O-STA

Okrogla miza: Za kakovost bivanja mi gre!

V sklopu 41. mednarodnega sejma Dom, ki je odprt ta teden do nedelje na ljubljanskem sejmišču, je sekcija proizvajalcev montažnih hiš pri Zvezi lesarjev Slovenije danes ob 14. uri popoldne organizirala okroglo mizo ne temo: Za kakovost bivanja mi gre. Sekcija je z okroglo mizo želela opozoriti predvsem na varstvo potrošnikov - kupcev montažnih hiš, ki, kot poudarjajo proizvajalci, spričo - s strani države nenadzorovane in neurejene poplave različnih tujih ponudnikov montažnih hiš na domačem trgu, postanejo žrtve nizkih cen in slabe kakovosti. To pa meče slabo luč na vse proizvajalce montažnih hiš.

Kot je poudarila Mirjana Bračič iz Marlesa, si domači proizvajalci prizadevajo predvsem za kakovost bivanja. Slovenski proizvajalci montažnih hiš svojo kakovost potrjujejo tudi na svetovnih trgih, kjer naši izdelki ustrezajo vsem zahtevam tujcev in njihovih predpisov. Doma pa se velikokrat dogaja, da zaradi slabega nadzora in nedorečenih predpisov, lahko skoraj vsak prodaja ali proizvaja montažne hiše, dobesedno v garaži. Mnogi si takšno hišo postavijo tudi sami. In prav takšni nelojalni konkurenci ter svojemu neenakopravnemu položaju na trgu nasprotujejo slovenski proizvajalci. Po njihovem mnenju bi morali biti potrošniki ustrezno obveščeni, da za manj denarja kupujejo tudi manj kakovosti. Poleg tega so prednosti montažne gradnje v Sloveniji še premalo poznane in vsak je prepričan, da je zidana hiša boljša. Proizvajalci zato opozarjajo, da bo z vstopom Slovenije v Evropsko zvezo,. ko se bo trg tudi za montažne hiše popolnoma sprostil, lahko nereda na trgu še več. Spričo novega domačega pravilnika o toplotni zaščiti hiš, pa se bo novim strožjim zahtevam na nekaterih predelih Slovenije morala prilagoditi tudi domača industrija montažnih hiš, kar bo njihove izdelke še podražilo.

Posveta se je udeležila tudi direktorica vladnega Urada za zaščito potrošnikov Vera Kozmik Vodušek, ki je zbrane opozorila, da bo konec letošnjega leta tudi v Sloveniji začel veljati nov zakon, pripravljen po tisti direktivi Evropske zveze, ki omogoča tudi tako imenovano primerjalno oglaševanje izdelkov. To pomeni, da bo lahko posamezni proizvajalec v reklamnem sporočilu opozoril, da je njegov izdelek boljši od izdelka konkretnega konkurenčnega proizvajalca. To pa pomeni, da bodo lahko domači proizvajalci s pomočjo primerjalnih analiz lahko sami storili več za boljšo obveščenost kupcev.

Napoved novega zakona je sprožila precej neugodja med udeleženci okrogle mize, saj se, kot je videti, vsi branijo, da bi si tudi s primerjalnimi reklamami konkurirali na nelojalen način. Zato so že napovedali, da bodo njihove reklame usmerjene predvsem proti tistim, ki se odločajo za zidane hiše.

Sicer pa je razprava izzvenela v razmišljanjih, da je bistveni razlog za razmeroma plitev trg montažnih hiš v Sloveniji predvsem finančni. Montažno hišo je namreč treba plačati takoj zato si, kot je opozoril eden od udeležencev, takšno finančno razkošje lahko le malokdo privošči. Zato bi morali, po njegovem mnenju, proizvajalci sami ponujati tudi ugodnejše načine plačila montažnih hiš.