O-STA

Javni sektor in njegove dobavitelje že zajela mrzlica elektronskega poslovanja

30.000 poslovnih subjektov in javnih ustanov danes išče kakovostne rešitve za elektronsko poslovanje.

BRDO PRI KRANJU, 23. maj 2014 - Na konferenci o elektronskih računih se je zbralo prek 450 udeležencev iz javnega sektorja in gospodarstva, ki so s svetovalci in strokovnjaki iz podjetja SAOP, UJP, Arhiva Republike Slovenije, Generalnega davčnega urada, ZZI-ja in Logitusa razpravljali o dobrih praksah elektronskega poslovanja. Še posebej aktualne so bile rešitve, ki organizacijam iz javnega sektorja ter njihovim dobaviteljem omogočajo prejem oziroma izdajo elektronskih računov. S 1. 1. 2015 bodo namreč na osnovi novele zakona ZOPSPU-A proračunski porabniki in njihovi poslovni partnerji morali uporabljati e-račune. To pomeni, da bo v Sloveniji v prvem zamahu elektronsko poslovalo okrog 30.000 podjetij in javnih ustanov.

Približno 10 let je trajalo, da se je vzpostavilo ustrezno zakonsko podlago, tehnološke rešitve in e-poslovanju naklonjeno poslovno okolje. To priča predvsem o tem, da prehod na brezpapirno in elektronsko poslovanje zdaleč ni tako enostaven, kot se zdi na prvi pogled. "Sedaj je pomembno, da se organizacije lotijo uvedbe izdaje in prejema e-računov čim prej, da bodo lahko prehod izvedle postopoma in premišljeno," je povedala Sonja Šinigoj, direktorica SAOP. Pričakuje se, da bodo imele javne ustanove, ki bodo ta problem začele reševati šele jeseni ali proti koncu leta, velike težave. Tudi zato, ker je uvedba e-računov organizacijsko zahtevna in hitenje povečuje možnosti za napake.

Po drugi strani pa bo uporaba e-računov pomenila veliko znižanje stroškov, z do 14 eur za en papirni račun na do 1 eur za elektronski račun v obliki xml. Še bolj pomembno pa je, da bodo lahko z njihovo uporabo podjetja in ustanove v javnem sektorju razvili vrsto elektronskih storitev, s katerimi bodo ustvarjali nove prihodke in poenostavili svoje interno poslovanje.

Konferenca je potekala v dveh vzporednih panelih, za javni sektor in gospodarstvo, probleme in dobre prakse pa so na koncu obdelali še na skupni okrogli mizi. Udeleženci konference so spoznali vse bistvene vidike brezpapirnega poslovanja, od davčne obravnave e-računa do tehničnih rešitev ter priprave klasifikacijskega načrta in notranjih pravil do hrambe. Prikazana je bila praktična uporaba dokumentnega sistema SAOP eRegistrator za obvladovanje elektronske dokumentacije ter izvedba avtomatiziranega procesa prejema, obdelave in shranjevanja elektronskih računov prek poslovnih programov SAOP iCenter in sistema eRegistrator. SAOP-ovi strokovnjaki so ob tem predstavili tudi poslovne vidike brezpapirnega poslovanja, na primer koristi, prihranke ter skrite stroške, vključno s primeri uporabe v poslovnih procesih.

- konec sporočila -

Fotografije

1. Prek 450 udeležencev iz javnega sektorja in gospodarstva se je zbralo na Konferenci o elektronskem računu
2. Sonja Šinigoj, direktorica SAOP d.o.o.

Za fotografije v višji resoluciji pišite na peter.krkoc@saop.si.

O podjetju SAOP

Podjetje SAOP je bilo ustanovljeno leta 1987 in med prvimi na slovenskem tržišču ponudilo lastno programsko opremo. Kot vodilni za razvoj poslovnih programskih rešitev in storitev za računovodske servise, podjetja ter javne ustanove, zaposlujejo več kot 70 visoko izobraženih strokovnjakov. Njihove rešitve uporablja prek 3.700 strank ter več kot 25.000 uporabnikov v Sloveniji, Srbiji in na Hrvaškem. Za inovativnost so prejeli že več nagrad državnega in mednarodnega pomena, njihovo pozitivno naravnanost pa potrjujeta tudi certifikat Družini prijazno podjetje ter osvojena nagrada Zlata nit za najboljšega zaposlovalca.

Dodatne informacije

Novinarsko središče - Logotipi SAOP, fotografije, strokovni članki...

Peter Krkoč, Vodja marketinga in odnosov z javnostjo

SAOP d.o.o.
Cesta Goriške fronte 46
5290 Šempeter pri Gorici

M: 031 604 851
E: peter.krkoc@saop.si
F: 05 / 393 81 36
S: www.saop.si