O-STA

Aspirin bo jutri praznoval 115 let

Ljubljana, marec 2014 - 6. marca bo zdravilo Aspirin staro natanko 115 let. V več kot stoletju dolgi zgodovini je Aspirin naredil svetovno kariero brez primere. Znanstveniki po vsem svetu so prepričani, da se je stoletje zdravila Aspirin šele začelo. Vsako leto objavijo namreč več kot 3500 raziskav o acetilsalicilni kislini, aktivni učinkovini zdravila, v njih pa odkrivajo vedno nove možnosti uporabe, kar predstavlja tudi svojevrsten svetovni rekord.

Leta 1987 je Bayerjev kemik dr. Felix Hoffmann prvič sintetiziral acetilsalicilno obliko v kemično čisti in obstojni obliki. To je bilo rojstvo Aspirina. Snov so poimenovali približno leto in pol kasneje, 6. marca 1899. Tega dne je bilo zdravilo Aspirin® registrirano na Cesarskem patentnem uradu v Berlinu kot trgovska znamka na seznamu trgovskih imen pod kataloško številko 36433.

Aspirin® so leta 1899 ob uvedbi na trg prodajali v obliki praška. Bayer je zdravilo dostavljal lekarnam v majhnih, 250-gramskih stekleničkah. V lekarnah so potem sami odmerili 500 miligramov praška in ga izdali strankam v majhnih papirnih vrečicah. Samo leto kasneje je Bayer uvedel to protibolečinsko zdravilo v njegovi klasični obliki - obliki tablet, s čimer je postalo tudi eno od prvih zdravil v zgodovini, ki so bila na voljo kot tablete. Tableta je imela v primerjavi s praškom vsaj tri prednosti: vsaka je vsebovala natančen odmerek aktivne učinkovine, s čimer se je izboljšal nadzor nad odmerjanjem; ostalim proizvajalcem je preprečevala ponarejanje in prodajanje oporečnih snovi namesto zdravila; razpolovila pa je tudi stroške proizvodnje.

Danes je Aspirin® v obliki tablet najbolje prodajana oblika, čeprav je na voljo v različnih sodobnejših farmacevtskih oblikah. V Sloveniji ga poleg klasične oblike tablet (Aspirin® 500) poznamo še v obliki šumečih tablet (Aspirin® Plus C, Aspirin® Migran), žvečljivih tablet (Aspirin® Direkt) in zrnc (Aspirin® Complex).

Danes vemo, da je bil velik uspeh ne le priprava zdravila, temveč tudi njegovo ime. Za številne ljudi po vsem svetu je Aspirin® še po 115 letih preprosto sinonim za boj proti bolečinam. Danes so na voljo tudi ostali pripravki drugih podjetij z enako učinkovino. Kljub obilici "kopij" je originalni Aspirin® še vedno tako neločljiv od imena Bayer kot je bil tudi 115 let nazaj. Danes je zdravilo Aspirin registrirano v več kot 100 državah po vsem svetu.

Več zanimivosti o Aspirinu lahko najdete na spletni strani: http://www.aspirin.si/scripts/pages/si/kako-nastane-aspirin.php

O družbi Bayer HealthCare

Skupina Bayer je globalno podjetje s ključnimi kompetencami na področjih varovanja zdravja, prehrane in visokotehnoloških materialov. Bayer HealthCare, podskupina družbe Bayer AG z letnim prometom v višini 18,6 mlrd EUR (2012), je ena vodilnih svetovnih inovativnih družb na področju varovanja zdravja s sedežem v nemškem Leverkusnu. Podskupina opravlja globalne dejavnosti v štirih poslovnih enotah: Animal Health (veterinarska zdravila in izdelki za nego živali), Consumer Care (zdravila, ki se izdajajo brez recepta, in prehranska dopolnila), Medical Care (medicinski pripomočki) in Pharmaceuticals (zdravila, ki se izdajajo na recept). Cilj družbe Bayer HealthCare je izumiti, proizvesti in tržiti izdelke za izboljšanje zdravja ljudi in živali po vsem svetu. Družba Bayer HealthCare ima 55.300 zaposlenih po vsem svetu (31. december 2012), in sicer v več kot 100 državah. Za več informacij obiščite www.healthcare.bayer.com


Kontaktna oseba:
Katja Kresse, tel. 01 581 44 13
e-pošta: katja.kresse@bayer.com

Z našo službo za odnose z javnostmi lahko stopite v stik tudi na spletnem mestu: press.healthcare.bayer.com

Sledite nam na Facebook profilu: http://www.facebook.com/healthcare.bayer

Sledite nam na Twitter profilu: https://twitter.com/BayerHealthCare



Izjave, ki se nanašajo na prihodnost

To sporočilo za tisk lahko vsebuje izjave, ki se nanašajo na prihodnost in temeljijo na trenutnih domnevah ter napovedih vodstva skupine Bayer oziroma njenih podskupin. Različna znana in neznana tveganja, negotovosti ter drugi dejavniki lahko pripeljejo do bistvenih razlik med tukaj podanimi napovedmi in dejanskimi rezultati, finančnim stanjem, razvojem ali uspešnostjo poslovanja družbe. Med te dejavnike sodijo dejavniki, omenjeni v javnih poročilih družbe Bayer, ki so dostopna na Bayerjevem spletnem mestu www.bayer.com. Družba ne prevzema nikakršne odgovornosti za posodabljanje izjav, ki se nanašajo na prihodnost, ali njihovo prilagajanje prihodnjim dogodkom oziroma okoliščinam.