O-STA

Kako preverim poslovno idejo? (1.del)

Ali je vaša poslovna ideja vredna zlata ali je obsojena na propad? To vprašanje zmede veliko ljudi, ki razmišljajo o podjetništvu, zato smo pripravili vprašanja in odgovore, ki vam jih bomo predstavili v dveh delih.

Preden vložite svoj čas in denar v posel, odgovorite na prvi del vprašanj in preverite, kakšen je morebiten uspeh vaše poslovne ideje.

1. Kakšne probleme rešujete?
Če ne morete jasno definirati, katere probleme rešuje vaš izdelek ali storitev, vaša poslovna ideja najverjetneje ne bo uspešna.

2. Kako so drugi poskušali rešiti te probleme in zakaj so uspeli oziroma zakaj niso?
Veliko se lahko naučimo od tistih, ki so se z enakimi problemi srečali pred nami, zato je pomembno, da raziščemo kako so se reševanja lotili in najdemo napake oziroma koristne informacije.

3. Koliko posebnih ugodnosti lahko naštejete?
Več ugodnosti vašega izdelka oziroma storitve kot lahko naštejete, več verjetnosti je, da lahko vaša poslovna ideja uspe.

4. Ali lahko navedete ključne značilnosti vašega izdelka ali storitve?
Če ne morete zlahka opisati glavne značilnosti vaše ideje, je to opozorilni znak, da vaša poslovna ideja ni dobro premišljena.

5. Ali je vaša ideja že obstaja v enaki obliki kot je vaša?
Če obstaja podobna rešitev za problem, ki ga želite rešiti se morate vprašati, v čem bo vaša ideja drugačna? Če vaš izdelek ali storitev nima prednosti pred podobnimi izdelki oziroma storitvami, boste verjetno potrebovali novo idejo.

6. Kdo so vaši potencialni konkurenti?
Imeti konkurenco ni slabo, saj to pomeni, da obstaja trg za vaš izdelek oziroma storitev. Vendar pa je na že prenatrpanem trgu težko uspeti, prav tako se lahko zgodi, da potrošniki preferirajo dominantno znamko oziroma podjetje. Potem je prodor na trg otežen. Velja se pozanimati, kako je na trgu.

7. Katere so ključne lastnosti vašega izdelka oziroma storitve, ki jih ko težko kopirati?
Preden se podaste v posel, je dobro, da veste, katere so ključne lastnosti vašega izdelka oziroma storitve, ki jih konkurenti ne bodo mogli posnemati ali - še hujše - izboljšati.

8. Ali ste naredili PSPN matriko (SWOT analizo)?
PSPN matrika predstavlja prednosti, slabosti, priložnosti ter nevarnosti vaše poslovne ideje. Kako se lotiti analize PSPN in kaj pomenijo rezultati preverite tukaj.

9. Ali imate dovolj sredstev za začetek poslovanja?
Medtem ko ni nujno, da ste bogati, da začnete s poslom, pa boste nekaj časa in denarja potrebovali. Če vaše finančno stanje ne zadostuje realizaciji vaše poslovne ideje, raje počakajte, da boste v boljšem finančnem položaju.

10. Ali imate svetovalca iz podobne panoge, na katerega se lahko obrnete?
Seveda, da greste lahko v posel sami, vendar je na začetku lažje, če imate nekoga, ki vam lahko svetuje in prepreči, da bi storili morebitne začetniške napake, ki so lahko povezane tudi z denarjem. (Se nadaljuje)

Vsi ljudje imamo ideje, zamisli in prebliske in le redki izmed nas so sposobni v ideji prepoznati poslovno priložnost ter jo izkoristiti. Udeležite se našega brezplačnega seminarja Zasluži denar s svojim hobijem ali idejo, kjer vam bodo naši svetovalci pomagajo pri vstopu v podjetništvo.

Pripravila: Anja Grahek

Prijava na izobraževanje

Povezava do članka: http://data.si/blog/2014/12/30/kako-preverim-poslovno-idejo-1-del/