MERKUR s projektom o samooskrbi prepričal kar 72 osnovnih šol
Razdelil 150 sadik jagod in 360 vrečk semen
Naklo, 20. 6. 2022 - MERKURjev projekt Za lepšo šolo (ZLŠ) neprekinjeno razveseljuje osnovnošolce že od leta 2016. Zaradi številnih izzivov, ki jih je prinesla šola na daljavo so tudi letos izpeljali foto natečaj, tokrat na temo samooskrbe. Odziv je bil rekorden, saj se je prijavilo kar 72 slovenskih osnovnih šol, ki so poslale navdihujoče fotografije, ki so jih učenci s svojimi mobilnimi telefoni posneli v naravi. Vse sodelujoče šole so prejele tudi semena zelenjave, zeliščnic in cvetlic, kot spodbudo za začetek samooskrbe. Prve tri fotografije z največ všečki pa so skupaj prejele še 150 sadik jagod.
Vedno več zanimanja za samooskrbo
Na letošnjem natečaju Za lepšo šolo, ki je del MERKURjeve trajnostne iniciative in skozi zabavne ter poučne aktivacije učence spodbuja k urejanju šolske okolice, vrtičkanju in izdelavi DIY projektov, je že drugo leto zapored zmagala Osnovna šola Zalog s fotografijo, ki jo je posnel učenec Vid Kuzma. Zmago je z 2. mestom utrdila Mija Klajič ter tako Osnovni šoli Zalog priborila tudi srebrno medaljo. Mentorica Alenka Klopčič, ki vodi interesno dejavnost Šolski vrt ni skrivala ponosa nad mladima vrtnarjema. "Vodim interesno dejavnost Šolski vrt, v katero so vključeni učenci od 2. do 4. razreda. Tudi letos smo se prijavili na natečaj za Lepšo šolo in osvojili prvo in drugo mesto, na kar smo vsi zelo ponosni," je povedala Klopčičeva in dodala, da zanimanje za vrtnarjenje in samooskrbo raste. Zadovoljstva ni skrival niti ravnatelj Andrej Krumpak. "Izjemno sem ponosen, da so naši učenci osvojili 130 sadik jagod, ki so jih z veseljem tudi takoj posadili ob pomoči profesionalnega vrtnarja. Še z večjim veseljem pa jih bodo tudi pojedli."
Osnovna šola Zalog, ki je osvojila 1. in 2. mesto je poleg sadik jagod prejela tudi obisk MERKURjevega strokovnjaka za vrt, Davorja Špeharja. Skupaj so najprej pripravili gredico in jagode zasadili pred vhodom v šolo. "Otroci so bili zelo navdušeni nad sajenjem jagod. Posadili smo jih skupaj, na razdaljo dobrih 30 centimetrov, samo gredo pa smo pred poletno vročino zaščitili še z zastirko iz trave, ki je prišla kar iz Cerkniškega polja in bo pomagala, da bodo jagode sorte Elan rodile do jeseni." Špehar je še dodal, da ga navdušuje predvsem interes mladih za vrtnarjenje ter s kakšnim zanimanjem so sodelovali pri vseh opravilih.
Sadike jagod tudi za Osnovno šolo Sveti Jurij ob Ščavnici
Tretje mesto je pripadalo Zali Fras iz Osnovne šole Sveti Jurij ob Ščavnici, ki je svoji šoli priborila 20 sadik jagod. Mladi vrtnarji so jih posadili na šolski gredici pod mentorstvom Mojce Tuš, ki je ob tej priložnosti povedala sledeče: "Vesela sem, da so mladi vedno bolj navdušeni nad vrtnarjenjem in pridelavo hrane. To je znanje za življenje in zagotovo jim bo prišlo še kako prav. Ponosna sem tudi na našo učenko Zalo, ki nam je s svojo fotografijo pšeničnega polja polepšala zaključek šole."
Projekt Za lepšo šolo dokazuje, da so mladi željni znanja in povezovanja z naravo. V MERKURju ga izvajajo v sodelovanju s Hišo idej, letos pa so k projektu pristopili tudi partnerji - Vrtnarstvo Valner, Semina in Eurocom. Skupaj z njihovo pomočjo je vsaka prijava prejela tudi vrtnarski paket petih semen in markerjev, ki so učencem služili za izdelavo trajnostnih označevalcev. Tako so lahko lesene palčke, kamenčke ali izdelke po njihovih željah spremenili v okolju prijazne označevalce, ki bodo mlade vrtnarje opominjali, katera semena so posadili na določeno mesto. Prispevali pa so tudi 150 sadik jagod sorte Elan, ki so se jih učenci še posebej razveselili. V MERKURju ob tem poudarjajo pomen vzgoje bodočih vrtnarjev in opominjajo, da so mlade generacije tiste, ki jih moramo navdušiti nad samooskrbo. "Če želimo poskrbeti za lepši jutri moramo svoje znanje o samooskrbi deliti naprej, med mlade, ki so naša prihodnost. V MERKURju smo vedno znova presenečeni nad pozitivnim odzivom slovenskih šol in mladih vrtičkarjev. Prav oni so naše poslanstvo in navdih, da vsak dan znova skrbimo, da so naše trgovine založene z vsem, kar potrebuje sodobni vrtičkar - tudi z nasveti našega izkušenega prodajnega osebja," so še dodali.
Več o projektu Za lepšo šolo si lahko ogledate na povezavi in v kratkem videu.
_______________________________________________________________________________________
Več informacij: Lidija Rakuša, direktorica marketinga, lidija.rakusa@merkur.si, M: +386 (0)41 411 046