NIKE, Inc. stopa v strateško partnerstvo za uveljavitev nove tehnologije za barvanje brez uporabe vode
7. februar, 2012 21:15 UTC
BEAVERTON, Ore.--(BUSINESS WIRE)-- NIKE, Inc. (NYSE:NKE) je sporočil, da je sklenil strateško partnerstvo z nizozemskim podjetjem DyeCoo Textile Systems B.V., ki je razvilo in izdelalo prve komercialne naprave za barvanje tekstila brez uporabe vode. Tehnologija DyeCoo uporablja recikliran ogljikov dioksid in tako vodo izključuje iz procesa barvanja tekstila. Ime "DyeCoo" izhaja iz angleških besed "dyeing" (barvati) z "CO2". Partnerstvo je v skladu z dolgoročno zavezo podjetja NIKE, Inc k oblikovanju in razvijanju izdelkov za vrhunske dosežke v športu ter širši strategiji podjetja glede trajnostnega poslovanja in inovativnosti.
"Barvanje brez uporabe vode je pomemben korak pri naši usmerjenosti tako k športnikom kot našemu planetu, to partnerstvo pa hkrati potrjuje dolgoročno strategijo podjetja Nike ter našo globoko zavezanost inovativnosti in trajnostnem poslovanju," pravi Eric Sprunk, podpredsednik oddelka za izdelke in načrtovanje prodaje v podjetju Nike. "Menimo, da ima ta tehnologija potencial za revolucijo na področju izdelave oblačil in pri uveljavitvi te tehnologije in njeni prilagoditvi za uporabo v industriji želimo sodelovati z naprednimi podjetji s področja barvanja tekstila, izdelovalci tekstila in blagovnimi znamkami za uporabnike."
Nike omenjeno tehnologijo raziskuje že osem let in namerava tekom leta predstaviti najnovejša oblačila iz materialov, ki so bili barvani brez uporabe vode, z namenom prilagoditi tehnologijo za množično industrijsko uporabo.
"Zelo smo vznemirjeni, da bomo v sodelovanju s podjetjem Nike to peljali naprej in verjamemo, da so prednosti in vpliv te tehnologije zelo pomembni," pravi Reinier Mommaal, direktor podjetja DyeCoo."Porabe vode ni, poraba energijska je nižja, pomožne kemikalije niso potrebne, sušenje ni potrebno in postopek je dvakrat hitrejši. Tehnologija lahko izboljša kakovost obarvane tkanine, omogoča večji nadzor nad procesom barvanja, odpira nove možnosti barvanja in spreminja proces barvanja tkanin tako, da ga je mogoče opravljati kjerkoli. Upamo, da se nam bo v bližnji prihodnosti pri izboljševanju te inovativne tehnologije pridružilo še več vodilnih podjetij v tekstilni industriji."
Pri klasičnem procesu barvanja tekstila se uporabljajo ogromne količine vode. Danes je za obdelavo enega kilograma tekstila povprečno potrebno okrog 100-150 litrov vode. Analize tekstilne industrije kažejo, da bo do leta 2015 na letni ravni obarvanih več kot 39 milijonov ton poliestra. V podjetju Nike pričakujejo, da bo imel superkritični tekoči ogljikov dioksid podjetja Dye Coo oz. tehnologija barvanja "SCF" CO2 pozitivne učinke zlasti v Aziji, kjer poteka velik del barvanja tekstila za ves svet. Ko bo tehnologija primerno prilagojena, ne bo več potrebe po velikih količinah vode, ki se zdaj uporablja v klasičnem procesu barvanja tekstila, prav tako ne bo več potrebe po prav tako velikih količinah energije fosilnih goriv za ogrevanje takšnih velikih količin vode. Z odvzemom vode iz procesa barvanja tekstila se hkrati odpravlja nevarnost odplak, ki so škodljive za okolje. CO2, ki se uporablja v procesu barvanja DyeCoo, je že enkrat uporabljen in se ga tako reciklira.
DyeCoo je najverjetneje prvo podjetje, ki je uspešno uporabilo postopek SCF CO2 pri komercialnem barvanju poliestrskih tkanin, raziskave glede uporabe postopka na drugih naravnih in sintetičnih materialih pa že potekajo. Postopek SCF CO2 se v večjem obsegu varno uporablja tudi v drugih industrijah, na primer pri dekofeinizaciji kave in pri izločevanju naravnih arom in dišav.
NIKE, Inc., s sedežem v okolici Beavertona v zvezni ameriški državi Oregon, je vodilni oblikovalec, oglaševalec in distributer avtentične športne obutve, oblačil, opreme in dodatkov za široko paleto športnih in rekreativnih dejavnosti. Nike ima v stoodstotni lasti hčerinsko družbo Converse Inc., ki oblikuje, trži in prodaja športno obutev, oblačila in dodatke; Cole Haan, ki oblikuje, trži in prodaja luksuzno obutev, torbice, modne dodatke in plašče; Umbro Ltd., vodilno znamko globalnega nogometa iz Velike Britanije in Hurley International LLC, ki oblikuje, trži in prodaja obutev, oblačila in dodatke za adrenalinske športe in mlade. Za več informacij obiščite www.nikeinc.com in nam sledite prek @Nike. Če želite izvedeti več o zavezanosti podjetja Nike trajnostnemu poslovanju, obiščite www.nikebetterworld.com.
O DyeCoo
Podjetje tekstilni sistemi DyeCoo Textile Systems B.V. Je bilo ustanovljeno marca 2008. DyeCoo Textile Systems je bil prvi dobavitelj opreme za barvanje s pomočjo CO2 na svetu in je vodilni inovator na področju tehnologije in procesov barvanja s CO2. DyeCoo Textile Systems B.V. Je neodvisno podjetje znotraj skupine Dutch Feyecon Group, inovatorja na področju procesne tehnologije s CO2.
Kontakt:
Nike
Mediji:
Mary Remuzzi, 503-532-8767
ali
Investitorji
Kelley Hall, 503-532-3793
ali
DyeCoo
Reinier Mommaal, + 31 (0)294 41 00 25
e-pošta: info@dyecoo.com