansa I like America and America likes me (predvajan bo celoten 37 minutni posnetek) in predavanje Martine Vovk. Predavanje se uvršča v ciklus predavanj Umetnina. Predavanja se lahko udeležite tudi v ponedeljek, 9. novembra ob 20. uri v Galeriji Škuc.

Umetnina je dolgoročen izobraževalno-založniški projekt, posvečen posameznim umetninam. Pripravljamo ga Društvo za domače raziskave, Galerija Škuc in Center sodobnih umetnosti Celje. Danes je laže utemeljiti zanimanje za kontekst in produkcijske pogoje umetniških del kot pa za njih same (Raymond Williams nas opozarja, da moramo to 'vabljivo povabilo' celo zavrniti). K sodelovanju smo povabili avtorje, ki si še upajo razmišljati o umetniškem delu, ga analizirati in o njem celo napisati drobno knjigo. V mesecu novembru bo v Celju v sklopu Umetnine potekalo tudi predavanje Mete Gabršek Prosenc: Avtoportret (Jan Oeltjen, 1961).Vstop prost.

Več o projektu na: http://www.ddr.si/umetnina.htm.

O predavanju:

Joseph Beuys je leta 1974 izvedel preformans z naslovom I like America and America likes me, ki ga označujejo za prelomno točko v recepciji Beuysove konceptualne umetnosti v mednarodnem (predvsem ameriškem) prostoru. Beuys je maja tistega leta priletel na newyorško letališče, od koder ga je rešilec prepeljal na kraj dogodka - v galerijo Renéja Blocka na East Broadwayu. Tam je preživel tri dni zaprt v zamreženem prostoru v družbi s kojotom. Po končanem performansu je, tako kot je prišel, tudi zapustil galerijo. Poglavitna ideja dogodka je bila, da njegova noga ni stopila na ameriška tla. Performans sestoji iz spontanega sobivanja umetnika in divje živali v skupnem zaprtem prostoru, ki pa ga mestoma dopolnjujejo geste z močnim simbolnim nabojem. Intepretacijo performansa je mogoče brati na ravni prepletajočih se diskurzov: osebne kultne mitologije Josepha Beuysa, njegove aktivistične strategije umetnosti kot totalnega projekta 'socialne skulpture', avtentične izkušnje sobivanja z divjo živaljo, ki prestopa na raven čistega/živega simbola in končno v kontekstu paradigem sočasne konceptualne evropske in ameriške umetniške prakse, ki je politični angažma presnovila v neposredno umetniško gesto.

Martina Vovk (1976) je umetnostna zgodovinarka, publicistka, kuratorka in raziskovalka. Letos je doktorirala na Univerzi na Primorskem z disertacijo Avantgardna fotografija na Tržaškem.

Več info: Irena Čerčnik, kustosinja Likovnega salona Celje, tel.: 03 42 65 162, mobi:051 681 993, e-mail:irena.cercnik@celje.si.