Gospodarsko sodelovanje Perutnine Ptuj z BIH se krepi
Perutnina Ptuj je izjemno zadovoljna, da je po večletnih pripravah včeraj le prišlo do podpisa meddržavne pogodbe o liberalizaciji gospodarskega sodelovanja med Slovenijo in BiH, saj bo v naslednjih letih ukinjeno tudi carinjenje vseh slovenskih izdelkov na BiH trgu. Ne nazadnje je tudi to dejanje rezultat neprekinjenega sodelovanja tega slovenskega podjetja z BiH gospodarstvom, ki se je v preteklih letih izražalo predvsem v oskrbi kvalitetnega perutninskega mesa in izdelkov, pa tudi v nekaterih višjih oblikah sodelovanja. Tako je pred dobrim letom Perutnina Ptuj v Trn Laktaši ustanovila svoje podjetje, ki nadaljuje njeno dejavnost na tem območju, do konca leta pa bo v BiH, skupaj z nekaterimi poslovnimi partnerji ustanovila še mešano podjetje, v katerem bo sama obdržala večinski kapitalski delež. »S tem uresničujemo razvojno strategijo Perutnine Ptuj, po kateri v procesu internacionalizacije vzpostavljamo takšne oblike gospodarskega sodelovanja in geografskega širjenja dejavnosti, ki zagotavlja dolgoročni razvoj, zaščito investicij, potrošnikom pa permanentno oskrbo z visokokvalitetnim perutninskim mesom in izdelki, izključno iz perutninskega mesa, ki smo jih razvili v Perutnini Ptuj. Odločeni smo, da bomo v prihodnosti živilskopredelovalno podjetje, ki se bo ukvarjalo izključno s perutninskim mesom in izdelki. Z najsodobnejšo tehnologijo v vseh fazah vzreje in predelave perutninskega mesa, je Perutnina Ptuj danes eno največjih vertikalno organiziranih, integralnih perutninskih podjetij v Evropi. Kot edini slovenski perutninski proizvajalec s certifikatom za izvoz svojih izdelkov na trge evropske unije, zagotavljamo enako kakovost izdelkov za vsa tržišča, kamor izvažamo. Ob tem pa vsakokrat posebej poudarjamo, da je BiH trg za Perutnino Ptuj eden od strateških, saj potrošniki vedo za našo kakovost, za dejstva, da so naši izdelki izključno perutninskega izvora in da smo ta trg oskrbovali z živili tudi v času, ko so mu mnogi partnerji preprosto obrnili hrbet,« je na današnji novinarski konferenci v Zenici, kjer se Perutnina Ptuj predstavlja na sejmu ZEPS, dejala članica uprave Perutnine Ptuj, Nada Krajnc.
"Na žalost pa nekateri želijo na dobro poslovno sodelovanje Perutnine Ptuj z BiH, spraviti temne oblake in ugled, ki si ga je v mnogih letih partnerstva tako z gospodarstvom kot s potrošniki izkoristiti za svoj račun. Vsa leta smo namreč opažali, da se na trgu BiH redno pojavljajo ponaredki izdelkov Perutnine Ptuj. Z ugotavljanjem njihovih avtorjev in razkrivanjem njihovih slabih namenov, smo zagotavljali, da se ponaredki niso pogosto razširjali v trgovske mreže, pri zadnjem ugotovljenem zavajanju kupcev, ki ga spremljamo že nekaj mesecev, pa žal temu ni tako. Podjetje Lijanoviči d.o.o.iz Širokega Brijega, ki je bilo naš dolgoletni poslovni partner in si je s prodajo POLIJA iz Perutnine Ptuj, pravzaprav utiralo pot v poslovni svet, se je sedaj prelevilo v največjega falsifikatorja POLIJA. Lotili so se celo industrijske zaščite blagovnih znamk, ki so v proizvodnem procesu Perutnine Ptuj prisotne že več kot četrt stoletja. Gre za njihov poskus, da bi Lijanoviči d.o.o kot svojo zaščitil pišačnčjo klobaso POLI, ki je preverjeno najbolj kvalitetna piščančja posebna klobasa v Evropi. V njen razvoj je Perutnina Ptuj vložila ogromen kapital in znanja, ki si ga je pridobila v svojem skoraj stoletnem razvoju, na trgu BiH pa je prisotna že domala tri desetletja. Podjetje Lijanoviči d.o.o. pa želi zaobiti vso zakonodajo, ki ščiti industrijsko lastnino in zaščito blagovnih znamk. Z zvijačami, ki ne zajemajo zgolj imena, ampak tudi grafične elemente prepoznavnosti Polija, so Lijanoviči d.o.o. iz Širokega Brijega poskusili diskvalificirati razvojne dosežke in tržne rezultate Perutnine Ptuj, tako z zaščito imena kot oblike te v mnogih državah najbolj popularne klobase. S tem pa se predrznost pri falsificiranju s strani podjetja Lijanoviči še ne zaključi. V letošnjem letu so namreč poslali na trg po obliki in barvah, ter napisih, povsem identično klobaso kot je POLI, z eno samo črko spremembe v imenu. Prodajajo jo namreč pod imenom Pili in s tem zavestno zavajajo povprečne potrošnike, ki z izdelki Perutnine Ptuj niso bili nikoli razočarani. Naša družba se je zato odločila za vložitev tožbe za zaščito imena svoje blagovne znamke POLI pri Kantonalnem sudu v Sarajevu, hkrati pa smo začeli s široko zasnovanimi komunikacijskimi aktivnostmi na področju BiH, da bi potrošnike opozorili, da je treba biti pozoren pri nakupih," je na današnji tiskovni konferenci v Zenici izpostavila Nada Krajnc, članica uprave Perutnine Ptuj, zadolžena za trženje.
S tem, ko je Perutnina Ptuj na trgu BiH dosegla nadpovprečno
prepoznavnost in pomemben tržni delež, je namreč postala nadpovprečno zanimiva tudi za falsificiranje svojih cenjenih izdelkov. Potrošniki sicer vedo, da Pili ne more biti POLI, tako kot Lijanoviči nikoli ne bodo Perutnina Ptuj, vendar pa gre za možne zamenjave, ki povzročajo zmedo na trgu, ki pa ne more biti lastna pravno urejeni državi in podjetniškemu obnašanju ter spoštovanju. Lijanoviči iz Širokega Brijega so se očitno in zavestno odločili za pot, ki nima nobene povezave niti z dobrimi poslovnimi običaji, niti spoštovanjem pravnih norm, Bosanskohercegovskih in mednarodnih.
Dodatne informacije: Nada Krajnc, članica uprave Perutnine Ptuj