O-STA

WLW - GOOGLE Nova Internetna sodelava - v slovenščini

WLW - GOOGLE Nova Internetna sodelava - v slovenščini

WLW - Wer liefert was?, eden vodilnih ponudnikov poslovnih informacij v Evropi, je vzpostavil za slovensko jezikovno področje prvo sodelavo, imenovano "deep integration". WLW je z vodilnim svetovnim spletnim iskalnikom Google integriral velik del od svoje baze proizvodov in storitev - ključnih besed v slovenskem jeziku - v prvi fazi 19.000 gesel. Tako je baza več kot 400.000 podjetij s svojimi proizvodi in storitvami neposredno dostopna uporabnikom in Google preko posebnega linka.

V mesecu februarju 2002 je zaživela sodelava med spletnim iskalnikom Google in WLW na naslovu www.Google.de - za nemški jezik. Google je kot prvi naslednji jezik izmed enajstih jezikov WLW izbral slovenščino.

Google, ki je dobro poznan in pogosto uporabljan iskalnik tudi v Sloveniji, je pristopil k projektu "deep integration" za slovenski jezik takoj po vključitvi nemškega jezika. Testni del je potekal v mesecu Septembru. Prva faza je integrirala večji del proizvodov in storitev WLW, približno 19.000 od skupnega števila več kot 23.000 planiranih besed za integracijo. Takoj, ko bo Google svojo tehnologijo nadgradil, bo sledila integracija preostale nomenklature. Integracija slovenščine je bila za Google preizkusni kamen sposobnosti lokaliziranja svojega iskalnika. Z integracijo slovenske nomenklature WLW je slovenščina kot jezik komuniciranja na internetu, še bolj pa kot poslovni jezik pridobila stopila ob bok jezikom kot so angleščina in nemščina; podjetja, kupci oglaševalskih storitev WLW, pa so pridobila obsežno število obiskovalcev - podatki a september so presegle najbolj optimistične napovedi. Bistvenega pomena pa je, da izvorno ameriški Google in nemški WLW preko slovenskega podjetja WLW Slovenija svoje internetne produkte, razvite za bistveno večji trg, predstavljata tudi v slovenščini za slovenski trg in za slovenske uporabnike.

Kako deluje "deep integration": če v iskalniku Google vnesete ključno besedo, ki delno ali v celoti ustreza rubriki, v katero so ponudniki razvrščeni v platformi WLW, se kot rezultat iskanja na prvem mestu (tudi ko se premaknete na naslednje strani) pojavi neposredna povezava na listo rubrik v WLW. Primeri nekaterih besed so na primer: mizarstvo, kuhinje, garniture, spalnice, orodje, kosilnice�...�...in še približno 19.000 besed v slovenščini.

Takšna strateška naveza pomeni nov razvoj na področju interneta kot medija, namenjenega vedno bolj tudi poslovnim uporabnikom (b2b), prinaša pa korist obema partnerjema: vsebinska obogatitev in višja kvaliteta iskalnih rezultatov pomenita večjo učinkovitost iskalnika ter njegovo nadgradnjo s specializiranim visoko-kvalitetnim ponudnikom informacij, ki svoj izdelek ponudi večjemu številu uporabnikov. Najbolj pa pri takšnem sodelovanju pridobijo uporabniki zaradi hitrejšega dostopa do iskanih rezultatov.

Drugi primeri sodelav WLW:

AltaVista:

Deutschland: www.altavista.de

Niederlande: www.altavista.nl

Belgien, nizozemske keywords www.altavista.be

Schweiz, französische keywords: HYPERLINK http://ch-de.altavista.com http://ch-fr.altavista.com

Sweiz, Nemške keywords: http://ch-de.altavista.com

Google

www.google.de nemški jezik

www.goolge.at nemški jezik avstrija

www.google.com slovenščina

Espotting

www.espotting.de

FIREBALL

www.fireball.de

Lycos

www.lycos.de

WEB.DE

www.web.de

Yahoo!

www.yahoo.de

QualiGO

www.qualigo.de

Die QualiGO-Ergebnisse finden Sie auch auf den folgenden Seiten:

www.apollo7.de

www.ixquick.de

www.metager.de

www.suchen.com

www.suchmaschine.de

Austronaut

www.austronaut.at

Austria-WWW

www.austria-www.at