O-STA

Za zaščito potrošnikov pred piratsko programsko opremo

Ob dnevu "Consumer Action Day" v več kot 70 državah predstavljene Microsoftove pobude za zaščito potrošnikov

Število uporabnikov, ki so nevede kupili ponarejeno programsko opremo, okuženo z virusi in drugimi škodljivimi programi, narašča. Veliko število prejetih poročil odraža vse večjo zaskrbljenost potrošnikov zaradi škode, ki jo povzroča ponarejena programska oprema. Kot odziv nanjo je Microsoft začel kampanjo "Consumer Action Day", sočasno predstavitev izobraževalnih pobud in drugih dejavnosti v več kot 70 državah, da bi zavaroval potrošnike in dvignil zavest o tveganjih, povezanih s ponarejeno programsko opremo. Kampanja hkrati odraža zavezanost sodelovanju s partnerji, vladnimi ustanovami in nevladnimi organizacijami, da bi zavarovali ljudi pred škodljivimi učinki ponarejene programske opreme.

"Kupil sem računalnik s prednaloženo programsko opremo Windows XP, vsaj tako sem sprva mislil, od manjšega lokalnega prodajalca, saj je bil zelo ugoden. Ko sem različico želel posodobiti s Service Pack 2 na Service Pack 3, se je pojavilo okno, da moja programska oprema ni originalna. Odšel sem nazaj k prodajalcu, kjer sem računalnik kupil, in ugotovil, da prodajalna ne obratuje več. Poskusil sem najprej sam, na novo sem namestil ključ, vendar sem po neuspelem poskusu zadevo raje prepustil serviserju, ki je namestil legalno opremo, seveda proti plačilu," je svojo izkušnjo opisal 38-letni Ljubljančan.

"Primer še zdaleč ni osamljen," dodaja Peter Čičerov, produktni vodja za Microsoft v podjetju Asbis. "Zgodi se, da nas pokličejo jezni in razočarani ljudje, ki so bili ogoljufani ob nakupu ponarejene programske opreme bodisi pri znanih prodajnih mestih po Sloveniji bodisi pri nepooblaščenih, veliko pa jih ponarejeno programsko opremo kupi na spletnih dražbah. Izmed teh jih iz leta v leto več poroča o resnih težavah v delovanju računalnikov, ki jih povzročijo škodljivi programi na medijih s ponarejeno programsko opremo Windows ali Office."

Industrija programske opreme že dolgo preučuje črni trg piratske programske opreme in njen učinek na potrošnike. Raziskava družbe IDC iz leta 2006 je pokazala, da je ena od štirih spletnih strani, ki ponujajo piratsko programsko opremo, pri prenosu poskušala namestiti tudi nezaželeno ali škodljivo kodo. To velja tudi danes, je potrdil Microsoft, saj je s prenosom več sto kopij piratskih Windows 7 ugotovil, da jih je 32 odstotkov vsebovalo škodljivo kodo. IDC-jevo poročilo prav tako vsebuje pregled ponarejene Microsoftove programske opreme, kupljene pri prodajalcih v 17 državah: več kot polovice medijev ni bilo mogoče namestiti ali pa so vsebovali škodljivo ali lažno programsko opremo in druge ranljivosti. Organizacija BSA pa je v oktobrskem poročilu Internet Piracy Report ugotovila, da se države z visoko stopnjo piratstva pogosto soočajo tudi z visoko stopnjo okuženosti s škodljivo programsko opremo.

Nedavna raziskava podjetja Harrison Group je pokazala, da podjetja, ki uporabljajo nelicenčne ali ponarejene programe, 73 odstotkov bolj verjetno doživijo izgubo ali poškodovanje občutljivih podatkov in 43 odstotkov bolj verjetno zabeležijo kritične odpovedi računalnikov, trajajoče več kot 24 ur. Enako je z ljudmi, ki so spoznali, da so ostali brez programske opreme, za katero so plačali. Brez možnosti povračila s strani prodajalca se znajdejo v situaciji, ko morajo kupiti izdelek ponovno. "Potrošniki želijo ukrepanje. Večina postopkov, o katerih poročamo danes, so rezultat informacij in poročil, ki jih prejmemo od njih," je dejal David Finn, pomočnik generalnega direktorja za področji protipiratstva in ponarejanja programske opreme. "Potrošniki, ki so bili prevarani z nakupom ponarejene programske opreme, se srečujejo z virusi, izgubljajo osebne informacije, tvegajo krajo identitete in izgubljajo dragoceni čas ter denar. Učinki škodljive programske opreme lahko segajo od nadležnih oglasov do hudih vdorov v informacijsko varnost.

Microsoft je svoje protipiratske dejavnosti povečal na treh področjih - izobraževanje, razvoj in sodni pregon piratov. Današnje akcije po vsem svetu poudarjajo zavezo podjetja k zaščiti potrošnikov. Nasveti potrošnikov in partnerjev so namreč ključni pri oblikovanju Microsoftove strategije proti piratstvu. Microsoft spodbuja vsakogar, ki prejme sumljivo programsko opremo, da pokliče Center za uporabnike na telefonsko številko (01) 585 34 49. Več informacij o originalni programski opremi Microsoft, licenciranju in nalepkah je na voljo na spletni strani http://www.microsoft.com/howtotell/.

V samem razvoju je Microsoft izboljšal aktivacijo izdelkov z Windows 7 in proces preverjanja veljavnosti. Aktivacijske tehnologije Windows Activation Technologies, vgrajene v operacijski sistem Windows 7, temeljijo na platformi za zaščito programske opreme (Software Protection Platform), ki smo jo predstavili skupaj s sistemom Windows Vista. Operacijskemu sistemu smo tako omogočili zaščito, če zazna, da poizkuša uporabnik obiti ali spreminjati aktivacijske tehnologije. Prav tako tehnologija uporabnikom zagotavlja preprostejšo aktivacijo izdelka in odpravljanje morebitnih težav. Windows 7 vključuje najnovejšo generacijo te tehnologije, vključno s spremembami, ki uporabnikom prinašajo bolj informativna obvestila ter jim pomagajo pri postopku aktivacije.

Spletna stran: http://www.microsoft.com/slovenija/novinarji/

Simona Rakuša, vodja odnosov z javnostmi: simonar@microsoft.com, Microsoft d.o.o., tel. (01) 5 846 100