O-STA

Katere stranke so ključne za vaše podjetje?

Brez strank ni podjetja, zato je ključnega pomena pridobiti stranke in jih tudi obdržati. Številni podjetniki se sprašujejo, kako obdržati stranke, saj je miselnost, da jo bodo zlahka nadomestili z novo, zmotna. Zakaj? Zato, ker je pridobivanje novih strank velikokrat dražje kot skrb za obstoječe stranke. To velja predvsem za ključne stranke, ki predstavljajo znaten delež prihodkov podjetja.

Kako ugotovite katere stranke so ključne za vaše podjetje?

Odgovorite si na naslednja vprašanja:

    • Kakšna sta obseg in pogostost nakupa določenih strank ?
    • Koliko dobička ustvarite iz njihovih nakupov?
    • Koliko časa porabite z določenimi strankami pred in po nakupu?
    • Ali redno plačujejo?
    • Ali ste z njihovo pomočjo pridobili nove stranke (priporočila)?

Kako pridobiti in zadržati kupca?

Poznate svoje stranke?

Ko boste odkrili ključne stranke vašega podjetja, sledi razvoj programov zvestobe, katerih cilj je te stranke obdržati in razviti dolgoročno sodelovanje. Če so vaše stranke zadovoljne z vašim izdelkom ali storitvijo, še ne pomeni, da se vam bodo zveste. V tem primeru je za vami le pol poti do uspeha, druga polovica pa se skriva v poznavanju strank. Da bi jih lažje spoznali, si odgovorite na spodnja vprašanja:

  • Kdo so vaše stranke?
  • Zakaj, kdaj in kako nakupujejo?
  • Koliko denarja so pripravljene porabiti?
  • Kaj pričakujejo od vas?
  • Kakšno je njihovo mnenje o vas?
  • Kakšno je njihovo mnenje o vaših konkurentih?

Pozanimajte se torej, kakšna so njihova pričakovanja pri nakupovanju. Ali jim je pomembnejša cena ali kakovost, kako pomembna jim je dostava izdelka na dom, kakšen je njihov odziv na vaš dopis za udeležbo na predstavitvi vaših novih izdelkov ipd. Če poslujete s fizičnimi osebami, določite profil vaših strank. Gre večinoma za moške ali ženske? Koliko so stari? Kaj jih zanima?

Če poslujete s pravnimi osebami ali samostojnimi podjetniki, se pozanimajte s kakšno dejavnostjo se ukvarjajo, za kako veliko podjetje gre, kakšne so njihove potrebe. Skratka, bolj kot boste poznali vaše stranke, lažje boste opredelili njihove potrebe ter jim ponudili dodatne storitve in izdelke.

Za več nasvetov kako zadržati stranke se lahko udeležite našega izobraževanja Kako pridobiti in zadržati kupca ter marketinški načrt.

Pripravila: Anja Grahek

Prijava na izobraževanje

Povezava do članka: http://data.si/blog/2015/01/26/katere-stranke-kljucne-za-vase-podjetje/