O-STA

Mladi z goriškega seznanjeni z začetnimi koraki podjetništva

NOVA GORICA, LJUBLJANA, 7. 10. 2010 - Karavana promocijske turneje za podjetništvo med mladimi "Lastno podjetje? Zakaj pa ne!" je letos prvič obiskala Novo Gorico. Številni mladi, ki se odločajo za podjetniško pot, so spoznali vrsto veščin, ki so jim lahko v pomoč pri prvih podjetniških korakih. Letošnja promocijska turneja poleg novih krajev prinaša tudi novosti v vsebini. Tako so udeleženci poleg poslovnih modelov, oblik gospodarskih družb in postopka njihove ustanovitve spoznali še osnovno informacijsko podporo poslovanju, temelje odnosov z javnostmi ter spletno trženje in prodajo.

"Veliko ljudi danes razmišlja o podjetništvu, nekateri so v to pravzaprav prisiljeni. S takšnimi dogodki skušamo predvsem mladim pomagati pri odločitvah za podjetništvo in jim poenostaviti prve in najbolj pomembne korake na tej poti," je povedal Borut Borštnik, direktor Zavoda mladi podjetnik.

Na novogoriškem območnem uradu Zavoda Republike Slovenije za zaposlovanje beležijo najnižji delež brezposelnih mladih, vendar tudi ta znaša 10,6 odstotka. Sicer je bilo avgusta letos na goriškem 4.046 brezposelnih, kar je za 11,34 odstotka več v primerjavi z enakim obdobjem lani.

V okviru seminarja so se zvrstile 4 predstavitev in delavnice. V prvem delu je bil predstavljen franšizing. Tomaž Jug, iz podjetja Editor, je predstavil franšizing kot poslovno priložnost, razložil njegove značilnosti, prednosti in slabosti. Predstavljen je bil tudi praktičen primer franšize spletnih storitev Editor. V sklopu vsebin s področja ustanavljanja podjetja je Lea Bevčič iz podjetja Krasula predstavila družbeniške oblike s.p. in d.o.o. ter zahteve in postopke pri njihovi ustanovitvi. Predstavljen je bil stroškovni vidik odpiranja novega podjetja, vključno z davčnim poslovanjem in računovodstvom. Marko Češnovar iz podjetja SAOP je prikazal osnove poslovanja in model e-računovodstva, ki temelji na spletni poslovni rešitvi miniMAX.

V drugem delu seminarja so udeleženci spoznali možnosti za izboljšanje trženja in prodaje prek izvajanja dejavnosti odnosov z javnostmi. Jaka Žorž iz podjetja Jares je predstavil prednosti odnosov z javnostmi ter postopek izdelave sporočila za javnost in možnosti vzpostavitev stikov s predstavniki medijev. Strokovnjaka za spletno trženje iz Najdi.si pa sta predstavila prednosti spletnega oglaševanja, iskalnega marketinga in socialnih omrežij ter vloge spleta v nakupovalnem procesu.

Izobraževanje je bilo dobro obiskano, udeležilo se ga je skoraj 70 obiskovalcev.