Na kaj morajo biti trgovci pazljivi pri uvedbi popustov in razprodaj?
V okviru dejavnosti prodajate izdelke in vas zanima, na kaj morate biti kot trgovec pazljivi pri uvedbi popustov in razprodaj? Katera zakonodaja vas veže?
izobraževanje
Evropska sredstva so na voljo, ste pripravljeni?
Ne prihranite le z nakupom na razprodaji, temveč tudi v primeru, da dobite evropska sredstva za vašo dejavnost!
Na Tržnem inšpektoratu RS (Tirs) v pogostih vprašanjih in odgovorih pojasnjujejo, da uvedba razprodaje, popustov ali katere koli druge oblike znižanja za trgovce ni obvezna. Če se trgovci odločijo za razprodajo ali popuste in druge oblike znižanja cen izdelkom, pa morajo spoštovati veljavno zakonodajo s tega področja.
Prijava na brezplačno izobraževanje
Uvedba razprodaje
Razprodajo ureja 28. člen Zakona o varstvu potrošnikov (ZVPot). Trajanje sezonske razprodaje določi vsak trgovec sam, vendar do največ 60 dni. Pri tem mora biti trgovec pozoren na to:
da mora podjetje razprodajo objaviti na krajevno običajen način, objava pa mora vsebovati podatek o vrsti blaga, odstotku znižanja in času trajanja znižanja,
- da mora biti blago označeno s ceno pred znižanjem in z znižano ceno,
- da mora, če je odstotek znižanja objavljen v razponu (npr. znižano od 20 do 40 odstotkov, ali znižano do 50 odstotkov), najvišji odstotek znižanja zajemati najmanj eno četrtino vrednosti vsega blaga, ki je na razprodaji.
Prijava na brezplačno izobraževanje
Uvedba popustov
Trgovci, ki se odločijo za popuste oziroma akcije, pa morajo predvsem paziti, da pri tem ne uporabljajo zavajajočih poslovnih praks. Te bolj podrobno določa Zakon o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami (ZVPNPP), mednje navaja zavajajoče oglaševanje v zvezi s ceno oziroma cenovno ugodnostjo, ki jo podjetja objavljajo v svojih oglasih, na samih prodajnih mestih ali v tiskanih medijih in morebitnemu navideznemu znižanju blaga.
Akcijske prodaje - popuste lahko trgovec izvaja pred, med ali po sezonskih razprodajah. Pri tem pa je pomembno, da:
- z objavo akcije ne zavaja potrošnika in v oglasu navede takšne podatke, ki bodo potrošniku jasni, razumljivi in nedvoumni (katero blago je znižano, za katero blago popusti ne veljajo, odstotek znižanja ipd.),
- zniža cene le tistemu blagu, ki je bil v prodaji na voljo potrošnikom že po višjih cenah,
- ne izvaja navideznega znižanja, t. j., da cene najprej zviša in jih nato takoj zniža ter objavi znižanje,
- označi enak odstotek popusta za skupino izdelkov (nikjer izrecno ne piše, da je označen odstotek popusta na posamičnem izdelku kršitev) na eni polici ali stojalu, ki so znižani za ta odstotek (npr. polica z majicami -30%),
- na eni polici ali enem stojalu ne sme biti zloženo blago, ki je znižano po različnih odstotkih in potrošnik šele na blagajni ugotovi, za kakšen odstotek je bilo blago znižano (npr. na enem stojalu zloženo vse perilo, ki je znižano za 20%, 30%, 40% ...),
- na eni polici ali enem stojalu ne sme biti skupaj zloženo blago, ki sploh ni znižano in blago, ki ima znižano ceno.
Prijava na brezplačno izobraževanje
Popust lahko traja neomejeno dolgo, trgovec pa lahko popuste imenuje z različnimi komercialnimi nazivi.
Morda vas zanima tudi:
- Začele so se razprodaje! A pozor, trgovci, inšpektorji so na preži
- Trgovci pričakujejo, da bodo razprodaje privlačne za nakupe na "zalogo"
- Kupite po ugodni ceni in prodate naprej? Ste v prekršku!
- Neupravičene reklamacije: trgovci naj s tem "takoj prenehajo"
- Minimalna stopnja izobrazbe za trgovce ni več potrebna
Prijava na brezplačno izobraževanje
Deli na FacebookuDeli na Twitterju
Kategorije Finance Gospodarstvo Marketing Podjetništvo Pravo Računovodstvo Zakonodaja
Oznake Avtorski članki popust popustov in razprodaj potrošništvo razprodaja Tržini inšpektorat RS varstvo potrošnikov
POVEZAVA: http://data.si/blog/2017/02/17/na-kaj-morate-biti-pazljivi-pri-uvedbi-popustov-in-razprodaj/