O-STA

Renault na 22. mednarodnem avtomobilskem salonu: svetovna premiera in v celoti najobsežnejši seznam novosti

Renault bo na letošnjem avtomobilskem salonu v Ljubljani nedvomno v samem središču pozornosti. Obiskovalce bo gotovo pritegnila svetovna premiera temeljito prenovljenega modela Clio, tradicionalne slovenske prodajne uspešnice in edinega avtomobila, ki ga izdelujemo v Sloveniji. Poleg novega Clia bo Revoz na razstavnem prostoru v Hali A premierno pokazal še Avantime, revolucionarni enoprostorski coupé, oblikovno in konstrukcijsko izjemni Clio Renault Sport V6, ter še povsem sveži Laguno Berline in Laguno Grandtour. Še ena slovenska premiera - novi Trafic - bo na ogled na razstavnem prostoru z gospodarskimi vozili Renault, ki bo na osrednji ploščadi pred halo A. Ob njem bo prodajalna Renault Boutique, v kateri bodo s posebnim sejemskim popustom prodajali širok izbor lastnih oblačil, modnih dodatkov ter izdelkov za zbiratelje. V neposredni bližini Gospodarskega razstavišča bo Revoz pripravil prikaz še ostalih modelov Renault, ki pa jih bodo morebitnim kupcem ves čas salona ponudili tudi za preskusno vožnjo.

Renault Clio II je bil v Sloveniji premierno predstavljen januarja 1998, vendar je to razkritje istočasno potekalo v še petnajstih evropskih metropolah, ki so bile med seboj povezane preko posebnih satelitskih in ISDN avdio in video zvez. S temeljito oblikovno in tehnično prenovo pa Clio prvikrat prihaja pred strokovno in širšo javnost prav pri nas, v času letošnjega mednarodnega avtomobilskega salona v Ljubljani. Novi Clio te dni že pospešeno izdelujejo v tovarni Revoz v Novem mestu, naprodaj pa bo predvidoma sredi junija. Z veliko izrazitejšo in odločnejšo zunanjo obliko, tehničnimi in varnostnimi izboljšavami ter predvsem z izredno obogatitvijo serijske opreme ima novi Clio vse možnosti, da nadaljuje izročilo daleč najbolj uspešnega avtomobilskega modela v Sloveniji.

Avantime je nedvomno eden tistih modelov, ki so zadnja leta najbolj razburkali avtomobilske kroge in tudi širšo javnost. Sprva je radovednost žel z drzno in inovativno zasnovo enoprostorskega coupeja, kasneje pa zaradi radovednosti, kako bodo evropski kupci sprejeli ta nenavaden in povsem samosvoj avtomobil, ki sodi v konceptualno in oblikovno zelo enoličen višji razred. Avantime je prvič prikazan v Sloveniji, pričetek prodaje pri nas pa je predviden ob koncu leta.

Clio Renault Sport V6 je še en nestrpno pričakovan izviren avtomobil Renault. Inženirji so iz majhnega mestnega ali družinskega avtomobila razvili slikovit in izjemno agresivno oblikovan cestni dirkalnik, ki ima prostora za dva in nekaj prtljage. Sredinsko vgrajen 3-litrski V6 bencinski motor z 230 KM z gromkim glasom se dobro ujame z ustrezno dirkaško lego na cesti in poskrbi za dobre pospeške in največjo hitrost. Dobiti ga je težko, saj ga izdelujejo manufakturno, takorekoč ročno, a že pogled na ta Clio je za ljubitelja izjemnih avtomobilov pravo zadovoljstvo.

Novi Trafic bo nedvomno ena od atrakcij letošnjega salona, saj je z dognano in izvirno obliko že težo pričakovan med kupci tovrstnih lahkih gospodarskih vozil, med katerimi je največji del tradicionalno zvest prav znamki Renault. Trafic bo, ko bo predvidoma na prelomu leta naprodaj tudi pri nas, bržkone prevzel vlogo vodilnega modela v tem tržnem segmentu, saj bo z edinstvenim razmerjem med vrednostjo, varnostjo in ceno pomenil najboljši nakup.

Nova Laguna (razstavljeni sta obe različici: Berline in Grandtour) je še povsem sveža, saj je prodaja pri nas stekla šele pred mesecem dni. Zato lahko pričakujemo, da bo pritegnila veliko pozornosti, bodisi morebitnih kupcev ali pa tistih, ki si želijo od podrobneje ogledati enega tehnološko najbolj dovršenih avtomobilov na trgu.

Izmed vseh razstavljenih modelov Renault letos sta doslej le dva nastopila na salonu v Ljubljani, a še ta bosta tokrat temeljito drugačna. Neuničljivi Twingo se bo spet pokazal v novi obleki: z motorjem 1,2 16V, z zadnjimi tehničnimi izboljšavami in razkošno opremo Initiale. Grand Espace je v ponudbi Renaulta že tretje leto, nekaj primerkov pa je tudi že na slovenskih cestah. Doslej v vsej svoji veličini še ni bil razstavljen na salonu v Ljubljani.

Bržkone pa bo atraktiven tudi terenski enoprostorec Scénic RX4, ki je na našem trgu šele slabih deset mesecev, te dni pa je dobil rahlo spremenjene pakete serijske opreme.

Zelo zanimiv in vreden ogleda bo tudi glavni razstavni prostor Renault, ki so ga v sodelovanju z agencijo Luna zasnovali v uspešnem podjetju Sadar in Vuga arhitekti. Gre namreč za avtorsko arhitekturno interpretacijo identitete znamke Renault, ki je pri ustvarjanju avtomobilov inovativna, drzna in obenem prisrčna. S kreacijo zaokroženo vzpenjajoče se ceste, na kateri se vrstijo novi modeli Renault, in ki obenem obkroži osrednji del prostora (Forum), so kljub številnim prostorskim in drugim tehničnim omejitvam na zastarelem razstavišču dosegli veliko sporočilno vrednost razstavnega prostora. Fragmentirana krogla (Sfera), ki “objema” enega od najzanimivejših razstavljenih avtomobilov, simbolizira kreativno energijo in ustvarjalnost.

Renault bo imel na Salonu kar tri razstavne prostore. Poleg osrednjega v Hali A še enega za predstavitev lahkih gospodarskih vozil (s premiernim Traficom), ki bo na osrednji ploščadi. Tretji prostor bo preskusno središče na parkirišču pred trgovino IPH ob Dunajski cesti, le nekaj deset metrov od glavnega vhoda na GR. Tam bo za preskusne vožnje na voljo večina modelov znamke Renault.

Z odločno oblikovno prenovo in številnimi tehničnimi novostmi je

Novi Clio dobil še izrazitejši značaj

Renault Clio II, ki so ga od prve predstavitve leta 1998 prodali že več kot 1.700.000 primerkov in je bil tudi prepričljivo najuspešnejši avtomobilski model v Sloveniji, je doživel temeljito oblikovno osvežitev. V okviru te prenove so na novo zasnovali ali spremenili nič manj kot polovico delov karoserije in osnovne zgradbe. Oblikovalci so novemu Cliu s spremembo zunanjosti poudarili dinamičnost in mu dali oblikovno izrazitejši značaj. Notranjost je popolnoma spremenjena in pomeni odločen korak naprej v kakovosti. Veliko je tehničnih novosti na področju varnosti, udobja in priročnosti. Vozne lastnosti so izboljšali z vgradnjo novega električnega servo volana in dveh turbo-dizel motorjev novega rodu z neposrednim vbrizgom po skupnem vodu. Oba imata oznako 1,5 dCi in največjo moč 65 oziroma 80 KM, odlikujeta pa se z najnižjo porabo goriva (4,2 l/100 km) in emisijo CO2 (113 g/km) na trgu. Novi Clio, ki bo naprodaj že v začetku junija, bo v marsičem postavil nova merila v tem avtomobilskem razredu in utrdil svoj položaj med najuspešnejšimi manjšimi avtomobili v Evropi.

Novi Clio ima prednji del, ki je v skladu z najnovejšimi oblikovnimi smernicami Renaulta kakršne ima tudi nedavno predstavljeni model Vel Satis: velik zaščitni znak navidezno lebdi v romboidni odprtini sredi maske, ki je združena z odbijačem. Vse površine so bolj napete, osnovne poteze so jasno začrtane in predvsem spredaj delujejo zelo športno. Pokrov motorja ima na sredini ostro izbočeno vzdolžno gubo, ob straneh pa se dviga proti gornjima robovoma blatnikov. Nova velika sklopa žarometov z dvojno optiko imata obris trikotnika, v čigar zgornjem kotu je vgrajen smernik. Različice z razkošnejšimi in športnimi paketi opreme imajo že serijsko vgrajene ksenonske žarnice.

Clio ima oblikovno dopolnjen tudi zadnji del. Na sredini vrat prtljažnika je velik zaščitni znak, ki v sebi “skriva” gumb za odpiranje. Clio ohranja svojo značilno v rob strehe zapognjeno zatemnjeno zadnje steklo in dvojno izbočena vrat prtljažnika. Zadnji luči imata po novem v sredini elipsoidna vložka iz prozorne plastike z videzom brušenega kristala, pod katerima so smerniki in luč za vzvratno vožnjo.

Nova notranjost

Notranjost je temeljito spremenjena, še zlasti armaturna plošča, ki je popolnoma nova. Instrumentno ploščo obdaja na zgornji strani dvojno izbočen nadstrešek, ki poudarja z novo zunanjostjo usklajen in veliko bolj dinamičen ambient. Dodani so novi odlagalni prostori vključno s predalom v spodnjem delu osrednje konzole, ki ima utora za dve pločevinki. Nove so tudi tkanine in barvne kombinacije, s katerimi je opremljen prostor za potnike. S skrbno izbranimi materiali so zagotovili zelo visoko raven zaznavne kakovosti. Zaradi tako temeljite oblikovne prenove so skupno zamenjali ali spremenili kar polovico sestavnih delov karoserije in osnovne zgradbe.

Nov napredek na področju aktivne in pasivne varnosti

Kar zadeva pasivno varnost so znatno posodobili osnovno zgradbo avtomobila. Poleg tega bo novi Clio serijsko opremljen s čelnima varnostnima blazinama s prilagodljivim dvostopenjskim delovanjem, ki dopolnjujeta varnostna pasova z zategovalnikoma in na 400 kg umerjenima omejevalnikoma zatezne sile. Bočni varnostni blazini tipa glava+trup sta vključeni že v serijsko opremo. Varnostna pasova na stranskih sedežih zadaj imata po novem zategovalnika in na 600 kg umerjena omejevalnika zatezne sile. Nenazadnje je sistem standardiziranega tritočkovnega vpetja otroških varnostnih sedežev Isofix ne le v stranskih zadnjih sedežih, ampak tudi v desnem prednjem sedežu. Zaradi slednjega so vgradili sistem za izklop sovoznikove varnostne blazine s pomočjo ključa.

Renault je v novi Clio vgradil številne varnostne dodatke, od katerih jih je nekaj prvič namenjeno avtomobilu tega razreda. Tako je na primer sistem za pomoč pri zaviranju v sili že serijsko vgrajen v vse različice razen v izrazito športni Clio Renault Sport 2,0 16V.

Nova družina 1,5-litrskih turbo-dizel motorjev z neposrednim vbrizgom
po skupnem vodu in široka paleta 16-ventilskih bencinskih motorjev

Z novo družino 1.461-kubičnih turbo-dizel motorjev "K9K" je tehnologija zares povsem v službi uporabnosti in prijetnih voznih lastnosti. Dva motorja z enako oznako 1,5 dCi bosta opremljena z izvirnim sistemom za neposreden vbrizg goriva pod visokim pritiskom po skupnem vodu, ki so ga razvili v sodelovanju s podjetjem Delphi Automotive Systems. Sprva bo na voljo motor z močjo 65 KM in največjim navorom 160 Nm, kasneje pa mu bodo dodali različico s hladilnikom vpihavanega zraka, ki bo imela moč 80 KM in za 185 Nm navora. S tema novima motorjema bo Clio odlične vozne lastnosti združil z najmanjšo normno porabo in najnižjimi emisijskimi vrednostmi na trgu: poraba 4,3 litra plinskega olja na 100km in emisija 115 g CO2/km za različico s 65 KM ter 4,2 l/100km in 113 g CO2/km za različico z 80 KM.

Paleta bencinskih motorjev ostaja enaka, vendar je bila deležna izboljšav. Ena izmed njih je elektronska stopalka za plin, ki omogoča natančnejši nadzor delovanja motorja in s tem prijetnejšo vožnjo. Osnovni motor ostaja nezahtevni 1,2-litrski agregat z močjo 60 KM. Nedavno predstavljeni motor 1,2 16V z močjo 75 KM zaokroža celovito ponudbo najsodobnejših 16-ventilskih motorjev: 1,4 16V z močjo 98 KM, 1,6 16V z močjo 110 KM in 2,0 16V z močjo 172 KM, ki je rezerviran za različico Renault Sport. Slednji motor je bil deležen dodatnega razvoja, da bi mu še izboljšali prožnost in odzivnost pri najnižjih vrtljajih.

Izboljšano udobje in vozne lastnosti

Novi Clio je bil deležen sprememb za izboljšanje udobja in voznih lastnosti. Elastične vložke na točkah vpetja zadnje preme, ki so jih prej imele le športne, so zdaj namenili vsem različicam. Kolesa so 14 ali celo 15-palčna in zato lega na cesti ter učinkovitost zavor ustrezno večja. Zdaj imajo že osnovne različice spredaj hlajena zavorna koluta premera 259 mm. Clio Renault Sport 2,0 16V pa ima bolj učinkovito podvozje z na novo uglašeno prednjo premo, drugačnimi nastavitvami blažilnikov in novimi 16-palčnimi platišči ter novimi pnevmatikami.

Električni servo volanski mehanizem s progresivnim delovanjem in samodejnim vračanjem v osrednji položaj bo serijsko vgrajen v vse različice razen v Renault Sport 2,0 16V, ki bo zadržal hidravlični servo volan. Novi električni servo volan deluje ves čas, stopnjo pomoči vozniku pa samodejno prilagaja v odvisnosti od voznih okoliščin, oziroma glede na številne parametre. Ob uporabi v mestu je prijetno lahkoten, na odprti cesti pa zelo natančen. V primerjavi z običajnim hidravličnim servo sistemom porabo goriva zmanjša za 0,2 litra na 100 km.

Za izboljšanje akustičnega udobja so se lotili tudi sprememb osnovne zgradbe. Novi Clio ima nov pokrov motorja, nov pomožni okvir in spremenjeno vpetje motorja. Svetovna novost je vetrobransko steklo, ki duši tresljaje, je vgrajeno v različice z 1,4-, 1,6- in 2,0-litrskimi 16V motorji. To vetrobransko steklo izniči hrušč pri srednjih in visokih hitrostih in tako znatno izboljša akustično udobje. Še ena pomembna novost je povezana z novo družino turbo-dizel motorjev "K9K", ki so opremljeni s senzorjem za hrup, s pomočjo katerega vsak injektor lahko sproti prilagaja svoje delovanje. Nastavitve predvbrizga, ki jamčijo miren in enakomeren tek motorja, se tako zajamčeno ohranjajo skozi vso življenjsko dobo motorja.

Zavoljo uporabe multipleksnih povezav električnih in elektronskih sistemov so v novi Clio lahko vgradili še druge funkcije za povečanje udobja, na primer kombiniran senzor za dež in svetlobo. Novi Clio ima lahko tudi samodejno klimatsko napravo in najnovejši sistem za satelitsko navigacijo in posredovanje prometnih informacij v realnem času Carminat.

Spremenjena paleta različic

Po novem tudi Clio prevzema nova hišna imena paketov opreme: Authentique, Expression, Privilege and Dynamique, vendar je vrhunska različica zadržala staro ime Renault Sport 2,0 16V. Novi Clio ponuja obilico varnostne in druge opreme že v osnovni različici, poleg tega pa izredno široko paleto motorjev in notranje opreme. Z novo ponudbo bo kupec še lažje določil povsem svoj lasten avtomobil, saj bo lahko izbiral med kar devetimi različnimi kombinacijami barv in materialov v kabini, od teh jih bo pet na voljo že s prvima paketoma serijske opreme.

Novi Clio bo imel v celotno paleto različic že serijsko vgrajene naslednje sklope varnostne opreme (novosti so navedene polkrepko):

- Protiblokirni zavorni sistem (ABS) z elektronskim razporejanjem zavorne moči (EBV),
- Sistem za pomoč pri zaviranju v sili (razen Clio Renault Sport 2,0 16V),
- Samodejno prilagodljivi dvostopenjski čelni varnostni blazini,
- Stranski varnostni blazini tipa glava+trup,
- Po višini nastavljiva tritočkovna varnostna pasova z zategovalnikoma in na 400 kg umerjenima omejevalnikoma zatezne sile spredaj,
- Zategovalnika in na 600 kg umerjena omejevalnika zatezne sile na obeh stranskih tritočkovnih varnostnih pasovih zadaj,
- Isofix tritočkovno standardizirano vpetje otroškega varnostnega sedeža in možnost izklopa varnostne blazine na prednjem desnem sedežu,
- Tritočkovno standardizirano vpetje otroškega varnostnega sedeža Isofix na obeh stranskih sedežih zadaj,
- Trije tritočkovni varnostni pasovi in trije po višini nastavljivi zglavniki zadaj.

Novi Clio v Sloveniji

Poleg že navedene izjemno bogate varnostne opreme bo imel novi Clio že od začetka prodaje pri nas (sredi junija) v osnovni različici serijsko vgrajeno še naslednjo opremo:

- halogenska žarometa z dvojno optiko,
- dnevne luči,
- centralno zaklepanje z daljinskim upravljanjem,
- električni pomik stekel spredaj (impulzno pri vozniku),
- električni progresivni servo volan,
- volan nastavljiv po višini,
- merilnik vrtljajev motorja,
- elektronsko blokado zagona motorja,
- deljivo zadnjo klop 1/3 - 2/3,
- odbijača v barvi karoserije,
- zatemnjena stekla,
- predopremo za radio,
- 14- ali 15-palčna jeklena platišča (odvisno od motorja)...

Nova oprema za doplačilo ali bogatejše različice

Med ostalo opremo, ki jo bo za novi Clio mogoče naročiti za doplačilo, ali pa bo že sestavni del višjih paketov serijske opreme, so naslednje novosti:

- samodejna klimatska naprava,
- ogrevanje prednjih sedežev,
- čiščenje žarometov,
- ksenonska žarometa,
- brisalniki s senzorjem za dež,
- regulator hitrosti,
- elektronski sistem za dinamičen nadzor stabilnosti avtomobila (ESP),
- sistem za satelitsko navigacijo Carminat.