O-STA

Fiat Panda praznuje uspešnih in inovativnih 30 let

Model Fiat Panda praznuje 30. rojstni dan in je s 6 milijoni registriranih vozil daleč najbolj prodajani mestni model. Panda v sebi nosi Fiatovo dediščino, ki v zgodovini avtomobilizma predstavlja nov in nezamenljiv pristop k zasnovi vozila za vsakodnevno uporabo.

Po prvemu, prodajno zelo uspešnemu modelu, se je septembra 2003 predstavila nova Panda, ki je podedovala ime in bistvo, ob tem pa vrednote in lastnosti produkta, ki so jo naredile za resnično ikono, prevedla v sodobni jezik. Prav to vozilo se v naslednjih šestih letih uveljavi kot nesporen prvak svojega segmenta: od lansiranja je bilo prodanih 1,5 milijona vozil, l. 2009 pa se je zaključilo z rekordno prodajo 300.000 vozil.

Komercialni uspeh nove Fiat Pande so spremljale številne mednarodne nagrade - prestižni naziv "Car of The Year 2004" je bil prvič podeljen vozilu tega segmenta. Poleg vodilne vloge v segmentu, ima model še nekaj rekordov: šlo je za prvo prostorno kompaktno vozilo (dolgo manj kot 4 metre) opremljeno z dizelskim motorjem (1986), vozilo je bilo v svoji kategoriji prvo opremljeno s štirikolesnim pogonom (1983) ter s paleto okolju prijaznih motornih različic (Panda Elettra, predstavljena l. 1990, je bila ena od prvih električnih avtomobilov). V letu 2004 sta dve Pandi 4x4 sodelovali na drzni testni vožnji, ki se je začela v Katmanduju (Nepal) in zaključila na Everestovem tehnološkem baznem kampu: to je bilo prvič, da je malo terensko vozilo prispelo v bazni tabor na nadmorski višini 5.200 metrov. Gre za izreden dosežek, saj so priprave vozil obsegale le prilagoditev programske opreme na centrali za nadzor motorja na lokalni bencin.

Fiat Panda je pred kratkim doživela manjše strokovne dodelave, ki so dodale in ohranile zmagovalne značilnosti Fiatovega super-kompakta: inovativen dizajn, vsem dostopna napredna tehnologija in priročne rešitve za boljše počutje v vozilu. Vozila v današnji paleti so lahko opremljena s tradicionalnimi motorji (bencinskimi in dizelskimi, od 40 kW (54 KM) do 73,5 kW (100 KM)) in alternativnimi pogonskimi agregati (metan in LPG), v kombinaciji z ročnim ali robotiziranim, sekvenčnim menjalnikom (Dualogic™), pa tudi različice z dvo- ali s štirikolesnim pogonom - zadnje generacije so opremljene tudi z elektronsko zaporo diferenciala (Electronic Locking Differential) v kombinaciji z ESP (Electronic Stability Program).