O-STA

Priporočila glede števila strank v poslovnih prostorih

Priporočila, ki jih je pripravil NIJZ (Nacionalni inštitut za javno zdravje), veljajo za prodajalne z živili, vključno s prodajo kmetijskih pridelkov na kmetiji, lekarne, prodajalne z medicinskimi pripomočki in ortopedskimi pripomočki, kmetijske prodajalne, bencinske servise, banke, pošto in druge storitve in so določena v Odloku o začasni prepovedi ponujanja in prodajanja blaga in storitev potrošnikom v Republiki Sloveniji(Uradni list RS, št. 25/2020). V podjetju DATA imamo veliko strank, ki opravljajo trgovinsko dejavnost, prodajo izdelkov in storitev in so v vsakodnevnem stiku s strankami. Zato naj si priporočila NIJZ natančno preberejo in jih upoštevajo v kar nejvečji možni meri.

Priporočila glede števila strank v prostoru

Priporočila NIJZ navajajo, da posamezen poslovni prostor zagotavlja 20 m2 površine na posamezno stranko, v kolikor je v poslovnem prostoru naenkrat prisotnih več strank. Priporočena površina ne vključuje pomožnih prostorov, kot so skladišča, sanitarije, garderobe itd. V primeru večjih prostorov (npr.100 m2) je možnost izogibanja preostalim strankam v prostoru in zagotavljanje ustrezne razdalje 1,5 m lažje in je zato lahko v prostoru prisotnih več kot 5 oseb. Strokovnjaki pa priporočajo, da se okvirna površina ne spusti pod mejo 15 m2 na posamezno stranko.

Priporočila glede razdalje med strankami v poslovnih prostorih

Razdalja med čakajočimi na blagajni naj bo vsaj 2 metra, podjetnik mora določiti največje dovoljeno število strank na blagajni glede na ureditev prostora in možne kapacitete (število blagajn, dolžina prostora ob blagajniškem pultu). V večjih trgovinah naj se loči število strank, ki opravljajo nakupe in stranke, ki stojijo v vrsti na blagajni. Ko se mesto ob blagajni sprazni in v vrsto vstopi stranka, ki je opravljala nakupe, se dovoli vstop novi stranki. Glede čakajočih pred poslovnimi prostori, naj bo razdalja vsaj 2 metra med posameznimi strankami.

Priporočila glede prodajaln z živili, prodaje na tržnici in direktne prodaje na kmetiji

Trgovci naj vsa opravila, ki jih lahko izvajajo izven poslovalnega časa trgovin, izvedejo, ko strank ni v prostoru. NIJT opozarja na ustrezno čiščenje ali razkuževanje nakupovalnih vozičkov in košar, naprav za vnos PIN številk in drugih površin in predmetov, ki prihajajo v stik s strankami ob opravljanju storitev. Rešitev je lahko zagotovitev rokavic za enkratno uporabo, ki jih stranka po opravljenih storitvah ustrezno zavrže. Izdelki na oddelku delikates naj se sprotno pripravljajo in naj ne bodo razstavljeni v vitrinah. Glede izvajanja storitev na prostem, kot so tržnice in prodaja izdelkov direktno na kmetijah priporočajo, da je razdalja med kupcem in prodajalcem vsaj 2metra ter da se fizični stik med osebama v največji možni meri omeji.

Priporočila strankam v poslovnem prostoru

Kupci, stranke na okencih pa moramo razumeti, da v dani situaciji upoštevamo priporočila NIJZ, za svoje in za zdravje drugih. In še eno priporočilo NIJZ- po nakupu živil, sadja in kmetijskih pridelkov ne pozabimo, da jim moramo ob prihodu domov dobro oprati.

Kupci pa se lahko odločamo med alternativnimi metodami nakupovanja, kot so spletna prodaja in dostava na varen način.