O-STA

Kako voditi podjetje z družinskimi člani?

Voditi podjetje, kjer je vaš poslovni partner tudi vaš življenjski partner ali morda kateri izmed sorodnikov, ni enostavno. Z naslednjimi nasveti si pomagajte pri izzivih, ki jih boste morali na svoji podjetniški poti premagati.

Obveznosti in vloge

Določite obveznosti in delo vsem družinskih članom posebej. Kaj kdo počne in kam naj se ne vtika, je pomemben dogovor za uspešno sodelovanje. V odnosih, ki niso samo službeni, lahko hitro pride do prepirov in nespoštovanja kompromisov. Pomembno je, da se v podjetju obnašate, kakor bi se na enakem delovnem mestu, kjer ne bi delali z družinskimi člani.

Sestanki

Glede določanja ure sestankov upoštevajte mnenja vseh zaposlenih. Vi ste lahko jutranja oseba, vaš partner pa se morda rad dobro naspi, zato je dober kompromis ključen pri določanju sestankov. Dogovorite se za uro, ki ustreza obema do neke mere. Pri sprejemanju kompromisov morate upoštevati, da se vedno mora nekdo odpovedati nečemu.

Osredotočenost

Podjetje je vaša služba in tam ni prostora za družinske prepire. Prav tako ne sme priti do odvračanja pozornosti zaradi gospodinjskih opravil. Če ste v službi in imate pisarno doma, ne pospravljajte stanovanja med delovnim časom. Najbolje je, da je vaša pisarna ločena od vašega doma. Tako vam nepospravljene posode ne bodo odvračale pozornosti od dela. Torej imejte nek ritem dela, ki naj bo ločen od družinskega življenja.

Meje

Postavite meje na vseh področjih. V službi je vaš podrejeni samo vaš delavec, ne žena, brat, sorodnik. Vaš nadrejeni je vaš šef in ne žena, brat, sorodnik. Kakršna koli že je razdelitev vlog v vašem podjetju, jih spoštujte. Prav tako ločite delovno ozračje od družinskega. Med delovnim časom se ne pogovarjajte o družinskih zadevah, v prostem času ne debatiraje o poslu. To je skorajda nemogoče upoštevati v celoti, vendar dajte vsaj poskusiti. Izplačalo se bo.

Pripravila Maja Bohar

http://data.si/blog/2014/06/05/kako-voditi-podjetje-z-druzinskimi-clani/