Tržna inšpekcija tudi letos gleda pod prste trgovcem
Tržna inšpekcija tudi letos nadzoruje cenovne ugodnosti, ki jih trgovci ponujajo v okviru razprodaj in drugih oblik znižanja blaga.
"Ugotovitev letošnjih nadzorov še ni mogoče podati," pravijo na Tržnem inšpektoratu RS.
Potrebujete računovodsko svetovanje?
Obrnite se na naše strokovnjake.
Pokličite na 01 600 15 30 ali pišite na data@data.si.
Nadzore tržna inšpekcija opravlja vsako leto, med lanskimi zimskimi razprodajami pa je tržna inšpekcija pregledala 271 trgovcev. Ugotovili so le manjše pomanjkljivosti oziroma kršitve Zakona o varstvu potrošnikov in zakona o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami.
IZOBRAŽEVANJE
Podjetniki med zakoni in inšpektorati
Ali veste, kakšne pristojnosti imajo inšpektorji in kaj lahko pričakujete ob inšpekcijskem nadzoru? Na seminarju vas seznanimo z zakonodajnimi osnovami in z vami delimo izkušnje iz prakse.
Med kršitvami so odkrili:
· da trgovci niso časovno opredelili akcije;
· trgovci niso označili firme in sedeža trgovca zunaj prodajalne;
· trgovec na letaku, ki je oglaševal prodajo po znižanih cenah, ni navedel podatkov o svojem podjetju;
· trgovec za manjše število izdelkov ni označil cene,
· trgovec je oglaševal popust, ki ni veljal za vse blago, to pa ni bilo nikjer navedeno.
Za vse kršitve so izrekli le opozorila in dva opomina.
Na kaj je ob znižanjih pozorna tržna inšpekcija?
Opozarjajo, da morajo biti tudi letos trgovci pri zniževanju cen blaga pozorni:
· Če se odločijo za razprodajo, morajo biti še posebej pozorni na 28. člen Zakona o varstvu potrošnikov. Ta pravi, da morajo biti razprodaje objavljene na krajevno običajen način, blago mora biti označeno s ceno pred znižanjem in z znižano ceno ter da najvišji odstotek znižanja zajema vsaj eno četrtino vsega blaga v razprodaji.
· Če se odločijo za druge oblike znižanja blaga, morajo biti pozorni predvsem, da ne uporabljajo zavajajočih poslovnih praks, ki jih prepoveduje Zakon o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami. Med drugimi zavajajočega oglaševanja v zvezi oglaševano znižano ceno ali navideznega znižanja blaga.
Več o pravilih, ki se jih morajo trgovci držati, smo že pisali v prispevku Trgovci pričakujejo, da bodo razprodaje privlačne za nakupe na "zalogo".
Dostopno na: http://data.si/blog/2016/01/09/trzna-inspekcija-nadzor-razprodaje-trgovci/