O-STA

Zakon o varstvu potrošnikov bo prenovljen

Na Ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo (MGRT) so pripravili predlog Zakona o varstvu potrošnikov. Ta naj bi, kot so zapisali na ministrstvu, ohranil visoko raven zaščite potrošnikov, hkrati pa odpravil nepotrebna administrativne bremena za gospodarstvo. Zakon o varstvu potrošnikov bo v javni obravnavi do konca septembra.

IZOBRAŽEVANJE

Abeceda poslovanja

Poskrbite, da bo poslovanje vašega podjetja skladno z zahtevami zakonodaje.

Več informacij

Zakon o varstvu potrošnikov naj bi uvedel enotno dvoletno obvezno jamstvo

Med predvidenimi novostmi, ki jih prinaša Zakon o varstvu potrošnikov, je uvedba enotnega dvoletnega jamstva za skladnost blaga s prodajno pogodbo.

Sedanja ureditev jamstva je dvojna - obvezna garancija in stvarna napaka. Kot pravijo na MGRT, povzroča zmedo tako pri potrošnikih kot pri podjetjih. Potrošniki zaradi kompleksne dvojne ureditve obveznega jamstva pogosto ne morejo učinkovito uveljavljati svojih pravic. Po drugi strani pa morajo podjetja zagotavljati dvojno jamstvo, kar jima povzroča nepotrebne dodatne stroške poslovanja.

Nov Zakon o varstvu potrošnikov predlaga, da bi potrošnik lahko v primeru neskladnosti v roku dveh let od izročitve blaga najprej zahteval neodplačno odpravo neskladnosti. In sicer popravilo blaga ali zamenjavo blaga z novim brezhibnim. Pri tem bi ohranili 45-dnevni rok iz obvezne garancije, ki ga ima podjetje za odpravo neskladnosti.

Če neskladnosti ne bi bile odpravljene (s popravilom ali zamenjavo blaga), bi lahko potrošnik odstopil od prodajne pogodbe in zahteval vračilo kupnine. V vseh primerih pa bi potrošnik lahko zahteval sorazmerno znižanje kupnine. Zakon o varstvu potrošnikov predlaga tudi, da bi v primeru, ko bi se neskladnost pojavila v 30 dneh od izročitve blaga, potrošnik imel prosto izbiro med zahtevki.

Če imate glede poslovanja vašega podjetja kakršna koli vprašanja, vam v podjetju Data lahko pomagamo. Za vsa vprašanja, vezana na vračilo blaga, vam nudimo kakovostno pravno svetovanje. O vseh drugih vidikih poslovanja pa razlagamo na izobraževanju Abeceda poslovanja.

Prijava na izobraževanje

Na področju paketnih potovanj zakon sledi evropski zakonodaji

Nova ureditev pogodb o paketnem potovanju, ki jo uvaja Zakon o varstvu potrošnikom, sledi zahtevam evropske direktive.

Zakon o varstvu potrošnikov predlaga, da bi bilo enostransko višanje cen paketov onemogočeno. Cene bi se lahko po sklenitvi pogodbe povišale zgolj izjemoma, npr. v primeru zvišanja cen goriva ali taks. Če bi se cena povišala za več kot osem odstotkov, bi lahko potrošnik odstopil od pogodbe.

V primeru neizogibnih okoliščin, npr. naravne nesreče, teroristični napadi, ki onemogočijo pravočasen povratek v domovino, bi moral organizator potrošnikom zagotoviti nastanitev s podobnim standardom, kot pri prvotni nastanitvi, ali povrniti stroške za največ tri nočitve.

Morda vas zanima tudi: Turistični aranžma: Kaj se zgodi, če pride do spremembe programa in cene?.

Nič več neprijetnih presenečenj ob prejemu računa za opravljeno storitev

Pri pogodbi o opravljanju storitev naj bi Zakon o varstvu potrošnikov odpravili pogoste težave, kot je prekoračitev dogovorjene cene, s čimer podjetje potrošnika seznani šele, ko je storitev opravljena in izdan račun. In sicer bi po novem moralo podjetje v takšnih primerih sproti obveščati potrošnika, ki bi lahko zaradi povišanja cene tudi odstopil od pogodbe.

Zakon o varstvu potrošnikov predvideva še, da bi v primeru nepravilno opravljene storitve potrošnikom omogočili podobno varstvo kot pri nakupu blaga.

Deli na FacebookuDeli na Twitterju

Kategorijegospodarstvo podjetniške novice podjetništvo zakonodaja

Oznakeabeceda poslovanja avtorski članki mgrt pogodba o opravljanju storitev zakon o varstvu potrošnikov

POVEZAVA: http://data.si/blog/2017/09/01/zakon-o-varstvu-potrosnikov-bo-prenovljen/