O-STA

Zakaj tudi frizerka potrebuje poslovni načrt?

Ste se že kdaj vprašali, kdo resnično potrebuje poslovni načrt - ali ga denimo potrebuje frizerka, lokalni avtomehanik, majhen gostinski lokal ali vaška trgovina? Poslovni načrt je podjetnikova osebna izkaznica pri vstopu v svet podjetništva in poslovanja. In čeprav se morda mnogim zdi, da ga recimo na manjši lokalni trg usmerjeni podjetniki, kjer se "tako ali tako vsi poznajo" ne potrebujejo, je le-ta pomemben pri jasni opredelitvi in razlikovanju od konkurence, z dobrim poslovnim načrtom pa boste korak pred konkurenco tudi takrat, ko se boste prijavljali na razpis za nepovratna finančna sredstva ali poskušali na banki dobiti kredit.

IZOBRAŽEVANJE

Kako pripraviti uspešen poslovni načrt?

Bi radi imeli res dober poslovni načrt? Pohitite po brezplačni nasvet!

Več informacij

S poslovnim načrtom se podjetnik pripravi na prihodnje korake na svoji poslovni poti in začrta smer razvoja poslovanja podjetja. V poslovnem načrtu preveri svojo poslovno idejo, oceni prodajo in stroške ter tveganja, s katerimi se bo moral soočiti. Uspešen poslovni načrt vam pomaga, da se podjetnik pripravi na prihodnost z vsebinskega, organizacijskega in finančnega vidika.

Frizerka in poslovni načrt

Za primer si vzemimo nam vsem poznano storitev: frizerski salon.

Predstavljajte si salon nekje stran od mestnega vrveža. Za lokalni 'frizeraj', kot ga mnogi radi poimenujejo, bi mnogi rekli, da ne potrebuje poslovnega načrta. Vendar je to mnenje zmotno, saj je kljub temu, da je registracija podjetja danes hitra in enostavna zadeva,preživetje na trgu tisto, kar mora biti podjetnikov cilj.

Glavni vir dohodka frizerskega salona so fizične osebe - stranke. Podjetnik se mora zato najprej vprašati, kakšne je njegova segmentacija oziroma kakšne so njegove skupine strank. Dobrodošli so podatki o tem, kdo so vaše stranke, koliko jih je, kakšne so (profil strank, demografski podatki, ali gre za poslovneže, študente, starejše, upokojence), kako pogosto salon obiskujejo, po kakšnih storitvah povprašujejo ter koliko denarja v enem letu poslovanja ena stranka dejansko prinese.

Pridete po brezplačen nasvet o pripravi poslovnega načrta?

Glede na profil svojih strank se lahko podjetnik vpraša tudi o dodatni ponudbi in dejavnikih, ki sicer na prvi pogled ne igrajo tako velike vloge v salonu, bistveno pa lahko izboljšajo počutje kupcev oziroma strank. Velik del dobrega počutja v salonu je urejenost parkirišča (če so vaše stranke starejše, uredite širše parkirne prostore čim bližje salona), prav tako naj bo strankam primeren tudi vhod (denimo, če stranka pride z vozičkom), poskrbite za prijetno ozračje (primerna glasba, radio) ter prijeten kotiček za čakanje. Za stranke lahko pripravite tudi knjigo gostov ali kratko anketo o zadovoljstvu - pri tem pa jih nagradite z malenkostjo (ali popustom pri storitvah). To je sicer že stvar promocije in marketinga, ki je nikar ne zanemarite in dobro razdelajte v svojem poslovnem načrtu - sem pa sodijo tudi postavitev spletne strani, logotipa, vizitk, ustvarjanje družbenih profilov, oglaševanje ...

Ker gre za konkurenčno dejavnost, je smiseln tudi razmislek o ponudbi dodatnih storitev, kot so manikura, pedikura, urejanje obraza, obrvi, trepalnic in podobno. Tudi o tem lahko razmislite pri pripravi poslovnega načrta.

Smo vas prepričali v to, da si naredite poslovni načrt? Veste, da ga je moral narediti tudi Steve Jobs? In da ste brez njega mrzli bolj kot sibirski zrak?

V poslovnem načrtu podjetnik opredeli tudi prednosti pred drugimi frizerskimi saloni (lokacija, cena, kvaliteta storitev, hitrost, vsesplošno počutje ...) ter kako jih izpostaviti in vnovičiti pri poslovanju podjetja. Razmisliti pa mora tudi o slabostih, da ve, na katerih področjih se še lahko izboljša.

Menite, da frizerka ali lokalni avtomehanik ne potrebuje poslovnega načrta?

Klikni in deli

Vse zgoraj naštete parametre naj bi podjetnik imel v glavi že pred registracijo podjetja oziroma na začetku poslovanja ob pripravi poslovnega načrta. Kakšni točno so njegovi cilji (kratkoročni in dolgoročni), načrti, vizija, kako si predstavlja poslovanje, kakšne bodo njegove stranke, kakšne bodo njegova ponudbe, kako bo izstopal in po čemer bos prepoznaven, kakšno bo poslanstvo podjetja, rdeča nit itd. Vse to mora biti zajeto v poslovnem načrtu.

Osrčje poslovnega načrta sicer sestavlja trženjski splet, kjer podrobno opišemo izdelek oziroma storitev, cene, proizvodno pot ter promocijo. Več o tem si lahko preberete v prispevkuTrženjski splet ali 4 x P.

Morda vas zanimajo tudi povezani članki na temo poslovnega načrta:

· Strategija trženja: poznate vaše kupce in konkurente?

· Ali je stranke težje obdržati kot pridobiti?

· Zakaj je pomembna naša konkurenca?

Če bi radi imeli res dober poslovni načrt, ga lahko pod našim mentorstvom pripravite v štirih urah!

IZOBRAŽEVANJE

Do enostavnega poslovnega načrta že v 4 urah

Spravite svojo podjetniško idejo na papir in si v štirih urah zagotovite svoj edinstveni poslovni načrt!

Več informacij

Še nimate poslovnega načrta? Izberite mentorstvo DATE na poti do uspeha! Pišite na data@data.si oziroma pokličite na 01 600 15 30!

Deli na FacebookuDeli na Twitterju

Kategorijedavki finance gospodarstvo javni razpisi kadri marketing podjetniške novice podjetništvo ustanovitev d.o.o. ustanovitev podjetja ustanovitev s.p.

Oznakeavtorski članki ciljne skupine dejavnosti diferenciacija frizerka in poslovni načrt konkurenca marketing poslovni načrt promocija segmentacija strank swot analiza trženjski splet

POVEZAVA: http://data.si/blog/2016/06/02/zakaj-frizerka-potrebuje-poslovni-nacrt/