O-STA

Spravi idejo v poslovni načrt

Poslovnih idej je ogromno. Večinoma zato, ker je poslovnih priložnosti zelo veliko, delno pa tudi zato, ker smo ljudje že po naravi podjetni ali pa vsaj radovedni. Dejstvo pa je, da se le malo poslovnih idej dejansko tudi uresniči. Zakaj? Ključna ovira je, da je od ideje do njene uresničitve zelo naporna pot. Pa ne le naporna, tudi izjemno negotova. Se nam bo trud obrestoval? Vložek povrnil? Pravi odgovor na ti vprašanji vam lahko dajo samo kupci. Torej boste morali tvegati in idejo spraviti na trg. Žal je to neizogibno, saj vam noben še tako izkušen svetovalec ali podjetnik ne more obljubiti uspeha. Lahko pa kaj storite, da zmanjšate to tveganje. Dober načrt je pol uspeha - temeljito razdelajte svojo idejo.

>>> Kako poslovne ideje uspešno realizirati, govorimo tudi na brezplačnem izobraževanju Zasluži denar s svojim hobijem ali idejo.

Je moja ideja dobra?

Izjemnega pomena je, da razlikujemo med dobro idejo in dobrim načrtom. Idejo lahko sicer preverite tudi sami, ampak nujno jo čim prej predstavite še drugim. Najbrž bo za nekatere dobra, za druge pa slaba. Na vrednotenje poslovnih idej namreč vpliva ogromno dejavnikov, od preferenc posameznikov in osebnih potreb do poznavanja dejavnosti ali trga. Ampak kot smo že rekli, končnega odgovora v tej fazi preprosto ne morete dobiti. So pa ti prvi odzivi ključni, da lahko pripravite načrt za uresničitev poslovne ideje. In ta vam bo priskrbel zelo pomembne povratne informacije, saj bo deležen precej bolj objektivne presoje.

Najprej vedno zapišite svojo idejo na papir. Ne boste verjeli, kako drugačne so stvari videti na papirju kot v glavi! Ko ste natančno opredelili osnovno idejo (komu rešujete kateri problem), je čas, da na kratko obdelate vse ključne poslovne vidike svoje ideje. Danes se v ta namen pogosto uporablja vitki poslovni okvir.

Gre za opredelitev ključnih elementov vaše ideje oziroma močno skrajšan poslovni načrt. Cilj je, da podjetnik sam pri sebi na hitro preveri svojo idejo in ne izgublja preveč časa z izdelavo poslovnega načrta za slab(š)e rešitve. Vendar boste tega nujno potrebovali, če boste za uresničitev svoje ideje želeli pridobiti finančno pomoč, torej nepovratna sredstva, investicijo ali kredit.

>>> Registracija podjetja je na VEM točki DATA hitra, enostavna in brezplačna.

Za pridobitev sredstev potrebujete pravi načrt

Kakšen pa naj bi bil pravi poslovni načrt in kaj vse naj bi vseboval, bomo obravnavali kdaj drugič. Sicer pa je na spletu dostopen cel kup vzorcev, orodij in nasvetov. Za pomoč se lahko obrnete tudi na Datine strokovnjake za razpise.

>>> Je pisanje poslovnega načrta res zahtevno?

Tokrat pa se bomo posvetili predvsem temu, kako pridemo od ideje do poslovnega načrta.

  • Osredotočite se na problem, ki ga rešujete. Ga tudi drugi ocenjujejo kot problem ali pa je morda to le manjša ovira ali nevšečnost? Je ta problem sploh vredno reševati?
  • Vedno morate izhajati iz potreb kupcev! Če za vašo idejo ni potencialnega trga, potem je čisto vseeno, kako dobra je.
  • Sedaj šele prideta na vrsto vaša rešitev in vaš načrt. Kako boste rešili problem in zakaj je ravno ta pristop najboljši?
  • Zadnje čase se besede, kot sta novost ali inovacija, uporabljajo za vse mogoče zadeve, ki niso ne nove ne inovativne. Ste temeljito preverili, ali je vaša ideja res nova?

Za konec naj še enkrat poudarimo, da vas prav noben posamezen negativen (ali pozitiven) odziv ne bi smel dokončno odvrniti od uresničitve vaše ideje. Če pa dobivate negativne odzive na svoj načrt, pa se mogoče res morate vrniti nekaj korakov nazaj in premisliti o načinu izvedbe. Nikakor pa ne obupajte!

Avtor besedila je Uroš Malbašić, DATA d. o. o.

Deli na FacebookuDeli na Twitterju

Kategorijeizobraževanja javni razpisi podjetniške novice podjetništvo zanimivosti

Oznakeavtorski članki načrt poslovna ideja poslovni načrt ustanovitev podjetja zagonska sredstva

POVEZAVA: https://data.si/blog/2018/02/12/spravi-idejo-v-poslovni-nacrt/