Učitelje se da motivirati tudi preko mobilnosti
Fani Al-Mansour ravnateljica Srednje poklicne in strokovne šole Bežigrad, kjer dajejo velik pomen mobilnosti in mednarodnemu sodelovanju tako učiteljev kot učencev, meni, da se da učitelje motivirati tudi skozi mobilnost. Pripovedujemo zgodbe - vpliv mednarodnega sodelovanja na osebni, strokovni in institucionalni razvoj pa je bila tudi tema valorizacijske konference, ki jo je 11. oktobra organiziral Javni zavod CMEPIUS (Center Republike Slovenije za mobilnost in evropske programe izobraževanja in usposabljanja), katerega poslanstvo je z mednarodnim sodelovanjem spodbujati, razvijati in povezovati znanje, ljudi in izkušnje v izobraževalnem prostoru.
Motivacija za spremembe
Fani Al-Mansour je iz tujine prinesla ogromno novih idej, predvsem pa spoznanje, da se je treba povezovati in sodelovati s podjetji, kar zdaj tudi delajo. "Od LPP-ja smo dobili njihova učila, Renault pa nam bo poklonil popolnoma nove sklope za poučevanje," še dodaja. Tako Fani AL-Mansour kot mag. Bogdan Zdovc z Gimnazije in veterinarske šole, BIC Ljubljana, pa sta mnenja, da je treba po svetu hoditi z odprtimi očmi ter se vprašati, kaj imajo drugje in kaj od tega lahko prinesemo v svoj prostor. "Mednarodna izmenjava ti da motivacijo za spremembe. Motivacijo, da se vprašaš, kaj lahko spremenim pri svojem delu, da bo še boljše," pravi Zdovc, ki je tudi prejemnik nagrade za izjemne dosežke na področju srednjega šolstva in velik pobudnik mobilnosti veterinarskih tehnikov in učiteljev v okviru Erasmus+.
"Kot učiteljica sem lahko okno v svet odprla tudi svojim učencem"
Učitelji iz tujine prinesejo znanje, izkušnje in ideje za kakovostno delo v domačih ustanovah, svoje navdušenje pa prenašajo na učence, dijake in študente. "Videti, da od posebnih zgodb, znanja, samozavesti, novih prijateljstev, ljubezni žarijo tudi moji učenci, je super občutek," je povedala Katarina Klajn, učiteljica francoščine na Osnovni šoli Šenčur, ki je s pomočjo CMEPIUSa odšla na izmenjavo na zasebno mednarodno šolo Lycée la Châtaigneraie v Švico. "Znova se mi je odprlo okno v svet. Ne le to, kot učiteljica sem lahko to okno odprla tudi učencem."
Učitelj mora biti tudi vodja
Eden izmed izjemno zanimivih gostov okrogle mize letošnje CMEPIUSove valorizacijske konference je bil tudi specialni pedagog in strokovnjak za vzgojo Marko Juhant, ki poudarja, da mora biti učitelj hkrati tudi vodja. "Danes se vse preveč govori samo o stroki, premalo pa o tem, da mora biti učitelj tudi vodja. Najpomembnejše pri tem, da je učitelj uspešen v tistem, kar počne, je, da to dela s strastjo in da z učenci vzpostavi pozitiven odnos. Ko se tak odnos ustvari, učenci učitelju sledijo. Ob tem pa je seveda nujno biti tudi strokovnjak na svojem področju." Glavno sporočilo okrogle mize in celotnega dogodka je bilo, da če hoče biti učitelj uspešen pri svojem delu, mora delati s srcem. Če ni ljubezni do poklica, do dela z otroki, volje in želje po napredku, potem tudi stroka ne pomaga.