O-STA

Kako preverim poslovno idejo? (2.del)

Na seminarju z naslovom Zasluži denar s svojim hobijem ali idejo, ki ga izvajamo v našem podjetju, se običajno razvije zanimiva debata, ko se z udeleženci strinjamo, da imajo vsi ljudje ideje, redki med njimi pa so sposobni v ideji prepoznati poslovno priložnost. V prvem delu smo vam predstavili 10 vprašanj, s katerimi ste lahko preverili vašo poslovno idejo in razmislili ali bi lahko zaživela na trgu. V drugem delu vam predstavljamo še ostala vprašanja in odgovore, ki jih potrebujete za boljši vpogled v poslovni svet.

11. Poznate koga, ki bi imeli koristi od vašega izdelka ali storitve?
Komu dejansko lahko predstavite svoj izdelek oziroma storitev? Splošna demografska omejitev ni dovolj, zato razmislite o dejanskih ljudeh, ki jih poznate in jim lahko predstavite svoj izdelek ali storitev.

12. Kako velik je vaš trg?
Ključnega pomena je, da veste koliko ljudi potrebuje vaš izdelek ali storitev in koliko so pripravljeni za to plačati, saj boste tako ugotovili, ali vaša poslovna ideja lahko oživi. Če ne veste, kakšna je velikost vašega trga, vas čaka še veliko tržnih raziskav. Kako raziskati trg in narediti tržne raziskave, preberite tukaj.

13. Ali vprašali za mnenje svoje potencialne kupce?
Pridobivanje povratnih informacij pred vlaganjem v posel vam lahko pomaga, da se izognete ustvarjanju izdelka ali storitve, ki je ne boste imeli komu prodati. Zakaj so povratne informacije tako pomembne, preberite tukaj.

14. Ali lahko ustvarite nekakšno ciljno stran, s katero bi spodbudili zainteresirane ljudi, da se prijavijo za več informacij?
Na enostaven in poceni način lahko preizkusite zanimanje za izdelek ali storitev. Če pridobite veliko zanimanja, je to velik znak, da ste na pravi poti!

15. Lahko vložite nekaj sredstev v izdelavo testnih izdelkov ali storitev?
Veliko podjetnikov misli, da mora imeti idejo o končni podobi izdelka ali storitve že takoj na začetku. Idejo prilagajamo dokler ne dosežemo čim večjega števila strank. S "testerji" ugotovimo, kaj bi še lahko izboljšali, šele potem ponudimo izdelek ali storitev na trgu.

16. Ali lahko dobite stranke, ki so pripravljene plačati po predračunu?
Plačilo po predračunu so dober znak, da ste stranke prepričali v nakup in verjamejo v vaš izdelek ali storitev. Če nekdo reče, da se zanima za vaš izdelek ali storitev je eno, če pa dejansko plača vnaprej je pa to veliko boljši znak za doseg potencialnega uspeha. Kako pridobiti prve stranke, preberite tukaj.

17. Boste izdelke proizvajali oziroma storitev izvajali sami ali boste imeli sodelavce?
Preden začnete s poslom, morate vedeti kdo, kaj in kako bo v vašem podjetju. Seveda moramo stroške pomoči predvideti in jih prišteti k stroškom zagona. Kako sestaviti ekipo sodelavcev, preberite tukaj.

18. Ali imate distributerje ali partnerje, ki vam bodo pomagali razširiti posel?
Ko boste imeli naročila za vaše izdelke ali storitve, boste morali začeti s svojo dejavnostjo. Imate pomoč in potreben denarni vložek za začetek poslovanja?

19. Kaj boste morali storiti preden vaš posel začne prinašati dobiček?
Nekatere ideje ne potrebujejo veliko finančnega vložka, druge ga potrebujejo. Če ga vaš posel potrebuje, je boljše, da si vnaprej na grobo preračunate, kako boste financirali projekt in za kaj boste zapravljali denar dokler ne dosežete prvih strank.

20. Kakšen dobiček lahko ponudite potencialnim investitorjem?
Če želite, da prepričate potencialne investitorje, da vložijo denar v vaš posel, jim boste morali predstaviti njihove koristi od investicije. kako dobiti investitorje, preberite tukaj.

Lahko traja nekaj časa, da dobite odgovore na vsa zgoraj postavljena vprašanja, vendar boste s pomočjo teh vprašanj imeli boljšo predstavo o tem kako uspešna je vaša poslovna ideja. Če je vaša poslovna ideja prestala vsa vprašanja in imate vizijo poslovnega uspeha, potem ne čakajte, vstopite na pot podjetništva!

Za vsa dodatna vprašanja lahko pokličete naše svetovalce na 01 600 1530 ali jim pišete na data@data.si. V kolikor bi radi postali neodvisni in ustanovili podjetje vas vabimo na naše seminarje Skupinsko svetovanje pred registracijo podjetja, Kako z najnižjimi stroški zagnati podjetje in Kako izdelati finančni načrt.

Pripravila: Anja Grahek

Povezava do članka: http://data.si/blog/2014/12/31/poslovna-ideja-2-del/