O-STA

Vztrajen vzpon spletnega oglaševanja, plačanega po učinku

Glavni razlog, zakaj podjetja kupujejo internetno oglaševanje, ki temelji na učinku namesto na prikazu, je v tem, da imajo podatke, ki jim omogočajo sprejemanje bolj natančnih odločitev

Danes je že očitno, da se denar intenzivno umika iz spletnih oglaševalskih poslov, ki temeljijo na prikazu in so vezani na velike prvorazredne portale. V času, ko kapitala ni več v neomejenih količinah, je vlaganja v takšne posle skoraj nemogoče opravičiti in veliko »dot-com« podjetij želi na vsak način prekiniti s takšnim načinom oglaševanja. Stroški pridobivanja nove stranke z uporabo modela cene na klik (CPC) ne dosegajo niti 10 odstotkov stroškov, ki jih imajo podjetja, ki uporabljajo model cene na tisoč prikazov (CPM). To je matematika, ki deluje za vse in je zagotovo oglaševalski model prihodnosti.

Slovensko podjetje Iprom je med prvimi sprejelo nov model in leta 2000 z lastno programsko opremo predstavilo prvo slovensko spletno oglaševalsko mrežo Central Iprom, zasnovano po vzoru podjetja ValueClick. Direktor Iproma, Simon Cetin, je povedal: »Medtem ko se veliki posli z oglaševanjem, ki temelji na prikazu, umikajo, se posli, ki temeljijo na modelu »cene na klik« krepijo. Nekateri portali in iskalniki, ki so pripravljeni sprejeti programe oglaševanja, ki temeljijo na učinku, dobivajo vedno večji odstotek oglaševalskih proračunov naročnikov.« Medijska podjetja ustanavljajo čedalje več močnih oglaševalskih družabništev s podjetji, kot sta npr. GoTo.com in iWon, dvema spletnima mestoma, ki sta sprejeli to obliko trženja spletnega oglasnega prostora. Prav tako se izjemno hitro razvija tehnologija za oglaševalska omrežja, ki bazirajo na modelu cene na klik. Programska oprema za oglasne strežnike, ki temeljijo na novih principih, je zaradi številnih dodatnih komponent mnogo bolj kompleksna kot pa tehnologija za model oglaševanja, ki temelji na prikazih (CPC).

Internet je drugačen medij

Oglaševalci so še pred petimi, šestimi leti, ko je bil internet prvič priznan kot primeren medij za oglaševanje, zaradi primerjave s klasičnimi mediji enostavno prenesli model, kjer so bile cene oglaševanja večinoma določene za tisoč prikazov (CPM – Cost per mille). Pozabili so, da je internet drugačen, odprt in da omogoča popolno interaktivnost ter natančno merljivost. Stvari so se začele dramatično spreminjati, ko je leta 1998 na trg vstopilo podjetje ValueClick, ki je oglaševalske storitve zasnovalo na popolnoma novih, revolucionarnih principih, in sicer po modelu cene na klik (CPC – Cost per click). Če želijo imeti medijska podjetja dolgoročne, sprejemljive odnose s strankami, potrebujejo t.i. »win-win« pogodbe. Drugače bodo prisiljena na nenehno iskanje svežega oglaševalskega denarja. Nekateri puristi še vedno namigujejo, da se bo zaradi tega, ker radio, televizija in večina tiskanih medijev prodajajo oglasni prostor na osnovi prikaza (CPM), enak postopek še naprej uporabljal tudi na internetu. V resnici pa bi, če bi omenjeni klasični mediji imeli točne informacije, kot jih lahko priskrbi internet, tudi oni ponujali oglaševanje, plačano po učinku.

"Glavni razlog, zakaj podjetja kupujejo internetno oglaševanje, ki temelji na učinku namesto na prikazu, je v tem, da imajo podatke, ki jim omogočajo sprejemanje bolj natančnih odločitev. Na ta način je mogoče v procesu oglaševanja enostavno pridobiti veliko več informacij kot kdajkoli prej," je dodal Cetin.

Podjetje Iprom d.o.o. je nastalo marca leta 1999. V začetku naslednjega leta je ustanovilo prvo slovensko spletno oglaševalsko mrežo Central IPROM. Danes podjetje Iprom zakupuje in trži oglasni prostor na preko 240-ih kakovostnih slovenskih spletnih straneh. Na podočju spletnega oglaševanja sodelujejo s podjetji Debitel, Gambit trade, Bofex - BigBang, Dom Müller, Quantum, Tobačna Ljubljana, Renault, Neckermann, Brest, hrvaško podjetje Emporion, Krka, Carantania Film in drugimi.