O-STA

Nike začrtal globalno strategijo za bolj trajnostni način poslovanja

Nike je izdal poročilo o korporativni družbeni odgovornosti, ki poroča o napredku in izzivih v zvezi s cilji in javnimi prizadevanji podjetja

BEAVERTON, Oregon, ZDA--(BUSINESS WIRE)-Podjetje NIKE, Inc. (NYSE:NKE) je izdalo fiskalno poročilo o korporativni družbeni odgovornosti (Corporate Responsibility - CR) za obdobje 2007 - 2009. V poročilu je opisana naslednja razvojna stopnja strategije družbene odgovornosti podjetja, ki se bo iz modela obvladovanja tveganja, dobrodelnosti in uslužnosti spremenila v dolgoročno strategijo, osredotočeno na inovacije, sodelovanje, transparentnost in posredovanje, kar bo pripravilo podjetje na uspeh v trajnostni ekonomiji.

Povečana osredotočenost na trajnostni način poslovanja in inovacije (Sustainable Business and Innovation - SB&I) bo bolj enakomerno vključena v poslovne strategije podjetja Nike, s tem pa bo ustvarjen bolj trajnosten pristop, namenjen zagotavljanju večjih ugodnosti za samo podjetje, skupnosti, tovarniške delavce, potrošnike in za naš planet.

V poročilu je podrobno opisan tudi napredek v zvezi s cilji podjetja Nike na področju korporativne družbene odgovornosti za petletno obdobje, poleg tega pa je predstavljen tudi celovit pregled prizadevanj podjetja na tem področju v zadnjih treh letih.

"Trajnost je ključnega pomena za rast in inovativnost podjetja Nike," pravi Mark Parker, predsednik in izvršni direktor podjetja NIKE, Inc. "Zagotavljanje večje trajnosti našega podjetja prinaša koristi našim strankam, ki pričakujejo izdelke in izkušnje z majhnim vplivom na okolje, delavcem pogodbenih tovarn, ki bodo imeli koristi od bolj trajnostne proizvodnje, in našim zaposlenim ter delničarjem, ki jih bo nagradilo podjetje, pripravljeno na prihodnost."

Nike se zaveda vplivov upadanja naravnih virov in potrebe po prehodu na nizkoogljično gospodarstvo, zato želi preko tega poročila deliti svojo vizijo uvajanja poslovnega modela 'zaprte zanke', katerega končni cilj je, da dobavna veriga ne proizvaja odpadkov, in da se lahko izdelki in materiali večkrat ponovno uporabijo - torej ni odpadkov niti pred in niti po prodaji izdelka potrošniku. Ta vizija je namenjena spodbujanju inovativnih in trajnostnih poslovnih procesov in modelov.

"Povezava med trajnostjo in Nike-om kot rastočim podjetjem še nikoli ni bila bolj jasna," pravi Hannah Jones, podpredsednica podjetja Nike, SB&I. "Obstaja možnost resnih vplivov družbenih, okoljskih in ekonomskih premikov na delovno silo, mladinski šport, dobavne verige in izdelke. To daje podjetju Nike priložnost, da uporabi našo inovativno moč in zavezanost k transparentnosti in sodelovanju za reševanje teh zapletenih problemov."

Nike v poročilo objavlja napredek v smeri ciljev, ki si jih je podjetje zadalo leta 2007 za obdobje petih let. Podjetje je doseglo dober napredek na več področjih, kot so izvajanje usposabljanja na področju t.i. 'lean' proizvodnje in upravljanja s človeškimi viri v pogodbenih tovarnah, zmanjševanje količine proizvedenih odpadkov in strupenih snovi ter povečevanje uporabe okolju bolj prijaznih materialov pri izdelavi vseh izdelkov v liniji Considered Design.

V poročilu so poleg tega navedena področja, na katerih napredek ostaja velik izziv - eno izmed teh področij je na primer nadzor nad nadurami v pogodbenih tovarnah. Nike je v nekaterih primerih tudi ponovno pregledal ali pojasnil cilje, da bi omogočil lažje razumevanje kompleksnosti problema in sprememb v strategiji.

Poročilo o korporativni družbeni odgovornosti opisuje nekaj pomembnih iniciativ podjetja, med drugim:

1. Linijo Considered Design

Considered Design združuje principe trajnosti in inovativne zmogljivostne izdelke za športnike s tem, da zmanjša ali odpravi proizvodnjo strupenih snovi in odpadkov in poveča uporabo okolju bolj prijaznih materialov.

2. Sistem GreenXchange (GX)

GX je spletno tržišče, namenjeno izmenjavi intelektualne lastnine, ki lahko pripelje do novih trajnostnih poslovnih modelov in inovacij. To je sistem za zajemanje, izmenjavo in licenciranje patentov, ki bi (če jih uporabi nekdo drug) lahko vodili do neomejene inovativnosti pri odstranjevanju trenutnih ovir za reševanje vprašanj trajnosti. Cilj tega, da privatna intelektualna lastnina postane vidna in je na voljo za uporabo, je pospešiti razvoj zelenih inovacij.

3. Lean proizvodnjo in upravljanje s človeškimi viri (HRM)

Podjetje Nike sodeluje s pogodbenimi tovarnami, da bi jih usposobilo za izvajanje specializiranih postopkov lean proizvodnje in upravljanja s človeškimi viri. S pomočjo principov lean proizvodnje se sprejemanje odločitev približa delavcu prek izgrajevanja spretnosti, skupinskega dela in razumevanja kvalitete pred kvantiteto. HRM gradi vodstvene sposobnosti tovarne in ji pomaga ceniti prenos moči na zaposlene. Med tem, ko je to le en vidik Nike-ovega dela s pogodbenimi tovarnami, predstavlja tudi pomemben steber strategije podjetja za izgradnjo dobavne verige, ki bo bolj zelena, bolj pravična, oblikovana po 'lean' konceptu in bo zaposlenim dodelila več moči.

4. Program Šport za družbene spremembe (Sport for Social Change)

Nike nadaljuje svojo strategijo uporabe športa kot močnega gibanja za doseganje družbenih sprememb. Šport je podcenjen, saj je spregledana njegova sposobnost graditi mreže družbenih podjetnikov in skupnostnih inovatorjev ter zmožnost pospeševati pozitivne družbene, ekonomske in kulturne spremembe. Primer pomembnega programa, v katerem sodeluje Nike, je Grassroot Soccer v Afriki. To je skupnostni program, ki se neposredno ukvarja z nujno družbeno potrebo prek povečevanja osveščenosti in izobraževanja o HIV/AIDSu. S tem omogoča mladim ljudem informirano odločitev, šport pa je tu uporabljen kot pobudnik za vključevanje in komunikacijo s fanti in dekleti.

5. Strategije na področju energije in podnebnih sprememb

Leta 2009 je Nike sprožil oblikovanje nove koalicije potrošniško vodenih družb, ki se imenuje Business for Innovative Climate and Energy Policy (BICEP). Ta se zavzema za močno energijsko in okoljsko zakonodajo v ZDA z namenom ustvariti enake pogoje glede stroškov za izpuste ogljika in omogočiti dostop do inovacij, ki so nujne za ustvarjanje tehnoloških in infrastrukturnih rešitev. Nike si prizadeva, da bi vnaprej predvidel obvezne predpise, povišanja cen energije in nestanovitnost ter pritisk potrošnikov.

Poleg tega je leta 2008 Nike s petimi pogodbenimi proizvajalci začel program energijsko učinkovite proizvodnje obutve. Predanost podjetja Nike sodelovanju v tem projektu je že zgodaj pripeljala do odličnih rezultatov: absolutni CO2 odtis pogodbenih tovarn se je zmanjšal za 6 odstotkov kljub temu, da se je proizvodnja povečala za 9 odstotkov.

V poročilu podjetja Nike o korporativni družbeni odgovornosti, ki je na voljo na spletni strani nikeresponsibility.com, lahko najdete več podrobnosti o napredku v smeri ciljev in obširen pregled prizadevanj podjetja v fiskalnih letih 2007, 2008 in 2009.

O podjetju NIKE, Inc.

Podjetje NIKE, Inc., s sedežem blizu mesta Beaverton v ameriški zvezni državi Oregon, je vodilni svetovni oblikovalec, prodajalec in distributer originalne športne obutve, oblačil, opreme in dodatkov za številne športne in rekreacijske aktivnosti. Hčerinske družbe, ki so v celoti v lasti podjetja Nike, vključujejo Cole Haan, ki oblikuje, trži in distribuira luksuzne čevlje, torbice, modne dodatke in plašče; Converse Inc., ki oblikuje, trži in distribuira športno obutev, oblačila in dodatke; Hurley International LLC, ki oblikuje, trži in distribuira obutev, oblačila in dodatke za mlade in za aktivno športno življenje; ter Umbro Ltd., s sedežem v Veliki Britaniji, ki je vodilna globalna nogometna znamka. Za več informacij obiščite spletno stran www.nikebiz.com.

Kontakt

Nike
Media Line, 212-367-4447

Vir: NIKE, Inc.

Preberite izvorno novico na spletni strani:
http://www.businesswire.com/news/home/20100122005661/en