O-STA

“Espace Concept”: Stik med enoprostorcem in visokim razredom

Kako lahko Renault bistveno dopolni koncept, ki ga je sam zasnoval in razvil? Lahko Renault - izvirni ustvarjalec in tudi tradicionalno vodilni izdelovalec enoprostorskih avtomobilov v Evropi - sploh ponovno preseneti?

Na letošnjem salonu avtomobilov v Ženevi (v prvi polovici marca) bo Renault s svetovno premiero prototipa Espace Concept ponudil odgovor na ti vprašanji.

Espace Concept razkriva nov razvoj arhitekture enoprostorcev, ki zagotavlja še več potovalnega udobja, obenem pa ponuja raven užitka v vožnji, varnosti ter kakovosti avtomobilov visokega razreda.

Poleg tega je Renault ostal zvest svojim oblikovalskim načelom in razstavni model zasnoval kot umetniško delo z izrazitim značajem, drzno ostrimi linijami in prepoznavno osebnostjo, ki jo ima že model Vel Satis.

Od dovršenega enoprostorca…

Leta 1984 je Renault predstavil revolucijo bivalnosti in udobja na štirih kolesih: arhitekturo enovite enoprostorske karoserije je dopolnil s prijetno svetlo in povsem prilagodljivo notranjostjo ter z voznimi lastnostmi klasične limuzine. Z ravnim dnom in v tračnice vpetimi petimi ali celo sedmimi sedeži model Espace omogoča skoraj neskončno število kombinacij uporabe in izrabe velike kabine. Nepogrešljivi sestavni del zadnjega modela Espace je armaturna plošča, ki je namenjena vsem potnikom, zaradi svoje zasnove in v oba kota pomaknjene napeljave za dvojno upravljanje delovanja klimatske naprave (levo in desno) pa ostaja na sredini veliko prostora, ki so ga izkoristili tudi za ogromen predal.

Potovalni užitek: udobje za posameznika v skupnem prostoru

Pri snovanju svojih vozil Renault posebno pozornost posveča udobju potnikov. Pri razvoju avtomobila Espace Concept so snovalci naredili še korak naprej: njihov cilj je bil, da v izjemno prijetnem skupnem prostoru vsakemu od potnikov z inovativnimi rešitvami zagotovijo optimalno udobje in ugodje.

Zračenje in gretje na primer se lahko uravnava ločeno za vsako vrsto sedežev, saj ima vsaka vrsta spodaj in zgoraj svoje odprtine za dotok zraka. Poleg ločenih gumbov za upravljanje zračenja in gretja spredaj desno in levo, so na zadnjih vratih nameščeni še dodatni gumbi za uravnavanje količine dotoka zraka.

Renault je svoje znanje uporabil tudi za napredek pri zagotavljanju varnosti vsakega od potnikov, ki dosega raven najboljših limuzin. Vsak od sedežev v drugi in v tretji vrsti ima namreč vgrajen svoj tritočkovni varnostni pas. Tako je ob brezkompromisni zaščiti vseh potnikov zagotovljena popolna samostojnost in prilagodljivost vsakega sedeža.

Zasnova ravnega dna in vpetja sedežev v tirnice je dokazala svoje prednosti pred fiksnimi pritrditvenimi točkami. Zato ima tudi Espace Concept enak sistem notranje arhitekture, ki omogoča skoraj brezmejno prilagodljivost in nešteto kombinacij postavitve sedežev. Poleg številnih predalov ima Espace Concept vgrajene prostore za drobnarije za vse potnike, tudi tiste v tretji vrsti sedežev.

Sodobna tehnologija je vgrajena na zelo diskreten način. Armaturna plošča, ki ima instrumente nameščene v sredini, se s svojo minimalistično oblikovno zasnovo skladno in skoraj neopazno zlije z ostalo notranjo opremo. Pregledne digitalne instrumente s pogledom dosežejo vsi potniki. Zaslon na črni podlagi pa je osvetljen s prijetno modrikasto svetlobo.

Na pogled in otip kakovostna izdelava, svetloba ter preglednost

Espace Concept potnikom ponuja prefinjen ambient, v katerem je vse mehko ter prijetno na pogled in na otip. Snovalci si niso privoščili površnosti pri nobeni podrobnosti. Izjemno pozornost so posvetili izboru materialov ter dovršenosti obdelave in izdelave. Osrednji pas armaturne plošče v svetli sivkasto bež barvi se nadaljuje v gornji del obloge vrat, s čimer so poudarili prijetnost in umirjenost ambienta. Sedeži in nasloni za roke, ki so prevlečeni s svetlim bež usnjem, skupaj s preprogami še poudarjajo toplino notranje opreme. Eleganten kontrast so vnesli z nežno rjavo barvo (kuhanega kostanja), ki je namenjena gornjemu in spodnjemu delu armaturne plošče ter spodnjim delom oblog vrat.

Zelo prečiščeno in jasno, a obenem tudi prijetno toplo oblikovno zasnovan prostor za potnike je namenjen dobremu počutju vsakega posameznika in ne po naključju spominja na sodobno pohištvo.

Z največjo avtomobilsko stekleno streho, ki meri kar 2,16 m2, z izjemno velikim vetrobranskim steklom, ki sega čisto do roba strehe, ter z velikimi stranskimi okni, daje Espace Concept enkraten občutek prostornosti in zračnosti. Strešno okno je mogoče zasenčiti s posebno roleto.

…do prestižne enoprostorske limuzine

Čeprav je poglavitni namen enoprostorske limuzine zagotovitev funkcionalnega prostora za potnike in prtljago, Espace Concept odločno posega že v prestižni avtomobilski razred. Njegova izvirna in dovršena oblika ter sodobne tehnološke rešitve ga povsem upravičeno uvrščajo že v zelo zahtevni segment E.

Izjemen avtomobil z markantnim značajem

Espace Concept je oblikovan v skladu z novo podobo znamke Renault in zato ne more skriti svoje oblikovne sorodnosti z modeloma Vel Satis in Avantime. Po drugi strani ga s sedanjim modelom Espace povezujejo značilni elementi, kot je enoprostorska zasnova karoserije, veliko vetrobransko steklo, ki se skladno nadaljuje v zaobljeni trikotni stranski stekli, ter velika stranska okna. Espace Concept ima ostre, zlahka prepoznavne in “moške” oblikovne poteze, ki dajejo vtis modernosti in zmogljivosti. Oblika je povsem v skladu z željo Renaulta, da temu avtu zagotovi položaj enkratnega objekta z izrazitim značajem, ki izžareva kakovost in robustnost.

Zajetna 19-palčna lita platišča in široke nizkopresečne pnevmatike že na videz poudarjajo harmoničnost, stabilnost in hitrost avtomobila. Ohišji žarometov z nepravilno trikotno obliko dopolnjujejo čiste poteze celotne karoserije in zrcalijo ostre linije karoserijskih gub na obeh bokih. Dvojna ksenonska žarometa, ki ju obdaja kromasta obroba, delujeta kot dodatek visoke tehnologije sprednjemu delu avta. Pokončni ohišji svetlobnih teles zadaj sta zradi boljše vidnosti nameščeni ob zunanja robova zadnje šipe.

Karoserija je pobarvana z bež barvo z zlatim leskom. Za plemenito barvno usklajenost celote so oba odbijača, zunanji ogledali in zaščitne letve na boku prekrili s satiniranim bež prosojnim lakom.

Prostornost kombija in vozni užitki kot v prestižni limuzini

Espace Concept ponuja vse prednosti žlahtnega enoprostorca in jih združuje z voznimi lastnostmi prestižne limuzine. Značilno visoko postavljenim sedežem navkljub daje potnikom občutek, kakršnega so jim doslej lahko zagotavljale le velike limuzine.

Užitek v vožnji je z veliko začetnico zapisan v genih tega novega rodu enoprostorskih limuzin. Zato skrbi tudi zmogljiv pogonski sklop. Izjemno zadovoljstvo v vožnji zagotavljata petstopenjski samodejni menjalnik s funkcijo impulznega pretikanja in trilitrski šestvaljni turbodizel motor 3.0 dCi, ki ima neposreden vbrizg goriva po skupnem vodu in zmore 180 KM.