Vračilo blaga z napako: Kakšni so roki?
Decembra pogosto nakupujemo darila za naše najbližje. Pri nakupu pa se kdaj tudi zaplete. Darilo morda obdarovancu ni prav, morda podoben izdelek že ima in bi ga rad zamenjal, ali pa kupljen izdelek nima obljubljenih lastnosti. V takšnih primerih se številni potrošniki odločijo za vračilo blaga. Kakšna so pravila? Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS) v času nakupovalne mrzlice opozarja na pravice kupcev pri uveljavljanju stvarnih napak.
Ustanovitev podjetja je na VEM točki Data enostavna, hitra in brezplačna. Dodatno lahko služite tudi ob redni službi. Preden pa se podjetništva lotite zares, preverite vašo poslovno idejo na brezplačnem izobraževanju Zasluži denar s svojim hobijem ali idejo.
Koliko časa ima potrošnik, da zahteva vračilo blaga?
Trgovci se pogosto soočajo s potrošniki, ki se odločijo za vračilo blaga, ker nima obljubljenih lastnosti, torej uveljavljajo t. i. stvarno napako. Stvarno napako lahko potrošnik uveljavlja pri nakupu kateregakoli izdelka, če ne deluje, če nima lastnosti, ki bi jih moral imeti (npr. nepremočljivi čevlji takoj premočijo), ali kako drugače ni skladen s pogodbo. Potrošniki imajo enake pravice kot pri uveljavljanju stvarnih napak tudi pri nepravilno opravljenih storitvah.
"Če kupljeni izdelek ni skladen s pogodbo, torej ima eno ali celo več napak, odgovornost za takšne napake nosi prodajalec. Ta svoje odgovornosti za stvarne napake ne more omejiti ali izključiti z nobenim pogodbenim določilom," je pojasnil Matjaž Jakin iz ZPS.
Potrošnik mora prodajalca o napaki obvestiti v roku dveh mesecev od dneva, ko je napako odkril. Svoje pravice pa lahko uveljavlja v največ dveh letih od prevzema izdelka. Razen, če je šlo za nakup rabljenega izdelka - v tem primeru je časa za uveljavljanje pravic potrošnika eno leto.
Na ZSP svetujejo, naj potrošniki, ki želijo uveljavljati vračilo blaga oziroma njegovo zamenjavo, s prodajalci v čim večji meri komunicirajo pisno, blago pa naj fotografirajo.
Ne glede na to, ali prodajalec napako priznava ali ne, mora podjetje potrošniku pisno odgovoriti na zahtevek najpozneje v osmih dneh po njegovem prejemu. Če tega ne stori, se potrošnik lahko obrne na Tržni inšpektorat RS, ki podjetju zaradi opustitve zakonske odgovornosti lahko izreče globo.
A pozor! Če vam izdelek ni všeč ali ste si premislili, to ni stvarna napaka. V takšnih primerih vračilo blaga in vrnite denarja ne pride v poštev, opozarjajo na ZPS. "Prodajalec ni dolžan zamenjati brezhibnega izdelka, izstaviti dobropisa ali vrniti kupnine, razen če je to izrecno obljubljal," so še dodali.
>>> Nakupovalne navade Slovencev v prazničnem decembru
Vračilo blaga je le ena možnost
Ko uveljavlja potrošnik stvarno napako na izdelku, lahko sam izbira med štirimi pravicami, ki jih določa Zakon o varstvu potrošnikov. Zahteva lahko:
- odpravo napake,
- vračilo blaga in njegova zamenjavo z novim, brezhibnim,
- vrnitev dela plačanega zneska v sorazmerju z napako ali
- vračilo plačanega zneska.
Stvarno napako lahko potrošnik uveljavlja pri nakupu katerega koli izdelka, če ne deluje, če nima lastnosti, ki bi jih moral imeti, ali kako drugače ni skladen s pogodbo.
Kaj je še dobro vedeti pred decembrskimi nakupi?
Če je potrošnik ob nakupu po spletu prejeli poškodovan izdelek in je to šele naknadno ugotovili, bo težko dokazoval, da je škoda nastala v postopku dostave. Na ZPS zato svetujejo, da potrošniki pred prevzemom izdelka natančno preverijo, ali je prejeti izdelek brezhiben, tudi če je sam paket nepoškodovan. "Poškodovanih pošiljk naj ne sprejemajo, ampak jih nemudoma zavrnejo. Prej naj poškodbe tudi fotografirajo in o razlogih zavrnitve pošiljke skupaj s slikovnim gradivom pisno obvestijo prodajalca." Če pogosto naročate preko spleta v prispevku Carinska pošta: Kakšne so dajatve za pošiljke s Kitajske? preverite, kakšne pa so dajatve, ki jih morate plačati pošti.
Imajo pa ob nakupovanju prek spleta, telefona ali drugje izven poslovnih prostorov kupci možnost, da si v 14 dneh premislijo in odstopijo od pogodbe brez navedbe razloga. Vendar to ne pomeni, da lahko blago v tem času prosto uporabljajo. Poleg tega pa takšno vračilo ni mogoče v primeru hitro pokvarljivega blaga.
Deli na FacebookuDeli na Twitterju
Kategorijeustanovitev d.o.o. ustanovitev podjetja ustanovitev s.p. zakonodaja zanimivosti
Oznakeavtorski članki stvarna napaka tržni inšpektorat vračilo blaga zveza potrošnikov slovenije
POVEZAVA: https://data.si/blog/2017/12/06/vracilo-blaga-z-napako/